سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

درس انشا و تشويق دانش آموزان به خوب نوشتن، تقویت جمله نویسی، بهبود اشنا نویسی دانش آموزان، بهبود دیکته و نوشتار کودکان، دستخط

پنجره ی املا :

یکی از طرحهایی است که در یکی از کلاسها اجرا می شد . در این طرح ، ماکتی شبیه پنجره به کلاس نصب می گردد و هر بار که املا گفته می شود . آموزگار بررسی می کند کدام کلمه ها بیشترین درصد غلط های املایی بچه ها را تشکیل می دهد ؟ . سپس آن را داخل پنجره می نویسند . به این ترتیب مرتبا کلماتی که زیاد اشکال داشته اند تکرار و تمرین می گردد تا اصلاح شوند .

جعبه ی املا :

در این طرح گاهی در ساعات املای آموزشی موضوعی از دروس بخوانیم را به دانش آموزان می دهیم . مثلا می گوییم با توجه به کلمات و متن درس نوروز از خودتان به صورت گروهی متنی ابتکاری بنویسید . هر گروه می نویسند و متن خود را در کلاس می خوانند . سپس متن را در جعبه ی املا که به صورت جعبه ای درست شده که داخل آن پیدا نیست می اندازند .

در جلسات بعدی املا هر بار اتفافی یکی از برگه ها را از جعبه بیرون می آوریم و از همان متن املا می گوییم .

بازی املا :

در این روش از بچه ها می خواهیم در ساعت املای اموزشی درس بخوانیم را با دقت خیلی زیادی بخوانند . سپس کلمه ای را در نظر می گیرم و از دانش آموزان می خواهم حدس بزنند کدام کلمه است که به عنوان مثال (خ) دارد . از متن درس است و دارای معنی درست و با ارزشی است. حدس خود را روی برگه ای بنویسند . سپس کلاهی درست کرده ام روی سر یکی می گذاریم و با شنیدن موسیقی انرا به ترتیب در کلاس جابه جا می کنند و روی سر نفر بعدی می گذارنند تا اهنگ قطع شود. کلاه روی سر هر کس بود کلمه ی حدسی خود که نوشته ،بیان می کند . اگر درست بود پای تابلو امده و صحیح می نویسد و 20 امتیاز دریافت می کند . 10 امتیاز برای حدس درست و 10 امتیاز برای نوشتن صحیح کلمه ” اگر نادرست بود دوباره کلاه را می چرخانیم تا نفر بعدی حدس بزند . به این ترتیب دقت و تمرکز بچه ها برای خواندن با دقت تقویت می گردد و چون با بازی املا کار می شود علاقه ی زیادی دارند و تصویر صحیح کلمات ملکه ی ذهنشان می گردد.

جعبه ی کلمات :

جعبه ای مکعب شکل درست کرده و داخل ان 12 عدد مکعب چوبی قرار می دهم . روی هر ضلع مکعب یک کلمه می نویسم . سپس مکعبها را به صورت تصادفی بین گروهها تقسیم می کنم . از افراد هر گروه می خواهم کلمات مربوط به خود را بخوانند و هر کس با کلمه ی خودش جمله بسازد . سپس از انها می خواهم دو جمله با مشورت هم به صورت گروهی بسازند که هر جمله سه کلمه از شش کلمه ی مکعب را داشته باشد و بگویند . برای اینکه با علاقه ی بیشتر جمله سازی را کار کنند در پایان به جملات فردی و گروهی که جالب تر و با معنا تر بود امتیاز می دهم . بازی با مکعبها را دانش اموزان با علاقه ی زیادی انجام می دادند.

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)