سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انواع مشکلات خواندن و راهکارهای درمانی، راهکارهای پیشنهادی درمان اختلال خواندن، تمریناتی که باعث تقویت خواندن می شوند، آینه خوانی

نمایه ای از کودکان با ناکارآمدی قسمت راست مغز
اولین مشخصه ی این کودکان از زمان جنینی است.مادران این کودکان در زمان بارداری از لگد زدن های زیاد جنین و چرخش های جنین در زمان خواب شاکی هستند.در زمان نوزادی در برایر خواب مقاوم هستند و در عین حال بیتاب هستند و زیاد گریه می کنند .
اما والدین همه این موارد را به زودی فراموش می کنند و در اصل فکر میکنند کودک خیلی باهوشی دارند،بنابراین با شوق زیادی تلاش میکنند که هر چه زودتر امور اموزشی کودک خود را شروع کنند.
انها ممکن است از یک کودک نوپا بخواهند که بخواند و حتی ان کودک واقعا چند کلمه بخواند.او هر چیزی را که والدین میگویند را در حافظه خود ثبت می کند.
حالا کودک به مرحله ی سنی رسیده که باید بازی کند . یکی از مشکلات والدین در این زمان این است که کودک دائما به اطراف نگاه می کند و دائما در حال دویدن است.به صورت واضح مشخص است که وی برای چند لحظه هم نمیتواند بنشیند با این حال والدین با شیفتگی زیادی به آموزش سریع کودک خود ادامه می دهند.این موضوع برای والدین کمی گنگ است که چراکودکان با هوشی مثل این کودک دیر به حرف می افتد.در واقع این کودکان نمی توانند به خوبی صحبت کنند. این کودکان با نداشتن بیان خوب می توانند خوب یاد بگیرند و مدرسه را یه خوبی آغاز کنندبا مهارت خواندن و هجی کردن که متاسفانه این عمل خیلی قبل تر از نهادینه شدن لغات صورت گرفته است.
بازتاب عملکرد کودک در مدرسه خیلی زود از طریق معلم به خانه می رسد.خارج از کنترل، لجوج، دارای حرکات تکانشی، لجوجی و نافرمانی.
والدین امیدوارند که اگر کودک بزرگتر شود این مسایل حل شود.در این زمان است که کودک وارد مرحله بعدی می شود.
ناگهان کودک در مدرسه به یک نبرد وارد می شود.او توانایی خواندن را دارد اما نمی تواند لب مطلب خوانده شده را ادا کند .با ریاضی مشکل دارد. وی متاسفانه زمینه ی درس خواندن را از دست می دهد به این خاطر که نمی تواند تمرکز کند.
مثل همه کودکان اشتیاق دارد که دوستانی داشته باشد.برای همین هم بسیار تلاش میکند،موضوع این نیست که انها برای این کار چقدر تلاش میکنند موضوع این است که این کار را به درستی انجام نمی دهند.انها به قلمرو کودکان حمله می کنند و کودکان دیگر وی را عجیب و غریب ارزیابی میکنند.
این موضوع باعث می شود که انها احساس ناکامی کنند در عین حالی که می دانند از دیگر همسالان خود باهوشتر هستند. بنابراین احساس ترس و بیم بیشتری پیدا می کنند و نافرمانی انها بیشتر و بیشتر می شود.
معمولا این کودکان حالت اقتدار را اول به مادر نشان می دهند.این کودکان نسبت به موضوعات مختلف حساس می شوند. مادر ها در این زمان می گویند که کودکشان ی جوری با همسالانش متفاوت است. مادرانی که فرزند دیگری دارد نیز اعلام میکنن که کودکشان با خواهر یا برادرش ارتباط برقرار نمی کند. برخی میگویند که کودکشان نمی تواند صدای یکنواخت را تحمل کند و در برابر ان واکنش هیجانی زیادی نشان می دهد. گاهی کودکی دیده می شود که با همه چیز مشکل دارد. این علایم را به صورت بارز در کودکان اوتیسم، آسپرگر،بیفعالی با کاستی توجه(ADHD) میتوان مشاهده کرد.

 

نمایه ای از کودکان با مشکلات و کاستی های نیمکره چپ مغز
اولین نشانه های کودکان با کاستی نیمکره چب در مدرسه مشخص می شود. زندگی یک کودک با اختلال در نیمکره ی چپ نقطه مقابل یک کودک با نیمکره راست است.
این کودکان در دوران کودکی خود دچار مشکلات مختلفی نیستند و نشانه هایی مانند اذیت کردن دیگران،بیش فعال، دادو بیداد کردن و ….. در انان دیده نمی شود.
یکی از مسایل بزرگ مریضی است.مخصوصا عفونت های مزمن گوش که ممکن است مقداری بر روی توسعه شنوایی انان تاثیر بگذارد که بر اثر آن فرد دچار اختلال در دروس مدرسه می شود.
این کودکان هماهنگی بدنی بسیار بالایی دارند و در ورزشها استعداد خوبی نشان می دهند.با این حال با کارکردن دست های خود کمی نا آزموده هستند(حرکات ظریف) و معمولا دست خط آنها بسیار بد خط و ناخواناست.اکثر این کودکان چب دست و یا دو دست برتر هستند.
این کودکان عاشق فعالیتهایی بدنی مانند کوه پیمایی،صخره نوردی،دوچرخه سواری،اسکیت هستندو در این ورزشها قابلیت خوبی نشان می دهندو آن به خاطر تعادل بالای آنهاست.اما در فعالیت های گروهی و یا ورزشهای گروهی مانند فوتبال خجالتی هستند و تمایلی به ان ندارند و علت هم این است که این کودکان با زمان بندی،ریتم،و ادراک قواعد بازی مشکل دارند.این کودکان معمولا در مراحل رشد خود دیر به حرف زدن می افتند برای همین بیشتر به ارتباطات غیر کلامی تمایل دارند.
کودکان با کاستی نیمکره چب از روز اول مدرسه با مشکل رو به رو هستند.انها با یادگیری و به یاد آوری مطالب دچار مشکل هستند. آنها زمانی که یک مطلب را یاد می گیرند مطلب قبلی را فراموش می کنند. انها برای خواندن خیلی تلاش می کنند اما نمی توانند کلمه ها را به خوبی صدا کشی کنند .این کودکان معمولا از خواندن متنفر هستند چون این عمل برای آنها زجر آور است.معلمین دبستان و متوسطه،این کودکان را خیلی دوست دارند به این خاطر که این کودکان خیلی با انظباط هستند، هر چند که این کودکان در ظاهر علاقه ای به پیگیری مواد درسی ندارند.
این کودکان بچه هایی هستند که معلمین می گویند ( از توانایی های خود به خوبی استفاده نمی کنند).ممکن است حتی بگویند که آنها تنبل هستند.تمام این حرف ها به خاطر این است که این کودکان مدرسه را دوست ندارند. زمانی که چنین کودکی می خواهد کاری انجام دهد که مورد علاقه اش نیست ، تحریک کردن او برای انجام دادن آن کار بسیار سخت است.عدم همکاری این کودکان عمدی یا نا فرمانی نیست.در چنین شرایطی انها می گویند (فکر نمی کنم این کار را دوست داشته باشم).
این کودکان زمانی که در کلاس مطلبی را با تسلط نمی خوانندفکر میکنند که مسخره خواهند شد برای همین احساس می کنند احمق یا خنگ هستند .این ناکامی ها با طبیعت خوب این کودکان تضاد ایجاد می کند.در نتیجه با رفتارهای دلقک مآبانه و یا نشان دادن مهارت های ورزشی بر این موضوع غلبه می کنند.

منبع: تاثیر موسیقی بر روی کودکان با اختلالات یادگیری تالیف هاتف دوست دار

 

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)