سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چند پیشنهاد برای بهبود دستخط دانش‌آموزان ابتدائی

در زیر چند راهکار برای بهبود دست خط دانش آموزان ابتدائی به ویژه دانش‌آموزان سه پایه‌ی اوّل ابتدائی ارائه گردیده است که برخی از آنان در حد وتوان معلّمان،برخی درحد حوزه و اختیارات سازمان آموزش و پرورش وبرخی نیزازحوزه ی اختیارات وزارت آموزش و پرورش می باشد. فکرمی کنم اگرهمکاران گرامی پیشنهادهای حوزه ی اختیاراتی خود را درمدرسه ی خودشان اجرا کنند شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زیبا نویسی و خوانانویسی دانش آموزان خواهیم بود.

1-  استفاده از خوش خط ترین،مجرب‌ترین وعلاقه‌مند‌ترین معلّمان درپایه ی اول ابتدائی .


2- اجرای دوره های کارآموزی آشنایی با انواع خط
برای معلّمان .

 

3- تقویت انگیزه آموزش خط زیبا به دانش‌آموزان درمعلّمان .


4- عدم تنبیه دانش آموزان به خاطربدخطی.

 

5- اتّخاذ تدابیر خاص جهت عدم استفاده‌ی دانش آموزان ازمداد کوتاه، پاک کن، غلط گیر و روان نویس.


6- تقویت علاقه و انگیزه برای صحیح نوشتن و زیبانویسی در دانش آموزان.


7- رسیدگی انفرادی به تکالیف دانش آموزان بدخط و ارائه ی راهنمایی‌های لازم به آنان.

 

8- توجّه به تفاوت‌های فردی و نقاط قوّت و ضعف دانش‌آموزان.

 

9- تناسب مقدار تکالیف با توانایی ذهنی، روانی و جسمی دانش آموزان.

 

10- هدفدارنمودن تکالیف در جهت تقویّت قوای ذهنی و حرکتی.

 

11- مشخص نمودن اهمیت انجام دادن تکالیف نوشتنی برای دانش آموزان

12- استفاده از اصل تشویق در زمینه ی خط دانش آموزان.


13- خودداری ازخط زدن تکالیف دانش آموزان.


14- روشن نمودن هدف از نوشتن به صورت خط نستعلیق برای دانش آموزان.


15- هدایت توجّه دانش آموزان به خط زمینه در تخته‌ی کلاس و دفترچه به هنگام نوشتن.


16- خط کشی تخته‌ی کلاسها.


17-  استفاده از الفاظ مناسب و زیبا مانند بسیارخوب، عالی، آفرین فرزندم و … در تأیید نوشته‌های دانش آموزان.


18- آموزش صحیح گرفتن قلم در دست به دانش آموزان.

 

19- توصیه‌ی دانش آموزان به رعایت نظم وپاکیزگی در نوشتن.

 

20- عادت دادن دانش آموزان به هم اندازه نوشتن حروف.


21- تاکید براستفاده از دفترچه ی خط دار به دانش آموزان در ابتدای آموزش.


22- عادت دادن دانش آموزان به یکسره نویسی کلمات سپس نقطه گذاری حروف.


23- انجام دادن تکالیف نوشتاری زیر نظرمعلّم در مراحل اوّلیّه‌ی آموزش.

 

24- داشتن اطّلاع کافی ازوضع خانوادگی، مالی، فرهنگی، توانایی‌ها، حالات روانی، عاطفی و بهداشتی دانش‌آموزان.


25- چاپ کتب درسی با رسم الخط یکسان.

26- برگزاری جلسه ی هم اندیشی معلّمان با اولیای دانش آموزان و ارائه‌ی توصیه‌های لازم دراین زمینه به اولیا.

27- آرام گفتن املا و موارد نوشتنی در مراحل اوّلیّه‌ی آموزش.

28- استفاده‌ی دانش آموزان از مداد نرم.

 

مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)