راه های تقویت توالی دیداری
تقویت توالی دیداری : این مهارت به توانایی یادآوری آن چه دیده ایم، به همان ترتیبی که بوده، مربوط می شود. دانش آموزانی که از این مهارت به اندازه کافی برخوردار نیستند، در تجسم و ترتیب حروف دچار مشکل می شوند. مثلاً “دارد” را “دادر” یا “مادر” را “مارد” می نویسند.
تقویت توالی دیداری در فرایند یادگیری نقش مهمی ایفا میکند. زمانی که یک مفهوم یا مطلب به شکل منظم و ترتیبی به ما ارائه شود، کمک میکند تا اطلاعات در ذهن ما به روشنی سازماندهی شود. برای مثال، اگر اطلاعات به ترتیب منطقی ارائه شود، میتواند فرآیند فهم و یادگیری را ساده تر و موثرتر کند. همچنین، توالی دیداری میتواند کمک کند تا ارتباط و ارجاع بین مفاهیم واضحتر شود. با داشتن توالی مرتب اطلاعات، بهتر میتوانیم رابطهی بین ایدهها را بفهمیم و الگوها و ارتباطات را درک کنیم. در نتیجه، توالی دیداری به عنوان یکی از اصول طراحی آموزشی، برای بهبود یادگیری و فهم بهتر مفهومها مورد استفاده قرار میگیرد.
تمرینات پیشنهادی :
-
ó1- سه یا چهار نفر را به دانش آموزا معرفی می کنیم و از او می خواهیم به همان ترتیب آن ها را نشان دهد و نام ببرد .
-
ó2- حرکاتی را انجام می دهیم و دانش آموز آن ها را تکرار می کند .
-
ó3- روی کارت حروفی را می نویسیم و از دانش آموز می خواهیم بعد از مخفی کردن کارت ، حروف را از راست به چپ به ترتیب بگوید .
-
ó4- تمرین قبلی را با کلمات تکرار می کنیم
-
ó5- در حیاط مدرسه تعدادی مربع می کشیم و داخل آن ها تعدادی حروف می نویسیم ، یکی از دانش آموزان به ترتیب از روی مربع ها عبور می کند و دانش آموز مورد نظر حروف هر مربع را می خواند .
-
شاید این موضوعات هم مورد پسند شما باشد ⇓