سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مروری بر اختلال ریاضیات :

درس ریاضی یکی از زمینه های مشکل سازبرای گروهی از فراگیران است . توجه به مشکلات جدی در ادراک کمی ( حساب نا رسایی ) که برای مدتهای طولانی بایک روی آورد عصب شناختی و به کمک اصطلاحات متعددی توصیف می شد ، به عنوان یک اختلال در گستره ( مجموعه های تشخیصی و آماری انجمن روان پزشکی امریکا ) از سال ۱۹۸۰ به بعد مطرح شد ( رمضانی و فرضی گلفزانی ، ۱۳۸۱ )

برای کودکانی که در درک مسائل ریاضی دچار دشواری شدید می باشند ، ازاصطلاح ( دیس کالکولی ) یا اختلال در محاسبه و کسب مفاهیم ریاضی استفاده می شود این دستهازکودکان در درک روابط فضایی دچار مشکل شدید هستند و از جمله عوامل ایجادکننده این اختلال عبارتنداز: فقدان آمادگی ذهنی، تدریس نا کافی یا نادرست ، عملکرد پایین هوش غیر کلامی ، ضعف حافظه بینایی و شنوایی و اختلال در ادراک فضایی ( سیف نراقی و نادری ، ۱۳۷۴ )

مروری بر ویژگی های شناختی این دانش آموزان نشان میدهد که نارسایی های حافظه در این گروه از دانش آموزان خیلی پیش از ورود به آموزشگاه ها معلوم می شود . به طور مثال ، این کودکان به دلیل مشکلات جهت یابی به آسانی گم می شوند و یا اشیای خود را گم می کنند . به محض ورود آنها به مدارس ، این مشکلات به شکل جدی تر در فعالیت های یادگیری رخ می نمایند . این نارسایی ها با تاثیر بدی که بر تحلیل ، مقایسه ، طبقه بندی و تفسیر و درک اطلاعات مربوط به یک موقعیت خاص می گذارند ، کار کرد دانش آموز را به نحوی بارز پایین می آورند ( رمضانی و فرضی گلفزانی ، ۱۳۸۱ )

متخصصان معمولا بر مشکلات مربوط به زبان گفتاری ( نا رساخوانی – نارسانویسی ) توجه بیشتری نشان میدهند و همین مساله مانع از توجه هرچه بیشتر بر مشکلات مربوط به تفکر کمی شده است به همین دلیل پژوهشهایی که در باره نارسایی های تفکر کمی انجام شده است . درمقایسه با مطالعات زیر گروه های فرعی دیگر بسیار عقب تر است . برخی از مولفان بر این باورند که ضعف در مهارتهای حساب در مقایسه با خواندن و نوشتن اهمیت کمتری در جوامع دارد ( رمضانی ، ۱۳۸۱ )
نشانه ها و علائم :

در درک مفاهیم جایگزینی ارزشها ، مقادیر و خطوط اعداد ، ارزشهای منفی و مثبت ، انتقال و قرض گیری مشکل دارد

در مرتب کردن اطلاعات و رویدادها با مشکل روبروست

در استفاده از مراحل مختلف در عملیات ریاضی مشکل دارد

در درک تقسیم به واحدهای کوچکتر با مشکل روبروست

در خرد کردن پول و بکار بردن پول مشکل دارد

در تشخیص قالبهای جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم با مشکل روبروست

در استفاده از زبان در فرآیندهای ریاضی مشکل دارد

در درک مفاهیم مرتبط با زمان مانند روز ، هفته ، ماه ، فصل و غیره با مشکل روبروست

در سازماندهی مسائل روی صفحه ، حفظ اعداد به صورت خطی و تقسیم مسائل ریاضی طولانی تا رسیدن به نتیجه مشکل دارد .

 راهبردها :

اجازه دهید از انگشتها و کاغذ یادداشت استفاده کنید

از نمودارها استفاده کنید و مفاهیم ریاضی را بکشید

از یاری و کمک همسالان استفاده کنید

استفاده از کاغذ شطرنجی را توصیه کنید

استفاده ازمداد رنگی را برای نشان دادن تمایز بین مسائل مختلف پیشنهاد دهید

با ابزارهای دستی کار کنید

تصاویر واژه هایی را که در مورد آنها مشکلی وجود دارد بکشید

از ابزارهای تقویت حافظه برای آموزش واقعیتهای ریاضی استفاده کنید

برای تمرین ، زمانی را برای کار با رایانه برنامه ریزی کنید

 

برای دانلود فایل تقویت ادراک فضایی اینجا کلیک کنید

 

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)