سایت پاکدلها-درمان اختلال روان خوانی دانش آموز
1- از ترکیب نشانه ها با صداها استفاده کنید. اگر بچّه ها ترکیب صداها و حروف همان چند درس اوّل را خوب یاد بگیرند بقیه ی صداها را زودتر ترکیب کرده می خوانند و می نویسند.
2- هر روز کلمات مختلفی حدّاقل سه کلمه برای کودکتان در دفتری بنویسید و از او بخواهید تا کلمات را صداکشی نماید.
3- بر عکس عبارت بالا کلماتی را به صورت #صداکشی شده بنویسید.(صدای هر کلمه را داخل دایره گذاشته و از نو آموز بخواهید کامل کلمه را بنویسد.)
4- با نشانه ها و حروف خوانده شده کلمات جدیدی بسازید و بخش های هر کلمه را به صورت جدا نوشته و از فراگیر بخواهید کامل کلمه را با صدای بلند بخواند و بنویسد.
5- بر خلاف عبارت 3 این بار کلماتی را نوشته و از فراگیر بخواهید آن ها را بخش کند.
6- در ابتدا به سراغ کلمات ساده رفته حروف و صداهای آن را جابه جا بنویسید و از کودکتان بخواهید با آن ها کلمه بسازد.
7- با دادن کلمه با کودک جمله سازی تمرین کنید.
8- با دادن کلمات نامرتّب از کودک بخواهید جمله ای مرتّب و با معنی بنویسد.
9- یک یا دو جمله به کودکتان بدهید. مخصوصا جمله ی دوم را ناتمام بگذارید و از کودک بخواهید با ادامه دادن مثلا دوجمله ی دیگر نوشته را کامل کند.
10- از کودکتان بخواهید با صدای بلند بخواند و بنویسد در حدّی که خودش صدایش را بشنود.
شاید این موضوعات هم مورد پسند شما باشد ⇓