کاربرگ آموزش سودوکو به 5 روش به دانش آموز سودوکو یا سادوکو مخفف عبارت ژاپنی Suuji wa dokushin ni kagiru و به معنی عدد های بی تکرار است. مربع های شگفت انگیز ازجمله فعالیت های مورد علاقه ی دانش آموزان در درس ریاضی می باشد.دانش آموزان دوست دارندهر چه سریع تر این جداول را حل نمایند. […]
پرورش مهارت های عمومی: ?از چند هفته قبل نسبت به مدرسه ی کودک اطمینان حاصل کنید . جابجایی کودک در روزهای اوّل مدرسه اصلاً کار جالبی نیست. ?سلام کردن و برقراری ارتباط با بزرگتر ها را به او بیاموزید. ?اجازه گرفتن و با نوبت صحبت کردن را در منزل تمرین کنید ?به کودک این اطمینان […]
با شناسایی سبک یادگیری خود و بکارگیری تکنیکهای یادگیری ویژه مربوط به آن یادگیری خود را بهبود بخشید: ۱- سبک یادگیری دیداری ۶۵ درصد جمعیت را شامل می گـردد. خــصوصیات این نوع افراد به قرار زیر است: * بـا مشـاهـده و تـرکیـب تـصـاویـر بـا اطلاعات، اطلاعات را بخاطر می سپارند. * بـرای بـرقـراری ارتـبـاط با […]
مقدمه : انسان ، به سبب ویژگیهای بی نظیرش در میان همه موجودات ، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفکر و یادگیری دارد که به او اجازه می دهد اعمال خاص انجام دهد . نتایج اعمالش را پیش بینی و ارزیابی کند .تغییر و تحولات گوناگون و سریعی […]
1 ) مهارت های چهارگانه زبان آموزی به طور کامل مورد توجه قرار گیرد ومهارت های شفاهی قربانی مهارت های کتبی نشود. 2) هردو کتاب بخوانیم وبنویسیم می بایست به طور موازی وبا آهنگی مناسب آموزش داده شوند چون هردو از ارزش آموزشی یکسانی برخوردارند. 3) در کتاب بخوانیم مطلقا از نوشت افزار استفاده نمی […]
چکیده ای درباره ی جعبه ی لایتنر: جعبه ی لایتنر، یک جعبه ی شگفت انگیز ۵ خانه ای است که هر چیز یادگرفتنی را روی یک تکه کاغذ بنویسید و از ۵ خانه ی آن بگذرانید، هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. این جعبه بر پایه ی یادگیری با فاصله پی ریزی شده است و […]
1- در طراحی سوالات ، ابتدا اهداف آموزشی امتحان مشخص گردد . الف ) درج اهداف و محتوا در جدول ب ) درج طبقات حیطه شناختی در جدول ج ) مشخص نمودن انواع سوالات آزمون د ) مشخص نمودن تعداد سوالات 2- طراحی باید بر اساس بارم بندی و بودجه بندی کتاب درسی صورت گیرد […]
?کلمه به کلمه خواندن ومکث زیاد روی کلمات نشانه دهنده عدم تطابق آواها با سیستم آوایی کودک است. مکث زیاد روی کلمات بدلیل این است که دانش آموز مهارتهای روخوانی و روانی خوانی ونیز روی کلمات وساختار جمله تسلط کافی ندارد.مکث های 3و 5ثانیه در خواندن موجب کند خوانی و از دست دادن محتوا می […]
کل ریاضیات از محاسبات ساده گرفته تا محاسبات فیزیک نجومی ، از ترتیب در (درمقابل نبود ترتیب) توالی و زمان ترکیب یافته است.کودکانی که دارای حس ذاتی از این سه مفهوم هستند میتوانند ریاضیات را بفهمند ویاد بگیرند ولی برای کودکانی که براین سه مفهوم تسلط نیاقته اند یاد گیری ریاضیات تنها به حفظ […]
همان طور که فعالیت مستمر و قاعدهمند باعث پرورش عضلات میشود، تقویت حافظه نیز دقیقاً به همین صورت است. فارس: تکنیکهایی وجود دارند که با به کارگیری آنها هنگام مطالعه، میتوانیم آنچه را میخوانیم بهتر و قویتر حفظ نماییم. – میخوانم، ولی نمیتوانم حفظ کنم! – میخواهم حافظهام کارایی بهتری داشته باشد! در مورد نکته […]
در شرایطی عملی، والدین یا معلمین ممکن است نشانههای زیر را در اختلال ریاضی مشاهده کنند. این نشانهها از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و همه نشانهها در یک فرد دیده نمیشود و ممکن است کودک با توجه به نوع اختلال ریاضی، دارای دستهای از این نشانهها باشد. مشکل در خواندن و نوشتن اعداد […]
روش تقطیع و فراخنای حافظه در مورد اکثر افراد گنجایش حافظه کوتاه مدت نمیتواند به بیش از ۲±۷ افزایش یابد. با وجود این میتوان اندازه قطعهها را افزایش داد و از این راه بر تعداد مادهها در فراخنای حافظه افزود. به عنوان مثال برای یادآوری ۱۲ رقم ۹۲-۳۱۸-۱۴۹۹-۲۳۱ میتواند آنها را در سه دسته چهارتایی […]