سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فعالیت های حرکتی زمخت (درشت)، لی لی کردن،عروسک خیمه شب بازی، تخته اسکیت،فعالیت های چوب تعادل، ایستادن دانش آموزان دو زانو روی زمین

فعالیت های حرکتی زمخت (درشت)   ۱. فعالیت های چوب تعادل. در برنامه آموزشی دوره اول کودکی معمولا از چوب تعادل استفاده می شود، چوب تعادل تخته مسطحی است که می توان از الوارهای دو در چهار برید. عرض آن را می توان متفاوت گرفت؛ در عرض باریک تر فعالیت مشکل تر است. می توان […]

بهبود مهارتهای حرکتی درشت، فعالیت های پرتاب کردن و گرفتن، پرتاب کردن، توپ پارچه ای، توپ بازی، گرفتن، کسب مهارت در گرفتن

بهبود مهارتهای حرکتی درشت   فعالیت های پرتاب کردن و گرفتن با هدف بهبود مهارتهای حرکتی درشت ۱. پرتاب کردن. از بادکنک، اسفنج مرطوب، بالشتک نرم، توپ های پنبه ای یا پشمی و توپ الاستیکی در اندازه های مختلف می توان برای پرتاب اشیا به طرف نشانه ها، معلم یا افراد دیگر سود جست. ۲. […]

فعالیت هایی برای کمک به رشد حرکتی، فعالیت های حرکتی زمخت، مهارت های حرکتی ظریف، رشد حرکتی زمخت و ظریف، راه رفتن، پاکدلها

فعالیت هایی برای کمک به رشد حرکتی رشد حرکتی زمخت و ظریف مهارت های حرکتی زمخت عضلات بزرگ گردن، تنها و پاها را به حرکت در می آورد. رشد حرکتی زمخت شامل کنترل وضع اندام، ، دویدن، گرفتن و پریدن است. برای ارائه محرک جهت رشد حرکتی زمخت، کودکان به محیط های بی خطر عاری […]

مفاهیم رشد حرکتی، نظریه های مربوط به رشد حرکتی و یادگیری، سه مفهوم زیربنایی درباره یادگیری حرکتی، رفتار ادراکی - حرکتی

مفاهیم رشد حرکتی   تجربه های جنبشی و حرکتی در رشد انسان بسیار حیاتی است. بیشتر نظریه های مربوط به رشد انسان بر اهمیت چنین تجربه هایی در رشد کودک تأکید کرده اند. برای بسیاری از کودکان دچار ناتوانی های یادگیری، دشواری های مربوط به هماهنگی حرکتی مشکلی جدی ایجاد می کند. رفتارهای حرکتی عده […]

ارزش رشد حرکتی، دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری، نقش حیاتی ورزش در حفظ بهداشت و آسایش عمومی،رشد حرکتی در ناتوانی های یادگیری

ارزش رشد حرکتی مربیان دوره اول کودکی، رشد مهارت حرکتی را پایه بررسی رشد کودک می دانند (بیلی و ولری، ۱۹۹۲).   رشد حرکتی کودکان به طور معمول در برنامه تحصیلی عادی کودکان پیش دبستانی گنجانده می شود. راهبردهای مداخلاتی در مورد کودکان پیش در دچار ناتوانی های یادگیری که از نظر هماهنگی، تعادل و […]

کودکان با نیازهای ویژه (استثنایی) چه کودکانی هستند؟، گروه های کودکان با نیازهای ویژه، گروه ها و طبقه بندی کودکان با نیازهای ویژه

کودکان با نیازهای ویژه (استثنایی) چه کودکانی هستند؟   😰کودک با نیازهای ویژه را می توان به عنوان فردی تلقی کرد که به طریقی از گروه بهنجار متفاوت است با توجه به تعریف فوق تعداد زیادی از کودکان، با نیازهای ویژه خواهند بود . از نظر آموزشی ، کودکی با نیازهای ویژه در نظر گرفته […]

بازسازی دوباره مغز ، واقعیت یا تحریف، انعطاف پذیری و والدین، نورون های مغز، هیپوکامپ، نواحی شنوایی و بصری مغز، nature vs nurture

بازسازی دوباره مغز ، واقعیت یا تحریف   ✔️ مدتها پیش، به ما گفته شده بود که همه نورون های مغز قبل از تولد ایجاد شده و بهبود مغز آسیب دیده امکان پذیر نیست. دانشمندان علوم اعصاب تا سال ها فرض می کردند که ساختار مغز بالغ تثبیت شده است. اما در دهه ی 1960، […]

چند زبانه بودن پیری مغز را کند تر می کند، پیری شناختی، کند کردن پیری شناختی، سطح مهارت های زبانی، دوزبانگی، تأثیر دو زبانگی

چند زبانه بودن پیری مغز را کند تر می کند   〽️ خلاصه: چند زبانگی می تواند روند تغییرات مرتبط با سن در مغز را کند و کاهش دهد. ✔️پیشرفت های پزشکی باعث افزایش تدریجی میانگین امید به زندگی می شود. با این حال، با افزایش سن، تعداد موارد دمانس و سایر بیماری‌های عصبی افزایش […]

 نشانه‌های عمومی دانش آموزان بیش فعال، کنترل و هدایت دانش آموز بیش فعال، حوصله دانش آموزان بیش فعال، برخورد با کودک بیشفعال

 نشانه‌های عمومی دانش آموزان بیش فعال   کنترل کلاس با وجود دانش آموزان بیش فعال کار سختی است؛ اما چاره چیست؟ قبل از هر چیز باید توجه کنید که به هر دانش آموزی نمی‌شود برچسب بیش فعالی زد. فقط یک متخصص می‌تواند تشخیص دهد که یک دانش آموز بیش فعال (ADHD/Hyperactive) هست یا خیر؟   […]

تدریس مستقیم مهارتهای ویژه خواندن، تمرین مستقل، تمرین هدایت شده، آموزش مستقیم، معرفي، تدریس مهارتهای تحلیل تکلیف، خواندن، پاکدلها

تدریس مستقیم مهارتهای ویژه خواندن واژه آموزش مستقیم به طرق مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. مثلا برای بیان یک آموزشی ویژه و نیز برای تشریح جهت گیری معلم – دانش آموز که با توجه دقیق به یک هدف مشخص می شود؛ برای بیان توالی دقیق محتوا، برای بیشتر فعال کردن دانش آموزان و برای […]

10 راهکار مناسب برای دانش آموزان بیش فعال، کودکان بیش فعال، تمرکز دانش آموزان بیش فعال، درمان بیش فعالی پاکدلها، بهبود بیش فعالی

10 راهکار مناسب برای دانش آموزان بیش فعال ۱- حساس نشوید: به پیش فعالی دانش آموزان حساسیت فراوان نشان ندهید، زیرا احتمال دارد برای جلب‌ توجه باشد. ۲- محیط آرام: تا می‌ توانید با روش‌ هایی کلاس را آرام کنید. کودکان بیش فعال در محیط پر سر و صدا و شلوغ، تحریک‌ پذیری بیشتری دارند. […]

استفاده از تدریس متقابل در آموزش درک مطلب، خصوصیات تدریس متقابل، بهبود وضعیت درک مطلب، روش آموزش شناختی، یاد گیرنده 

استفاده از تدریس متقابل در آموزش درک مطلب شواهد حاکی از آن است، که وقتی معلمان و دانش آموزان هر دو بطور جدی به یک روش نظام مند متوسل می شوند، روش آموزش شناختی بسیار مؤثر است. واژه تدریس متقابل برای توضیح روشی بکار می رود، که در آن معلمان و دانش آموزان به نوبت […]