سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روانشناسی شناختی و یادگیری ، اختلال های پردازش های روانشناختی ، الگوی خبر پردازی یادگیری ، آموزش متمرکز بر فرآیند برتر ، پردازش روانشناختی ، مشکلات یادگیری

روانشناسی شناختی و یادگیری روانشناسی شناختی به فرایند های یادگیری ،تفکر و دانستن در انسان می پردازد. توانایی های شناختی گروهی از مهارت های ذهنی هستند که لازمه کنش های انسانی اند. آنها انسان را قادر می‌ سازند که بداند، آگاه شود بیندیشد ،مفهوم سازی کند، مفاهیم انتزاعی به کار ببرد ،استدلال کند، انتقاد کند […]

پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد توجه در دانش‌آموزان دچار اختلالات نقص توجه ، درمان اختلال کم توجهی ، بیش فعالی ، مشکل نقص توجه در دانش آموزان ، فنون کلاسداری

پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد توجه در دانش‌آموزان دچار اختلالات نقص توجه 1- تعیین جا در کلاس :دانش آموز مبتلا به نقص توجه ، ترجیحا در جلوی کلاس و دور از در و پنجره و تهویه و در معرض دید آموزگار بنشیند 2- برنامه ریزی فعالیت های گوناگون برای تحرک دانش آموز : مسئولیت به دانش […]

نقش نظریه در ناتوانی های یادگیری ، هدف نظریه ، کودکان دچار تاخیر در بالیدگی ، چشم انداز بالیدگی ، تاخیر در رشد بالیدگی ، روانشناسی رشد و نظریه‌های بالیدگی

نقش نظریه در ناتوانی های یادگیری اگر ندانید به کجا می خواهید بروید ، هر جاده ای شما را به آنجا خواهد رساند . این امر در مورد ناتوانی های یادگیری هم مصداق دارد زیرا یکی دیگر از جنبه های زندگی است. نظریه ها به ما در فهم اساس و پایه های ناتوانی‌ های یادگیری […]

مهارت های دستی و اجزای مرتبط با آن ، روند رشد حرکتی ، مهارت‌ های بینایی ، عملکردهای حسی - حرکتی ، یکپارچگی حسی ، ادراک بینایی و عوامل فرهنگی و اجتماعی

مهارت های دستی و اجزای مرتبط با آن دست هنگامی به عنوان عضوی موثر در انجام فعالیت ها به ویژه مهارت‌ های روزمره زندگی مد نظر قرار می‌ گیرد که بتواند تحت تاثیر تحریکات لمسی متفاوت قرار گیرد و پیامهای حسی را دریافت نماید. ارتباط و ترکیبی از مهارت های دستی کنترل وضعیت طرح و […]

مراحل بالیدگی رشد پیاژه ، دانلود کتاب ناتوانی های یادگیری عصمت دانش ،مراحل رشد کودک از نظر پیاژه ، تلویحات نظریه رشد برای ناتوانی های یادگیری ، مراحل رشد

مراحل بالیدگی رشد پیاژه ژان پیاژه که او را یکی از پیشگامان روانشناسی رشد می‌ دانند ،سالهای عمر خود را صرف مطالعه رشد هوشی کودکان کرد .مشاهدات پیاژه از مراحل بالیدگی تفکر در کودکان نشان داد که رشد شناختی در مجموعه‌ ای از مراحل یکسان و به هم وابسته روی می دهد .در هر مرحله […]

مهار متغیرهای آموزشی ، سطح دشواری مواد آموزشی ، ارتقای سطح یادگیری دانش آموز ، متغیرهای یادگیری ، فراخنای توجه ، سبک های یادگیری ، روشهای نوین آموزش

مهار متغیرهای آموزشی معلم و مدرسه در مورد بسیاری از عوامل مربوط به مشکلات یادگیری کار چندانی نمی توانند انجام دهند. ممکن است محیط خانه یا ساختار ژنتیکی یا زیستی دانش آموز نقش مهمی در ایجاد مشکل یادگیری ایفا کنند. اما معمولا معلم نمی‌ تواند چنین متغیرهایی را تغییر دهد و عوامل دیگری که معلم […]

دانلود فایل pdf ،قابل پرینت ،رایگان ، پاکدلها

دانلود فایل تقویت دقت و تمیز دیداری پیش از دبستان بسیاری از اوقات مشکلات یادگیری دانش آموزان ناشی از ضعف مهارت های دیداری آنها ازقبیل: دقّت، توجّه وتمیز دیداری است. تمیز دیداری؛ یعنی، قدرت برقراری تفاوت میان دومحرّک براساس ویژگی های معیّن. کودکی که تفاوت میان «ک» و «گ» را نمی شناسد هنگام دیدن هریک […]

رویکردهای پردازش شناختی ،رویکرد یادگیری در حد تسلط ، رویکرد موادآموزشی ، رویکرد روان درمان بخش ، رویکرد آموزش و پرورشی ، رویکرد رفتاری ، روش های تدریس

رویکردهای پردازش شناختی پردازش شناختی به فرایند ذهنی مربوط به تفکر و یادگیری اطلاق می‌شود فرض زیربنایی این است که وجود نقایصی در بعضی عملیات ذهنی با مشکلات یادگیری ارتباط دارد. به علاوه در برنامه‌ریزی برای آموزش، توجه به توانایی ها و ناتوانایی دانش آموز در پردازش شناختی مفید است. ص ۱۴۴ در رشته ناتوانی […]

تعاریف ناتوانایی های یادگیری, تعریف دقیق اختلال یادگیری, تعریف دولت فدرال از ناتوانی های یادگیری, تعریف علمی اختلال یادگیری, تعریف مفهومی ناتوانی های یادگیری, ویژگی های مشترک ناتوانی های یادگیری

تعریف مفهومی ناتوانی های یادگیری تعریف دولت فدرال از ناتوانی های یادگیری شامل مفاهیم عمده زیر است ۱ فرد دچار اختلال در یک فرایند روانشناختی پایه است( این فرایندها به توانایی های ذهنی نظیر حافظه، ادراک شنیداری، ادراک دیداری، زبان شفاهی و تفکر اطلاق می‌ شود) ۲ فرد دچار اشکال در یادگیری است به خصوص […]

سلول های حافظه و تفسیر موقعیت های جدید ، یادگیری انتقالی ،سلول‌ های حافظه ، هیپوکامپ و حافظه ،شبکه سلول‌ های کد کننده مغز ، تقسیم یادگیری ، یادگرفتن نوین

سلول های حافظه و تفسیر موقعیت های جدید ❗️حافظه حتی در تفسیر موقعیت‌ های جدید نیز به کمک ما می‌ آید! ✔️تصور کنید که با دوست خود در یک رستوران جدید قرار دارید و ممکن است شما غذاهای جدیدی را امتحان کنید و در محیطی جدید قرار خواهید گرفت که قبلا تابحال در آن نبوده […]

چگونه به رشد مهارت های ظریف دست کودک کمک کنیم؟؟؟ ، بهبود مهارتهای حرکتی دانش آموزان ، تقویت هماهنگی چشم و دست ، درمان بدخطی ، بهبود نارسانویسی ،خوش خط نویسی

چگونه به رشد مهارت های ظریف دست کودک کمک کنیم؟ 👐 مهارت های حرکتی ظریف دست چیست؟ رشد اولیه کودک شامل کسب مهارت های حرکتی درشت و ظریف است. در حالی که هر دوی این مهارت ها به حرکت شکل می دهند،اما تفاوت هایی با هم دارند: مهارت های حرکتی ظریف شامل حرکت گروه های […]

 روانشناسی رفتاری و آموزش مستقیم ، کتاب ناتوانی های یادگیری عصمت دانش ، تلویحات نظریه رفتاری برای ناتوانی های یادگیری ،  مراحل یادگیری دانش مفاهیم و مهارت ها

 روانشناسی رفتاری و آموزش مستقیم روانشناسی در فهم چگونگی شکل گرفتن رفتار کمک می‌ کند. این رشته در روش تدریس ما تاثیر مهمی به جا می گذارد. نظریه های رفتاری در حوزه ناتوانی های یادگیری، اساسی نظام‌ مند برای پژوهش ارزیابی و آموزش فراهم می آورد در این بخش، کاربرد روانشناسی رفتاری را در آموزش […]