سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

1 – استدلال قیاسی و استقراثی

پسرها استدلال قیاسی می کنند و از کل شروع می کنند و به جز می رسند . سرعت استدلال قیاسی پسرها از دخترها سریع تر است . به همین دلیل است که پسرها در آزمون های سریع چند جوابی موفق تر عمل می کنند . هر چه کسی در تصمیم گیری سریع تر باشد و در آزمون هایی که به سرعت عمل احتیاج دارد موفق تر است .

از سوی دیگر دخترها اندیشه استقرایی دارند . آن ها با موارد جز یی شروع می کنند و از جز به کل می رسند .

2 – استدلال انتزاعی و عینی

پسرها بدون اینکه چیزی را ببینند و لمس کنند می توانند آن را حل کنند . مثلاً وقتی ریاضیات روی تخته سیاه آموزش داده می شود پسرها بهتر یاد می گیرند . اما وقتی برای آموزش ریاضی از شکل و شیئ استفاده می شود ،وقتی آموزش عینی تر می شود ، یاد گیری برای دخترها ساده تر

میگردد. پسرها بحث های انتزاعی را دوست دارند . البته باید دانست که در این زمینه ها استثناثات زیادی هست . معماری و مهندسی که که البته تا حدود زیاد متکی به اصول طراحی مجرد و انتزاعی هستند بیشتر با استقبال پسرها رو به رو می شوند ،د ر این زمینه خاص هم استثناثات فراوانی هست

3 – استفاده از زبان

زن ها به طور متوسط بیشتر از ردها کلمه تولید می کنند . در جریان فر آیند یاد گیری می بینیم که دخترها در حال یاد گیری از کلمات استفاده می کنند اما پسرها اغلب در سکوت درس می خوانند . پسرها در مجموع به مراتب کمتر حرف می زند و حال آنکه در میان دخترها چنین چیزی نیست . دخترها در ضمن جزثیات مطالب را به زبان می رانند اما پسرها از حرف ها و کلمات رمزدار بیشتر استفاده میکنند .

4 – منطق و شاهد مثال

دخترها روی هم رفته بهتر از پسرها گوش می دهند . آن ها شقونده های بهتری هستند ، بخش بیشتری از مطالب ایراد شده را درک می کنند . این گونه در جریان گفت وگو احساس است بیشتری میکنند .

پسرها اغلب کمتر گوش می دهند و بیشتر از آموزگار یا کسی که با آنها حرف می زند ، مدرک و شاهد مطالبه می کنند . به نظر می رسد دخترها با منطق حرف ها کمتر کار دارند .

5 – اختلال ملالت

به نظر می رسد که پسرها بیش از دخترها مکرر می شوند . آنها برای اینکه بهتر گوش بدهند به انگیزه ها و محرک های بیشتری نیاز دارند . دخترها بهتر میتوانند با احساس ملالت و کسالت خود کفار بیایند . این موضوع نقش مهمی د یادگیری ایفا می کند . وقتی کودک مکرر می شود ، نه تنها ممکن است یاد گیری را از دست بدهد ، بلکه به گونه ای رفتار کند که کلاس مخقل شود و او به داشتن رفتار بروبر رفتاری متهم شود
6 – استفاده از فضا

پسرها پس از یادگیری و به خصوص در سنین جوان تر بیشتر از فضا استفاده می کنند . وقتی پسرو دختر ی به اتفاق سر میزی می نشینند تا درس بخوانند یا بازی کنند ، پسر پس از دقایقی فضا ی بیشتری ازمیز را به خود اختصاص می دهد و حتی کارش را به فضای دختر امتداد می دهد . اما عکس این اتفاق نمی افتد . پسرها به هنگام یاد گیری از فضای فیزیکی بیشتری استفاده می کنند . این گرایش طبیعی می تواند روی عملکردهای روانی اجتماعی تأثیری بگذارد . بسیاری از آموزگاران که به این مهم توجه ندارند پسرها را بی ادب ، بی نژاکت و ناتوان در کنترل و خویشتن داری معرفی می کنند و این در حالی است که آنها صرفاً به همان شکلی که مغز فضایی آنها یاد می گیرد ، مطالب را فرا می گیرند .

7 – حرکت

دخترها به هنگام یاد گیری نیازی به اینکه به اطراف و اکناف مرحلشان حرکت کنید و یا جابه جا شوند ندارند . اما پسرها با حرکت کردن و جابه جا شدن نه تنها مغز خود را تحریک می کنند ، بلکه رفتارهای تکانه ای خود را کنترل می نمایند .

حرکت در محیط های بسته در رمره طبیعت پسرها ست که دلیل آن را باید در سر و تونین و سوخت و ساز بیشتر دانست .

بسیاری از آموزگاران به این نتیجه رسیده اند که اگر در کلاس یکی ، دو پسر دانش آموز دارند که مرتب تکان می خورند و راه می افتند می توانند پا واگذاری مأموریت هایی به آنها ، مانند توزیع جز وات و اوراق میان دانش آموزان ، تا تراشیدن موادهای آموزگار ، آنها را کنترل نمایند . در ضمن مشخص شده است که بسیاری از دانش آموزان اگر به هنگام یادگیری با چیزی دردستشان بازی کنند ، کار آیی بیشتری پیدا می کنند . وقتی پسرها تکان می خورند مغزشان فعال تر می شود ، احساس راحتی بیشتر ی می کنند مزاحم دیگران هم نمی شوند

8 – حساسیت و پویایی های گروهی

یادگیری تعاونی اغلب برای دخترها ساده تر است . دخترها به هنگام یادگیری خود به یادگیری اطرافیانشان هم توجه دارند ، اما پسرها سعی می کنند که خودشان یادبگیرند و کمتر به اطرافیان خود توجه داشته باشند . با توجه به بررسی های به عمل آمده دخترها در جمع اگر مورد توجه قرار نگیرند ، اگر دیده و شنیده نشوند مشکل پیدا می کنند . از سوی دیگر پسرهایی که پیوسته می خواهند در کلاس ها مورد توجه قرار بگیرند موفق تر می شوند .

9 – استفاده از سمبولیسم

به خصوص در سال های بالاتر ، پسرها به مضامین سمبولیک ، نمودار ها و جاول توجه بیشتری نشان می دهند . دخترها مضامین کتبی را بیشتر می پسندند . پسرها و دخترها ، هردو تصاویر را دوست دارند اما پسرها به هنگام یادگیری بیشتر به آنها بها می دهند . علت اصلی آن این است که تصاویر و اشکال نیمکره راست مغز آنها را بیشتر تحریک می کنند . در کلاس های ادبیات ، آموزگاران به این نتیجه رسده اند که پسرها به انگاره های خیالی و تصوری و سمبولیسم های نویسنده توجه دارند و دخترها به جنبه های احساسی شخصیت ها بها می دهند .

10 – استفاده از گروه های یادگیری

هم پسرها و هم دخترها از کارهای گروهی در زمینه یادگیری منتفع می شوند . در این میان پسرها از گروه های ساختار دارد دخترها از تشکیلات کمتر جدی استقبال می کنند . پسرها برای انتخاب رهبر گروه وقت کمتری صرف می کنند ، به سرعت تصمیم گیری می کنند و به هدفی که در پیش دارند میپردازند

شاید موضوعات زیر هم مورد علاقه شما باشند:

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)