سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پیشگیری از اختلال ریاضی در سنین پایین، پیشگیری از اختلال ریاضی سن پیش از دبستان، پیشگیری از بروز زودهنگام مشکلات ریاضی، اختلالات پیش دبستان

تدریس شمارش چند تا چند تا
ریاضی سوم

هدف :شمارش چند تا چند تا با روش و ابزارهای مختلف
در پایان درس ادانش آموز بتواند:
شمارش کند .دسته های متنوع بسازد.
برا ی شمارش از الگوی عددی استفاده کند .
شمارش با استفاده از ابزارهای مختلف ( کاغذ،ماشین حساب ،ذهنی )
مدلسازی از شمارش در زندگی روزمره
مهارت ها :
استفاده از ابزار
شمارش با الگویابی
تقویت درک مهارت فضایی
تقویت مهارت های ذهنی
پیش دانسته ها :
در پایه دوم با شمارش چند تا چند تا آشنا شدن

ابزار و وسایل مورد نیاز :استفاده از مکعب های کوئیزنر رنگی و قرار دادن آن روی صفحه مخصوص ، دفتر شطرنجی ،تصاویر از پیش تهیه شده روی تخته ویا فتوکپی ،موزاییک های کلاس یا حیاط و …….

روش تدریس :
شمارش کردن موزاییک های کلاس توسط ی تعداد از دانش آموزان و بعد از آنها بخواهیم نوع شمارش خود را توضییح دهند .

در دفتر های شطرنجی اشکال مختلف میکشیم و به دانش آموزان میدهیم تا مربع ها رابشمارند ودر گروه راجب شمارش خود توضییح دهند و باهم مقایسه کنند تا ب درک جدیدی از شمارش برسند.

البته میتونیم از مکعب های کوئیزنر با رنگ های مختلف استفاده کنیم و اونها رو روی صفحه مخصوصش وصل کنیم و به گروه های مختلف بدیم تا اعضای هر گروه از هر راهی که میتونه تعداد اون ها رو شمارش کنه .

از چوب خط هم میشه .حتی از مداد رنگی هاشون

الگو های هم شکل ب دانش آموز داده میشود تا مربع های آن را از طرق مختلف به دست آورد .

دراین جا دست ورزی کار با دفتر شطرنجی با رنگ های مختلف و ماشین حساب انجام میشود.

از قبل دفترها جمع آوری میشه و شکلها کشیده میشه و یا به تعداد فتو میشه

توصیه های آموزشی:
مدلسازی با اشکال هندسی مختلف مانند: مکعب کوئیزنر با چینه با تعداد مشخص یا نامشخص .
دسته بندی دانش آموزان به دلخواه باشد .حتما نباید به باقی مانده ی صفر برسد .
برا ی شمارش از چوب خط هم میتوان کمک گرفت.

در اینجا با کشف رابطه های عددی هم میتوانند بشمارند و الگو را ادامه دهند.
از ابزاری مانند ماشین حساب هم برای شمارش کمک بگیرند.
شمارش چند تا چند تا را در زندگی روزمره خود کشف کنند..
شمارش را به صورت ذهنی نیز انجام دهند.

شکل هایی که در دفتر شطرنجی از قبل طراحی میکنیم و یا در کلاس های هوشمند با برنامه های مختلف شکل های مختلف درست میکنیم.که تقریبا شکل هایی مانند شکل های صفحه ی یازده کتاب .البته میتونیم جذابیت هایی هم بهش بدیم

درکلاس های مختلف تاکید شده در شمارش دانش آموزان وارد نشویم هر طور دوست دارن حتی اگر به باقیمانده صفر نرسیدن .بااینحال دانش آموزان بعد از چند بار تمرین به شمارش خود نظم میدهند و طوری شمارش رو انجام میدن وه حتی باقی مانده هم نداره

بله فقط یک مثلا در یک شکل ابتدا دو تا دوتا رو انتخاب کنه .و شمارش کنه .
واگه دوست داره بار بعد سه تا سه تا.
ولی در برخی شکل ها که تعدادی مربع باقی میمونه دیگه میتونن کار دیگه ای انجام بدن .
دراین جا فقط میشه برای این نوع شکلها جمع نوشت .دیگه شمارش چند تا چند تا والگو نداریم.

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)