سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

#هوش_دیداری_فضایی

✅هوش دیداری – فضایی از دو جزء اصلی تشکیل شده است . بخش اول آن شامل درک دقیق و مشاهده متمرکز بر جهان دیداری – فضایی یا محیط اطراف کودک است. بخش دوم آن شامل توانایی کودک در تغییر و تحول در چیزهایی است که در محیط اطرافش مشاهده کرده و سپس در ذهن و تخیلات خود آن را به شکل و یا نحوه­ی جدیدی تغییر داده است .

?بنابراین چنین کودکی می‌تواند در محیط اطراف خود یا در ذهنش، چیزهایی را ببیند و به چیزهایی دقت کند که سایر افراد قادر به دیدن آن نیستند یا به سادگی از کنار آن می‌گذرند . ضمناً می‌تواند از طریق روش‌های ذهنی یا فیزیکی دست به خلق چیزهای جدیدی بزند . مثلاً با الگوبرداری از چیزهایی که می‌بیند می تواند نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی کند، یا با دقت کردن به اطرافش و الهام گرفتن، ابداعات و اختراعات جدیدی انجام ‌دهد . کودکانی که از این توانایی بهره‌مند هستند و یا این مهارت در آن‌ها به تدریج پرورش داده شود به نوعی حساسیت و ریزبینی دست پیدا می‌کنند، مانند دقت به خطوط، حالت‌ها، حجم‌ها، وسعت و مساحت ها ، تقارن و عدم تقارن ها، هماهنگی و عدم هماهنگی‌ها ، الگوها و رنگ‌ها و غیره.

? آلبرت انیشتین، چارلز داروین و زیگموند فروید با بهره‌گیری از هوش دیداری – فضایی و تجسمات و تخیلات خود توانستند در بین دانشمندان، بیشترین تأثیر را بر علم قرن بیستم بگذارند. هر سه نفر آن‌ها برای خلق نظریات علمی خود که باعث تحولات بسیار بزرگی در علم شدند، از تجسمات دیداری و تخیلات بهره می‌گرفتند. چارلز داروین همیشه در دفترهای یادداشت خود علاقه و شیفتگی زیادی نسبت به تصویر درخت نشان می‌داد. درخت برای او به عنوان نمادی محسوب می‌شد که به وسیله آن مفهوم فرضیه تکامل تدریجی را مطرح کرد. او در یکی از یادداشت‌های خود در کنار تصویر درختی که کشیده است نوشته : « موجودات زنده مانند یک درخت هستند، درختی که به گونه‌ای نامنظم شاخه می‌دهد و هم‌زمان با از بین رفتن شکوفه‌های انتهایی، شکوفه‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند.»

?آلبرت انیشتین کودکی بود که خیلی دیر زبان باز کرد. از نوعی اختلالات یادگیری رنج می‌برد. در درس و تحصیل زیاد موفق نبود و ساعت‌های زیادی در طول روز را می‌خوابید. بهره‌مندی او از هوش دیداری – فضایی بسیار زیاد باعث ‌شد تا فرضیه‌های فیزیک را به صورت ذهنی تجسم کند و همین توانمندی او منجر به ارائه نظریه نسبیت شد.

✅زیگموند فروید با استفاده از هوش دیداری – فضایی ، کوه یخی را تصور کرد که فقط بخش کوچکی از آن از دریا بیرون آمده و حجم بسیار زیادی از آن در زیر آب قرار دارد . بر این اساس بود که رابطه خودآگاه انسان با ضمیر ناخودآگاه را بیان نمود و نظریه خود را در مورد شخصیت انسان و تأثیرات ناخودآگاه بر رفتارهای کنونی تشریح کرد .

?ساده‌ترین تعریف برای هوش دیداری – فضایی اینست که با به‌کارگیری این هوش، فرد می‌تواند شکل‌ها را در ذهن خود، حرکت دهد و بچرخاند و آن را به صورت سه بعدی از زاویه‌های متفاوت ببیند.

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)