پاکدلها: علایم اختلال ریاضی
-شمارش طوطی وار : کودک در شمارش اعداد مشکل دارد .
– عدم درک مفهوم عدد : مثلا کودک مفهوم عدد 5 را نمی داند یعنی نمی تواند 5مهره را جدا کند .
-عدم درک ارزش عددی : کودک نمی داند 4 از 5 بزرگتر است و یا کوچکتر .
-مشکل در خواندن عدد : ممکن است در خواندن اعداد و یا خواندن اعداد شبیه به هم اشتباه کند مثلا 2و 3 ، 4و6 یا جهت خواندن را رعایت نمی کند مثلا 12 را 21 می خواند .
– مشکل در کپی کردن عدد : هنگام رونویسی عدد مشکل دارد .
– مشکل در نوشتن عدد : نوشتن عدد نیاز به استفاده از حافظه دارد . بنابراین گاهی کودک شکل عدد را فراموش می کند و یا اعداد شبیه به هم را اشتباه می نویسد . مثلا 3 را 2 می نویسد ( مربوط به توجه ) یا شکل عدد را نمی داند یعنی 3 را 5 می نویسد . گاهی مشکل مربوط به جهت یابی است و عدد را وارونه می نویسد .
– علامتها را نمی شناسد : کودک نمی داند + یعنی جمع بنابراین ممکن است اشتباه کند مثلا: 1=2+3
– مفهوم عملیات را نمی داند : جمع و تفریق را با هم اشتباه می کند.
– اشکال در نحوه عملیات : گاهی کودک هنوز از انگشتان برای عملیات استفاده می کند ، این موضوع در سطوح بالاتر مانند جمعهای اعداد دورقمی و… مشکلات بیشتری را بوجود می آورد. .
– اشکال در درک ارزش مکانی .
– مشکل در حل مساله : گاهی کودک علیرغم اینکه عملیات ریاضی را می داند٬ ، در درک مسایل ریاضی مشکل دارد و نمی تواند روابط بین اجزای مساله را درک کند.
-در درک زمان مشکل دارد.
-درشمارش پول مشکل دارد
-در مهارتهای محاسباتی (جمع-تفریق-ضرب-تقسیم-کسر و…)مشکل دارد.
– در اندازه گیری مشکل دارند.
-در تناظر یک به یک مشکل دارند.
شاید این موضوعات هم مورد پسند شما باشد ⇓