موسیقی و حافظه شنیداری
پاکدلها – درفعالیتهای متداول که جهت تقویت ?تمیز شنیداری و ?حافظه شنیداری در کودکان با اختلالات یادگیری انجام میگیرند مانند ضربه زدن با ریتم روی میز و دست زدن کودک با همان ریتم ٬ گوش کردن کودک به صدای ضربه بر روی وسایل مختلف کلاس با چشمهای بسته و ذکر نام وسایل و تعداد ضربات و امثال انها٬میتوان ازآلات موسیقی مختلف و فعالیتهای موسیقیایی جایگزین متنوع ٬ خواندن آهنگهای کودکانه به همراه ریتم و حرکت استفاده کرد که برای کودک جذابتر ٬لذت بخش تر و مفرح تر بوده در عین حال همان اهداف را به دنبال دارند.
پیانو ? سازی است که در موسیقی درمانی استفاده زیادی دارد چون احساسهای چند گانه مانندشنوایی٬بساوایی٬،بینایی و احساسهای درونی را تحریک میکند .مددجو وقتی پشت پیانو می نشیند احساس اعتماد به نفس میکند .مربی می تواند پشت پیانوکنار مددجوبنشیند و همراه بااو بداهه نوازی کند٬این کار باعث ارتباط غیر کلامی شده در عین حال ٬ مددجو با نگاه کردن به دستهای مربی از او تقلید کرده ٬سعی می کند جهت ایجاد صدا بر کلاویه ها فشار وارد نماید و در عین حال با تعقیب دستها حرکات آرام چشمی هم اتفاق می افتد.
شاید این موضوعات هم مورد پسند شما باشد ⇓