پاکدلها – قرینه نویسی و وارونه نویسی در نوشتن
۱- دانش آموز باید بتواند اندام هایش را بشناسد. به این منظور از او می خواهیم هر اندامی را که نام می بریم با دستش نشان دهد. ۲- آدمکی از مقوا می سازیم ، به گونه ای که اندام هایش قابلیت حرکت داشه باشد . سپس گردن و دست های آدمک را یک به یک به سمت چپ، راست، بالا یا پایین می چرخانیم و از کودک می خواهیم که همان حرکت ها را تقلید کند. با انجام این بازی، کودک مفهوم قرینه را تشخیص داده و قادر خواهد بود بین واژه ای که قرینه یا وارونه آن است ، تمیز قایل شود.
۳- مربی می تواند روبروی کودک بایستد و هر کدام از اندامهایش را حرکت دهد و کودک همان حرکت ها را تکرار کند. بدیهی است که در این تمرین و تمرین شماره ۲ اگر بخشهایی از طرف چپ بدن مربی حرکت کند(یعنی به عنوان مثال پای چپ مربی)، دانش آموز باید پای راستش را بلند کند،یعنی پایی را که روبروی پای چپ مربی قرار دارد .
۴-تمریناتی ساده طرح ریزی کنید در آن دانش آموز با توجه به دستور شکل های مختلف در جهت های دستور داده شده را رنگ آمیزی نماید.
منبع : وبلاگ ال دی حافظ – خانم کدخدایی
شاید این موضوعات هم مورد پسند شما باشد ⇓