سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تکالیفی برای والدین و دانش آموزان با اختلال بیش فعالی/نقص توجه

درمان
درمان هایی که برای اطفال (ADHD) به کار میرود می‌تواند به چهار دسته تقسیم گردد:

آموزش پدر و مادر
آموزش آموزگاران
بکارگیری کلاسهای ویژه درمان دارویی و
درمان‌های روان شناختی توسط دکتر متخصص.

آموزش پدر و مادر و معلمین قسمت مهمی از درمان را تشکیل می‌دهد و شامل دو بخش است:
آموزش برای شناخت بیماری توسط دکتر متخصص
آموزش برای بکارگیری شیوه‌های درمانی.

پدر و مادر میبایست این اختلال را بعنوان یک نقص نه چندان شدید در فازهای ابتدائی رشد مغز دانسته و به فرزند خود به دید کودکی تنبل، نافرمان، شرور و فضول که چنانچه بخواهد می‌تواند رفتاری طبیعی داشته باشد نگاه نکنند، بلکه او را کودکی اگاه باشند که سعی میکند با درماندگی خود که خارج از کنترلش است، کنار بیاید.

پدر و مادر میبایست روش‌های دیگری برای ترغیب، تحکیم اعتماد بنفس و ایجاد احساس کامیابی در کودکشان بیابند. فعالیت ورزشی، هنری، فنی، اجتماعی می‌تواند مهلت هایی برای نمایان کردن توانائی‌های این کودکان ایجاد نماید. انتظار می‌رود معلمان عزیز مقطع ابتدایی با عنایت به مطالب فوق در جلسات معلم با اولیاء موارد را متذکر شوند. با این عمل می‌توان با یک تعامل دوطرفه از پیدایش مشکلات بعدی ممانعت نمود.

دانستن این نکته لازم است که درمان سریعی برای این مشکل وجود ندارد، می‌بایست اول سعی کنیم این مشکل را در همون مقطعی که هست کنترلش کنیم. که این نکته خیلی پراهمیت است، بعد با استمرار در این امر می‌توانیم به مداوا برسیم:

?۱- بچه‌ها کارهایی را انجام میدهند که ما انجام می‌دهیم: پدر و مادر الگوی فرزند خود هستند آنچه آن‌ها انجام میدهند آنها نیز طوطی وار انجام میدهند یادمان باشد برای یاد دادن کاری باید خودمان هم انجام بدهیم نه فقط صحبتش را بکنیم ما بایست از کلمه لطفاً بهره ببریم تا آن‌ها نیز آنرا بیاموزند.

?۲- احساساتمان را به آن‌ها نشان بدهیم: احوالمان را در قبال رفتارشان صادقانه بگوئیم زیرا ما آینه رفتار او هستیم می‌بایست در نوع رفتار و گفتارمان دقت کنیم زیرا الگوی رفتاری و کاری او هستیم آن‌ها حتی امورات ما را با عواطف ما ضبط میکنند.

?۳- آن‌ها را ترغیب به امورات خوب بکنیم: در قبال پیشرفت و انجام کار خوب ترغیب شوند، ترغیب در قبال کار خوب ولو با جمله‌های مثبت، من به تو افتخار می‌کنم که فرزند من هستی!!!

?۴-برقراری ارتباط مستقیم و قوی: با او ارتباط قوی و رو در روی داشته باشیم در مقابلش قرار بگیریم، وقتی ما به فرزندمان نزدیک می‌شویم و از دریچه قدرت (بلند قدی، قوی بودن و …) استفاده نکنیم، بنشینیم و با او حرف بزنیم هم قامت و هم کلام احساسی او شویم.

?۵- شنونده خوبی برای گفته‌های آن‌ها با شیم: بگذاریم عقایدش را بگوید تا گرفتار نا امیدی نشوند بنوعی آن‌ها بایست انرژی گفتاری خود را تخلیه کنند در این راه باید حوصله و وقت بگذاریم.

?۶- به قولهایمان عمل کنیم: سعی کنیم قولهایی بدهیم که از عهده انجام آن‌ها بر بیائیم.
و آن‌ها نیز بیاموزند که به وعدهای خود عمل کنند.

?۷- لوازم با ارزش را از دسترس آن‌ها دور کنیم: به خاطر رفتارهایشان که غالباً تکانشی و بی قانون است بایست پیشگویی کنیم و برای فقدان برخورد فیزیکی با لوازم با ارزش و قیمتی آن‌ها را دور از دسترس قرار دهیم تا با این کار جلوی ضرر مادی و رنجش بعدی را بگیریم.

?۸- مشخص کردن مرزها: خط کشی‌ها، دایره حرکتی می‌بایست میزان دخالت در امورات فرزندانمان رامشخص کنیم و لزوم انجام آن را بسنجیم و میزان جواب منفی به آن‌ها را پائین بیاوریم تا از پیدایش کشمکش جلو گیری شود.

 

……………………………………………………………………………….

 

مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری (روی متن کلیک کنید)