سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهبردهای تشخیصی اختلال ویژه خواندن

 

سایت اختلالات یادگیری پاکدلها- ویژگی های دانش آموزان مبتلا به اختلال ویژه خواندن 

-خطوط را گم می کنند
-روی یک کلمه بیش از اندازه مکث می کنند
-کلمه ای را به تناوب تکرار و درهربار خواندن تغییر می دهد
-خط بری و انگشت بری ندارند
-هماهنگی بین دست، زبان و چشم در خواندن ندارند یعنی انگشت زیر یک کلمه کلمه دیگر را می بینند و کلمه دیگر را می خواند
-در کلاس درس غالبا مشکلات رفتاری دارند
-تمایلی به خواندن ندارند
-در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کنند و گاهی دچار لکنت می شوند
-به جای اینکه چشم هایشان را هنگام خواندن حرکت دهند، سرشان را تکان می دهند
– کلمه به کلمه می خوانند
-به زحمت و تقلا و با صدای کشیده و لحن یکنواخت می خوانند
-به علائم نگارشی توجه ندارند و از توجه به معنی واژه ها غافلند
-واژه ها را غیر مرتبط با محتوا و غیر مرتبط با عناصر آوایی حدس می زنند
– افعال را به میل خودشان تغییر می دهند

-خطوط را گم می کنند
-روی یک کلمه بیش از اندازه مکث می کنند
-کلمه ای را به تناوب تکرار و درهربار خواندن تغییر می دهد
-خط بری و انگشت بری ندارند
-هماهنگی بین دست، زبان و چشم در خواندن ندارند یعنی انگشت زیر یک کلمه کلمه دیگر را می بینند و کلمه دیگر را می خواند
-در کلاس درس غالبا مشکلات رفتاری دارند
-تمایلی به خواندن ندارند
-در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کنند و گاهی دچار لکنت می شوند
-به جای اینکه چشم هایشان را هنگام خواندن حرکت دهند، سرشان را تکان می دهند
– کلمه به کلمه می خوانند
-به زحمت و تقلا و با صدای کشیده و لحن یکنواخت می خوانند
-به علائم نگارشی توجه ندارند و از توجه به معنی واژه ها غافلند
-واژه ها را غیر مرتبط با محتوا و غیر مرتبط با عناصر آوایی حدس می زنند
– افعال را به میل خودشان تغییر می دهند

راهبردهای تشخیصی اختلال ویژه خواندن  -سایت پاکدلها

اگر مایل به دانلود فایل 27 گام درمانی اختلال خواندن + جدول سمن هستید اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل قابل پرینت جدول سمن + راهکارهای پیشنهادی روی همین نوشته بزنید (کلیک کنید)