پاکدلها- تمرینات پرورش دقت دانش آموزان
? از دانشآموز بخواهید تصاویر ناقص را #کامل کند.
? به دانشآموز دو تصویر #مشابه (که فقط در برخی جزییات با هم متفاوت هستند) نشان دهید و از او بخواهید تفاوت آنها را #بگوید.
? از دانشآموز بخواهید با استفاده از نقشه، محلهایی را که از او میپرسید، به شما #نشان دهد.
? از دانشآموز بخواهید جملات #ناقص را به دلخواه خود کامل کند. مثال: من دیروز … .
? بریدن شکلهای مختلف و #چسباندن تصاویر توسّط دانشآموز
? چند وسیله یا شی را به کلاس بیاورید و به دانشآموزان نشان دهید؛ سپس از دانشآموزی که بیدقّت است، بخواهید تا چشمانش را ببندد و اشیاء را #لمس کند و نام اشیاء را به شما #بگوید.
? افزایش دقّت و تمرکز با #گوش دادن به صداهای مختلف و یادداشت کردن آنها توسّط معلّم روی تابلو
? استفاده از ” پکیج تقویت شنیداری پاکدلها” جهت تقویت حافظهی شنیداری، افزایش دقّت
? استفاده از #اعصابسنج: پرورش دقّت و توجّه، هماهنگی چشم و دست
? استفاده از #مینی بسکتبال، تقویت دقّت و هماهنگی چشم و دست
? استفاده از «دارت»، جهت هماهنگی چشم و دست و دقّت
? کلماتی را از متن دروس تهیّه کرده و از دانشآموز بخواهید برای آنها #تشدید و یا سرکج و … بگذارد.
? متنی را تهیّه کنید و #نقطههای کلمات آن را بردارید و از دانشآموز بخواهید نقطهها را بگذارد. این کار را هم روی تختهی کلاس میتوانید انجام دهید و هم بهصورت تایپ شده میتوانید در اختیار دانشآموزان قرار دهید.
منبع: کانال آموزش و درمان اختلالات یادگیری – سایت پاکدلها
? از دانشآموز بخواهید #جملات در هم ریخته را مرتّب کند.
? نوشتن #صداهای اوّل و یا آخر کلمات و جملهسازی با آنها. مثال: آب صدای آخر آن (ب) است و دانشآموز میبایستی مثلاً بنویسد (بار) و سپس با آن جمله بسازد.
? از دانشآموز بخواهید بخشی از یک متن را برای شما #رونویسی کند.
? الگوهای از #مکعب ها بسازید سپس از دانشآموز بخواهید همان الگو را برای شما درست کند.
? الگویی از #مهرهای رج شونده را به دانش آموز بگویید، از وی بخواهید همان الگو را رعایت کند.
? کلماتی را به دانشآموز دهید و از او بخواهید حداقل 3 #جمله برای آن بنویسد.
? شمارش #معکوس توسّط دانشآموزان و یا برعکس حرف زدن، مثل: این زنگ علوم داریم = داریم علوم زنگ این
23) زمانی که دانش آموز دقت می کند او را #تشویق کنید.
? چند جمله روی تابلو بنویسید و یک کلمهی #اضافه هم در آن بنویسید و از دانشآموزان بخواهید که کلمهی اضافی را پیدا کنند؛ مانند: زنگ بعد روز ریاضی داریم کلمهی اضافی (روز) است.
? خلاصهنویسی و تعریف مطلب و یا #داستان توسّط دانشآموز
? محرّکهای محیطی که باعث حواسپرتی دانش آموزان میشوند را #حذف کنید. مانند بستن پنجره و در کلاس و …
شاید این موضوعات را نیز بپسندید ⇓