سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

لوب فرونتال مغز و کارکردهای آن

پاکدلها- تقویت مهارتهای گفتاری در کودکان 

دادن اطلاعات به کودک :
خانواده ها باید به کودکان خود فرصت بدهند تا مستقیما با اشیاى حقیقى روبه رو شوند و در گردش ها، مسافرتها، مهمانیها، موزه ها و باغ وحش درباره مشاهدات خود با والدین گفتگو کنند.

تحمل پرسشهاى کودکان:
چون کودک مى خواهد به اسرار جهان محیط پیرامون خود پى ببرد، بدین سبب او درباره هر چیزى که مى بیند یا مى شنود از والدین و مربیان خود سوال مى پرسد و والدین باید متناسب با توانایى هاى کودک به سوالات او پاسخ بدهند (و قطعا نه پاسخی که برای کودک قابل فهم نباشد).

کمک به کودک براى به کار بردن تلفظ صحیح کلمات:
هنگامی که کودک تلفظ کلمه اى را اشتباه بیان مى کند, نباید او را مورد تمسخر قرار داده و همواره باید اشتباهات او را به طور صحیح تلفظ کنیم و از او بخواهیم که آن کلمه را به صورت صحیح بیان کند. همچنین وقتى او سخن میگوید باید به دقت به حرفهاى او گوش داده و توجه کنیم.

رغبت کودکان به یادگیرى و خواندن:
والدین باید کتابها و داستانهایى را براى کودکان خود بخوانند که کودک از آنها لذت مى برد و نیز کتابهایى با طرحهاى جالب را در اختیار او قرار دهند و به او اجازه دهند که کتاب را ورق بزند و تصاویر و کلمات آن را ببیند و بخواند.

خوددارى از وادار کردن کودک به خواندن، پیش از رفتن به مدرسه:
وقتى کودک براى خواندن آماده نباشد وادار ساختن او بدین امر، جز ایجاد نفرت به خواندن نتیجه اى نخواهد داد و این مانع پیشرفت و موفقیت کودک در مهارت خواندن مى شود. بنابراین والدین هرگز نباید با زور و اجبار و قبل از موعد مقرر، کودکان را وادار به خواندن نمایند.

 در نظر داشتن تفاوتهاى فردى :
والدین باید به این امر توجه داشته باشند که توانایى خواندن و حرف زدن کودکان با هم تفاوت دارد و نباید کودک خود را با کودکان دیگر مقایسه کنند بلکه باید زمینه هاى رشد و تقویت گویایى کودکان خود را کشف کرده و افزایش دهند.

کمک به کودکان براى آشنایى با وسایل مورد استفاده در مدرسه:
والدین تا جایى که مى توانند کودک را با وسایل مدرسه نظیر تخته، رنگها، قلم، مداد و سایر وسایل مدرسه آشنا کرده و موارد استفاده آنها را توضیح دهند تا رغبت وى نسبت به تحصیل و مدرسه افزایش یابد.

 عادت دادن کودکان به فهم آنچه که مى خوانند:
زمانى که کودک کتاب یا متنى را مى خواند، والدین باید از کودک بخواهند که مفهوم آنچه را که خوانده است بیان کند و چنانچه با معنى کلمه اى آشنا نیست، سعى کنند آن را توضیح داده و معنى کلمه را براى کودک روشن کنند.

منبع:کانال کلینیک جامع توانبخشی ایران –تقویت مهارتهای گفتاری در کودکان

شاید این موضوعات را نیز بپسندید ⇓

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود کاربرگ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)