سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

افزایش سرعت عمل با تمرينات نماديابي ، بهبود هوش و حافظه دانش آموز ، نتیجه گرفتن در آزمون وکسلر ، تست وکسلر 4 ، درکان کندخوانی و کندنویسی
برتری جانبی درکودکان دارای اختلال یادگیری
  پاکدلها -برتری طرفی عموما بین 5-8 سالگی در کودک تثبیت می شود. زود و دیر بودن آن به علل ژنتیکی و یارشد دوران کودکی بستگی دارد.
برتری طرفی در کودکانی که به هر علتی دچار صدمات مغزی خفیف و نیمه خفیف مانند صرع و کودکان دارای درخودماندگی (اتیسم)و یا شدید و کودکان دارای کم توانی های چندگانه باشند، به دشواری صورت می گیرد. کودکانی که با اختلال نشانگان داون، به دنیا می آیند و به علت شلی و ضعف ماهیچه ای که دارند قادر به انجام حرکاتی مانند غلتیدن، خزیدن، چهار دست و پایی کردن نیستند و یا آن را ناقص انجام می دهند.
کودکان در خود مانده به علت درخودفرورفتگی که دارند از انجام این حرکات غافل می مانند و غلبه طرفی آنها صورت نمی گیرد. کودکان سالمی که در دوران نوزادی به شیرخوارگاه سپرده می شوند نیز به علت نگهداری آنها در تخت های قفس مانند و جلوگیری از تحرک آنها رشد سازمان بندی عصبی از آنان صلب و امکان ابتلا به اختلالات یادگیری در آنان زیاد می شود. کودکان دیگری که به هر علت در آغاز تولد در رشد حسی حرکتی آنها اختلال بوجود آمده است غلبه طرفی یا بوجود نمی آید و یا ناقص بوجود می آید. این کودکان نیز در معرض اختلالات گفتاری و یا یادگیری هستند
اصلاح عدم برتری جانبی درکودکان دارای اختلال یادگیریسایت اختلالات یادگیری پاکدلها 
                                                                                                                                             
? فعالیت های پیشنهادی برای دست : نشانه گذاری برصفحه کاغذ با ثابت نگهداشتن ساعد،باز وبسته کردن دست ،رنگ کردن دست هدف ،نشان دادن دست برتر درآینه وانجام حرکات پانتومیم با دست هدف در آینه ،بستن کش دور مفاصل دست هدف در مچ ،آرنج وشانه ،پوشیدن دستکشهای بدون انگشت دردست غیرهدف جهت ممانعت ازانجام حرکت به وسیله آن ،بستن وزنه به دست هدف وانجام فعالیت در حین وجود وزنه ،مسواک زدن ،تکان دادن شیشه بطری با دست هدف ،گذاشتن النگو واشیا زینتی دردست هدف وانجام بازی های جهت یابی همزمان : چکش زدن به میخ و …..   
                                                                                                                                             
?فعالیت های پیشنهادی برای پا: ترسیم اشکال هندسی ونوشتن باانگشت بزرگ پا روی شن ،خاک ،نمک،پاک کردن حروف نوشته شده برروی زمین به وسیله انگشت بزرگ پا ،بلندکردن اشیا مختلف مانند لباس ،مداد،سکه و …. به وسیله انگشتان پا وخم کردن زانو به عقب وقراردادن اشیا مورد نظر در دست همسو ،تیله بازی باانگشت پا ،اسکیت بورد وقراردادن پای هدف روی زمین ،مرتب کردن سنگ ریزه ها با فاصله چندسانتی متری ،لمس کلمات وحروف با پای هدف در حالت ایستاده مچ بند در پای هدف.  
  ?فعالیت های پیشنهادی برای چشم : تحریک چشم هدف به وسیله قراردادن نور چشمک زن در چشم هدف قراردادن اشیا درزاویه دید چشم هدف وپرسش درباره کیفیت آنها ،نگاه کردن ازدوربین یک چشمی ،چشمک زدن با چشم هدف ،گذاشتن کتاب در جهت چشم هدف در حین خواندن وبه ویژه حین نوشتن.   
?فعالیتهای پیشنهادی برای گوش : گذاشتن گوشواره در گوش هدف ،پچ پچ کردن در گوش هدف ، قراردادن اشیا صدادار در جهت گوش هدف وتعیین موقعیت نشستن افراد نسبت به اشیا صداداردر جهت همسو بودن با گوش هدف.
متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک نمایید