سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پیشنهاداتی برای رشد گفتار و زبان، تعریف اختلالات یادگیری، اختلال یادگیری چیست، ناتوانی یادگیری چیست، تعریف اختلال یادگیری، تعریف اختلالات یادگیری، تعریف مشکلات یادگیری

راههای رفع خستگی دانش آموزان در کلاس -سایت پاکدلها

برای رفع خستگی دانش آموزان در حین اجرای برنامه های کلاسی ، می توان به شکل میان پرده مسابقات زیر را اجرا کرد .

❤️زبانی: یکی از دانش آموزان را جلو جمعیت می آوریم، کاغذی را روی میز قرار می دهیم و به او می گوییم: با زبان (نه لب یا دندان) این کاغذ را بلند کن و جمله ای راکه من می گویم، بازگو کن . اگر کاغذ نیفتاد برنده ای . بگو: «خدایا شکرت »

❤️ سوره خوانی: یک سوره از قرآن کریم را با لب و بدون صدا می خوانیم و از دانش آموزان می خواهیم که بعد از پایان کار، بگویند ما چه سوره ای را خواندیم و آن گاه بلند بخوانند .

❤️ دندانی: به کسی که در مسابقه شرکت کرده است می گوییم: در حالی که با دندان خود چوب یا خودکاری را نگه داشته ای، خلاصه و یا نتیجه درس گذشته را برای دوستان خود بیان کن .

❤️ یافتنی: کلمات حدیث یا سخنی آموزنده را جداجدا روی کارت هائی نوشته و آن ها را در چند جای مختلف پنهان می کنیم و از بچه ها می خواهیم با پیدا کردن و کنار هم گذاشتن این کارت ها، سخن یا حدیث را بخوانند و یا پس از پیدا کردن کارت ها، طوری بایستند و کارت خود را مقابل خود بگیرند که بقیه بچه ها بتوانند آن حدیث را بخوانند . در این مسابقه باید به تعداد کارت ها، افرادی را به یافتن حدیث فرستاد .

⭕️راههای رفع خستگی دانش آموزان در کلاس 

❤️ حدیث یابی: در فضایی باز چندین کارت حدیث را از قبل مخفی کرده و یک نمونه از آن ها را در دست نگه می داریم . سپس همه بچه ها را رها کرده و می گویم: هر کس توانست 3 تا از این کارت ها را بیاورد، جایزه (یا هدیه و یا امتیاز) می گیرد .

❤️تابلویی: روی یک تابلو ترجمه حدیثی را به صورت کامل و با نقطه می نویسیم . همان متن را بدون نقطه در کاغذ یا تابلو دیگری نوشته و از یک نفر که نوشته با نقطه را نمی بیند می خواهیم تا آن متن را بخواند . اگر درست خواند، برنده است و هرگاه اشتباه کرد، بچه ها که از روی تابلو نگاه می کنند، می گویند: غلط آی غلط .

❤️چشم بندی: به بچه ها می گوییم: چشم ها را ببندید و با چشم بسته این حدیث را همراه من تکرار کنید; به طرف چپ سه بار، به طرف راست سه بار، بالا و پایین هر کدام 5 بار .

منظور از تکرار احادیث این است که حدیث ها را حفظ شوند .

❤️نمازی: از شرکت کنندگان در مسابقه می پرسیم: آیا نماز باتل باطل است؟ و پس از پاسخ آن ها می گوییم: تل از مبطلات نماز نیست .

⭕️راه های رفع خستگی دانش آموزان در کلاس 

❤️نوشتنی: چشم های دانش آموزی را می بندیم و از او می خواهیم که پای تابلو رفته و یک حدیث دو کلمه ای را که ما می گوییم بنویسد . از یکی دو نفر می خواهیم بیایند و این کار را بکنند . بچه ها به خط آن ها می خندند و در کلاس شادی ایجاد می شود .

❤️دایره ای: روی تابلو یک دایره می کشیم و به شرکت کننده در مسابقه می گوییم: برای این دایره چشم و دهان و بینی بگذار .

یا به او می گوییم: با چشمان بسته یک دایره بکش و چشم، گوش، بینی و دهان برایش بگذار .

این میان پرده برای کودکان پیش دبستانی نیز مناسب است .

❤️ اکتشافی: فردی را به بیرون از کلاس می فرستیم، چیزی را از کلاس جابجا کرده و یا شیئی را در کلاس مخفی می کنیم و یا به صورت توافقی با بچه ها چیزی را مورد نظر قرار می دهیم . سپس آن فرد را صدا می زنیم تا به کلاس آمده و شیی ء مورد نظر را پیدا کند . ما نیز با نوک قلم به میز می کوبیم . هر چه او از شیی ء مورد نظر دورتر شود محکم تر می کوبیم و هرچه نزدیک تر شود آهسته تر می کوبیم و بدین وسیله او را در پیدا کردن آن شیی ء یاری می دهیم . در صورتی که در زمان معین به نتیجه رسید، برنده خواهد بود .

❤️ دکمه ای: به شرکت کننده در مسابقه می گوییم، ظرف چند ثانیه تعداد مشخصی از دکمه های لباسش را با همه انگشت ها باز و بسته کند .

?این تنوع برای کلاس پسران مناسب است .

❤️ذکری: به شرکت کننده در مسابقه می گوییم، با دهان بسته یک ذکر بگوید .

❤️گرفتنی: یکی کمتر از تعداد دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه، روی زمین دایره می کشیم . مثلا برای 10 نفر، 9 دایره می کشیم و از آن ها می خواهیم بعد از پیمودن مسیر تعیین شده، هر نفر یک دایره را اشغال کند . هرکس دیرتر رسید سوخته است .

❤️مشورتی: بچه ها را به دو گروه تقسیم می کنیم و دو دقیقه فرصت می دهیم تا درباره ساختن یک شکل که ما آن را پیشنهاد می دهیم، مشورت و تمرین کنند . سپس در عرض یک دقیقه هر گروه که زودتر آن شکل را بسازد برنده است .(مثلا: آرم جمهوری اسلامی یا شکل خورشید)

?صحبتهای بسیار مختصر با دانش آموزان در سالن و حیاط یا حتی درب مدرسه ، نقش مهمی در آرام کردن آنها در کلاس خواهد داشت و آنها احساس صمیمیت بیشتری با معلم خواهند کرد.این صحبتها می تواند بسیار ساده و غیر خصوصی باشد مانند : “معلوم بود که دیشب درست رو خب خوانده بودی !” یا ” آمادگی تو برای کنفرانس امروز خیلی خوب بود ” یا ” ایا باز هم می توانی 3 خط مطلب در مورد درس فلان بنویسی ؟” … این کار در هر سه دوره مهم است ولی در دبیرستان برای پیشگیری از اخلال و بی نظمی در کلاس و در دوره ابتدایی و راهنمایی باعث کاهش چشمگیر اضطراب آنان خواهد شد . متاسفانه شنیده شده که” این کار ها دانش آموزان را پر رو خواهد کرد !”

 

پیشنهاد میکنیم به موضوعات زیر هم نگاهی بیندازید ⇓
دانلود فایل های تخصصی تشخیص + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی
دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی 
دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی 
 دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی
 دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی
دانلود فایلهای pdf تمرینی رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی
دانلود فیلم و کلیپ کارگاههای اختلالات یادگیری رایگان
مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی و تقویت هوش و حافظه و یادگیری و…
دانلود کاربرگ های تمرینی رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی