سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دلایل کند نویسی دانش آموزان

دلایل کند نویسی دانش آموزان:

– ضعف عضلات انگشت

– بد گرفتن مداد

– کوتاه بودن مداد

– بد نشستن و ارتفاع صندلی

– بد گذاشتن کاغذ روی میز

– چپ دستی

– گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن

– برتری چپ چشمی وبرتری راستی

– نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم

– سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف وشخصی خودش است.مثل لباس پوشیدن و دگمه بستن و…

– زیاد بودن مطالب درسی

– نداشتن فرصت برای یادگیری وتمرین و رقابت با دوستان

– انجام دادن تکالیف توسط والدین

– توقع زیادی و جاه طلبی کودک و والدین

– فقدان انگیزه به یادگیری

– سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک

– شروع زودتر از موعد مقرر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از ۹سالگی.

– آموزش غلط یا عدم کنترل ونظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسط معلم در منزل توسط والدین

– دلیلش خود کتاب درسی برای بخصوص کلاس اول است که دونوع خط نسخ و نستعلیق وشکسته نستعلیق را معرفی کرد و موحب سردر گمی دانش آموزان شده.

 

– راهبردهای پیشنهادی برای درمان کندنویسی با منشاء ضعف عضلات:

– اشکال در عضلات ضعیف انگشتان است که زود خسته می شود و کم رنگ می نویسد.

– در ضمن تناقض در دو نوع خط نیز مشاهده می شود.بهتر است به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی).ابتدا درست نویسی را یاد بگیرد بعد زیبا نویسی.

– خط دفتر را رنگی کنید.یک خط در میان بنویسد.مثلا یک خط سبز زمینه باشد.یک خط زمینه نارنجی.

– از دفتر شطرنجی نیز می توانید استفاده کنید.برای نوشتن نسخ کلمات.

– تایپ با کیبورد را نیز در منزل با خط نسخ شروع کند.

– انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد.

– ورزش انگشتان را شروع کند مثل حرکت انگشتان بر روی پلکان رفتن.بالا و پایین رفتن.

– خمیر بازی چنگ زدن به آن ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره.

– در نوشتن از روی الگو مثل نقطه چین کلمات حتما تایم و زمان را بگیرند و طبق زمان بنویسد سپس زمان را کم و کمتر کنید.

– جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود، تراش، هسته خرما و… در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد.

– غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه با انگشتی مداد به دست می گیرد.

– با انگشتی که قلم می گیرد و می نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند.

– چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی یا تویپ چرخ ماشین و دوچرخه با انگشتان دستی که قلم بدست می گیرد.

– بازی طناب کشی با بدو انگشت بصورت قلاب بین دو نفر یا بلند کردن وزنه با کش مفید است.

– چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک.

– ریش ریش کردن تار های فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد.

– باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهر، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد

– شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را می گیرد توسط کودک. ورق زدن کتاب نیز با دوانگشت مفید است.

– جمع کردن سوزن ته گرد از روی آیینه با دوانگشت اشاره و سبانه که قلم را بدست می گیرد.

دلایل کند نویسی دانش آموزان – سایت پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک نمایید