انواع مشکلات دانش آموزان در املا
۱) چند شکلی ها ( مانند : ز ض ذ ظ …. )
۲) بد شنیدن ( مانند : مسباک به جای مسواک ….)
۳) تشخیص اِ آخر و اِ ربط
۴) تشخیص اُ یا او ( مانند : خردن به جای خوردن یا گوفتن به جای گفتن …. )
۵) شناخت اُ استثنا ( مانند : خورشید ، تو …. )
۶) جانداختن حرف ، نقطه ، سرکش ( مانند کندم به جای گندم …. )
۷) اشتباه نوشتن حروف هم پایه که تفاوت آنها در نقطه بالا و پایین می باشد ( مانند ته و یه – نان و بان – خان و جان …. )
۸) عقب افتادن و جانداختن کلمه یا جمله
۹) جابجا نوشتن حروف ( مانند مارد به جای مادر …. )
۱۰) تشخیص خوا استثنا ( مانند : خاب به جای خواب …. )
۱۱) قرار دادن نقطه در مکان نامناسب ( نقطه کاملا رو یا زیر حرف نیست بلکه فاصله دارد )
۱۲) تشخیص سرهم نویسی یا جدا نویسی ( سی ب به جای سیب …. )
۱۳) قرینه نویسی ( حروف و کلمات را از سمت چپ بنویسد )
۱۴) وارونه نویسی ( حروف و کلمات را سروته بنویسد )
۱۵) نوشتن کلمه مانند آنچه که می گوید ( مانند صب به جای صبح … )
۱۶) تشخیص ترکیب اِ آخر با گان و حذف ه ( مانند : بنده + گان = بندگان )
انواع مشکلات دانش آموزان در املا -سایت پاکدلها
توصیه می کنم حتما پکیج تشخیص و درمان اختلال دیکته نویسی پاکدلها را تهیه نمایید
متناسب با نیاز خود روی تصاویر زیر کلیک کنید