سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انواع مشکلات دانش آموزان در املا

انواع مشکلات دانش آموزان در املا

۱) چند شکلی ها ( مانند : ز ض ذ ظ …. )

۲) بد شنیدن ( مانند : مسباک به جای مسواک ….)

۳) تشخیص اِ آخر و اِ ربط

۴) تشخیص اُ یا او ( مانند : خردن به جای خوردن یا گوفتن به جای گفتن …. )

۵) شناخت اُ استثنا ( مانند : خورشید ، تو …. )

۶) جانداختن حرف ، نقطه ، سرکش ( مانند کندم به جای گندم …. )

۷) اشتباه نوشتن حروف هم پایه که تفاوت آنها در نقطه بالا و پایین می باشد ( مانند ته و یه – نان و بان – خان و جان …. )

۸) عقب افتادن و جانداختن کلمه یا جمله

۹) جابجا نوشتن حروف ( مانند مارد به جای مادر …. )

۱۰) تشخیص خوا استثنا ( مانند : خاب به جای خواب …. )

۱۱) قرار دادن نقطه در مکان نامناسب ( نقطه کاملا رو یا زیر حرف نیست بلکه فاصله دارد )

۱۲) تشخیص سرهم نویسی یا جدا نویسی ( سی ب به جای سیب …. )

۱۳) قرینه نویسی ( حروف و کلمات را از سمت چپ بنویسد )

۱۴) وارونه نویسی ( حروف و کلمات را سروته بنویسد )

۱۵) نوشتن کلمه مانند آنچه که می گوید ( مانند صب به جای صبح … )

۱۶) تشخیص ترکیب اِ آخر با گان و حذف ه ( مانند : بنده + گان = بندگان )

‍انواع مشکلات دانش آموزان در املا -سایت پاکدلها

توصیه می کنم حتما پکیج تشخیص و درمان اختلال دیکته نویسی پاکدلها را تهیه نمایید

 

متناسب با نیاز خود روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

پکیج کامل تقویت شنیداری پاکدلها                                  پکیج کامل تقویت دیداری

 

                                  پکیج تشخیص و درمان اختلال دیکته نویسی