5 تمرین پرورش حس لامسه

5 تمرین پرورش حس لامسه

چرا حس لمس ما برای یادگیری و مشارکت در فعالیت ها مهم است؟

اگر می خواهید در مدرسه در یادگیری موفق باشید ، باید مهارت های حرکتی خوبی داشته باشید! شما باید بتوانید مداد را نگه دارید ، بتوانید جعبه ناهار خود را باز کنید و دکمه های خود را ببندید و باز کنید ، با قیچی برش بزنید ودر چسب را باز کنید.

این حس لامسه ما است که از مهارت های حرکتی خوب ما پشتیبانی می کند و به ما این امکان را می دهد که همه این فعالیت ها را با موفقیت انجام دهیم.

حس لمس به ما در مهارت خود تنظیمی نیز کمک می کند. به عنوان مثال مادران با لمس کردن نوزادان را آرام می کنند. حتی در بزرگسالان ، آغوش باز هم اغلب به آسایش کمک می کند.

کودکان و بزرگسالانی که در تعدیل ورودی های حسی لامسه مشکل دارند ممکن است از طریق لمس پریشان شوند. که می تواند پوشیدن لباس برای مدرسه را به چالش بکشد. یا ممکن است آنها در بازی های کثیف یا سایر فعالیتهای یادگیری کمتر درگیر شوند.

5 تمرین پرورش حس لامسه -پاکدلها

۱- از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد و اشیایی را در دست او قرار دهید تا بر اساس زبری یا صافی آن ها را به دو دسته تقسیم کند.

۲- مشابه تمرین فوق را با اشیا سرد و گرم انجام دهید.

۳- از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد و دو شی به طور همزمان در دست های او قرار دهید. کودک باید پس از لمس اشیاء بگوید آنها مثل هم هستند یا متفاوتند.

۴- از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد، اشیا آشنا و موجود در منزل را یکی یکی در دست او بگذارید و بخواهید پس از لمس هر وسیله، نام آن ها را بگوید.

۵- اشکال هندسی پلاستیکی را در دست کودک قرار دهید و از او بخواهید شکل را لمس کند و طرح آن را روی کاغذ بکشد

 

5 تمرین پرورش حس لامسه -پاکدلها

برای مشاهده مطلبی با عنوان : اختلال حس لامسه اینجا کلیک کنید

برای مشاهده نرم افزارهای مکمل درمان انواع ناتوانی های ویژه یادگیری اینجا کلیک کنید