سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کاربرگ طراحی فعالیت یادگیری، طراحی طرح درمان اختلالات یادگیری، چگونه درمان در مرکز مشکلات یادگیری را طرح ریزی کنیم، فرم مشکلات یادگیری، فایل ، کتاب، کتابچه، قابل پرینت، پاکدلها، کاربرگ آشنایی با روش حل مساله -الگویابی، چطور حل مساله را به دانش آموزان ابتدایی بیاموزم، روشهای یادگیری حل مساله و الگویابی، کاربرگ ریاضی

دانلود کاربرگ پر رنگ کردنی ها – رایگان

حافظه توالی دیداری : این مهارت به توانایی یادآوری آنچه دیده ایم ، به همان ترتیبی که بوده مربوط می شود. دانش آموزی که از این مهارت به اندازه کافی برخوردار نیست ،در تجسم و ترتیب و توالی حروف دچار مشکل می شوند . مثال دارد را دادر و مادر را مارد می نویسد .

راهکارهایی برای تقویت حافظه توالی دیداری :

? 3یا 4 نفر را به دانش اموز معرفی می کنیم ، سپس وی باید به ترتیب آن ها را نشان دهد.
? جلوی دانش آموز می ایستیم و چند حرکت بدنی انجام می دهیم و سپس از او می خواهیم همان حرکتها را به ترتیب انجام دهد.

? یک کارت مقوایی را که روی آن 3 یا 4 حرف نوشته ایم به وی نشان می دهیم ، سپس کارت رامخفی کرده و از او می خواهیم حروفی را که دیده به ترتیب از سمت راست به چپ نام ببرد . سمس کارت دیگری که حروف بیشتری روی آن نوشته شده به وی نشان می دهیم و همانند دفعه قبل عمل میکنیم .

? روی یک کارت مقوایی که روی آن 3 کلمه نوشته شده به دانش آموز نشان می دهیم سپس آن را مخفی کرده و از وی میخواهیم آن کلمات را به ترتیب بازگو کند .
? چند دانش آموز را به حیاط مدرسه می آوریم قبلا روی موزائیک ها مربع هایی رسم کرده و روی هر مربع ، یک حرف می نویسیم . از یکی از دانش آموزان می خواهیم روی یکی از حروف به دلخواه بایستد و بعد از اندکی توقف روی حرف دیگری بایستد و به همین ترتیب 4 حرف را ادامه دهد. آنگاه از دانش اموزان دیگر که برای تقویت توان توالی دیداری تحت آموزش هستند، می خواهیم تا حروفی را که وی ، روی آنها توقف کرده بود ، به ترتیب نام ببرد .
” برگرفته از کتاب درمان اختلال دیکته نویسی نوشته دکتر مصطفی تبریزی ”

برای دانلود کاربرگ پر رنگ کردنی ها – رایگان روی تصویر زیر کلیک کنیذ

دانلود

 

برای مشاهده و دانلود نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری تشخیص و درمان مشکلات یادگیری اینجا کلیک کنید

برای مشاهده و دانلود فایل های تمرینی تشخیص و درمان ناتوانی های یادگیری اینجا کلیک کنید