دانلود فایل pdf ،قابل پرینت ،رایگان ، پاکدلها

دانلود فرم گزارش دانش آموز دچار مشکلات یادگیری

 

ناتوانی در یادگیری که بخش مهمی از مشکلات تحصیلی دانش آموزان را شکل می دهد گاها با وضعیت روانی دانش آموزان مرتبط است. نتایج یک تحقیق نشان می دهد که تنها 20% کودکانی که دارای مشکلات یادگیری هستند با مراجعه به درمانگر تخصصی وضعیت خود را بهبود می بخشند و حدود 80% آنها مدرسه را ترک می کنند.
ناتوانی در یادگیری می تواند ناشی از برخی اختلالات خلقی کودکان مانند اختلال بیش فعالی و کمبود توجه باشد. در حالت های دیگر ممکن است به دلیل مشکلات دوره تحصیلی کودک دچار استرس و فشار عصبی زیادی شود و نتواند به خوبی استرس خود را کنترل کند. در نتیجه کودک در مدرسه نسبت به هم کلاسی ها و یا معلمان خود پرخاشگری خواهد کرد.

شناسایی علائم و نشانه های مشکلات تحصیلی دانش آموزان کار بسیار مهمی است. برخی از این علائم بسیار واضح است اما در برخی از موارد دانش آموزان این مشکلات را از والدین، معلمان و حتی دوستان خود نیز پنهان می کنند. برای مثال ممکن است دانش آموز، تمرین های خود را از دوستان خود رونویسی کند، وانمود کند که در طول امتحانات میان دوره ای به شدت مریض است و نمی تواند از منزل خارج شود. توجه به این نکات می تواند حتی برای معلمان نیز کار دشواری باشد چرا که ممکن است دانش آموز مرتب در کلاس حضور نداشته باشد و روزهای غیبت او بیشتر از حد معمول باشد.

برای دانلود فرم گزارش دانش آموز دچار مشکلات یادگیری – رایگان روی تصویر زیر کلیک کنید

 

دانلود

 

برای مشاهده و دانلود نرم افزارهای مرتبط با تشخیص و درمان اختلالات یادگیری اینجا کلیک کنید

برای مشاهده و دانلود فایل های تمرینی پیشنهادی پاکدلها ویژه پیش از دبستان اینجا کلیک کنید