سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نقش نوشیدن آب در یادگیری بهتر ، فواید آب برای حافظه و یادگیری ،آب خوردن قبل از مطالعه ، نوشیدنی های مجاز برای بهبود حافظه ، تقویت ذهن ، بهترین مایع برای بدن

نقش نوشیدن آب در یادگیری بهتر

یادگیری بهتر : از جمله فواید نوشیدن آب ، جبران آب از دست رفته بدن است. از دست رفتن آب بدن، یکی از مشکلات عمده ای است که منجر به ضعف در یادگیری می شود. فراگیران برای دست یافتن به بهترین حالت برای یادگیری، باید آب بنوشند. وقتی تشنه هستیم ،‌ بدین معناست که میزان آب موجود در خون، افت پیدا کرده است.

میزان مایعات بدن برای تفکر و یادگیری شما نقش اساسی دارند. هرگز با کم آب کردن بدن خود بر قدرت فراگیری تان لطمه وارد نکنید.
آب خوردن اغلب فراموش می شود. ممکن است بنا به عادت، کسی کمتر احساس تشنگی کند، اما این به معنای عدم نیاز به آب نیست.
بدن انسان در شرایط عادی به حدود ۸ لیوان آب در روز نیاز دارد که این میزان با گرمی و خشکی هوا با فعالیت بدنی و تعریق و در شرایطی چون خونریزی ، آبریزش چشم و بینی ، سرماخوردگی یا آلرژی و بیماری‌ های خاص افزایش خواهد یافت.
مغز معمولاً بیشترین آسیب را از کم آبی بدن متحمل می‌ شود و بدنبال آن ، یادگیری ، کمرنگ شدن حافظه ، فراموشی و کاهش سطح هوشیاری پدیدار می‌ گردد .

اگر احساس تشنگی در شما کم رنگ است برای خود برنامه‌ ای بگذارید تا در ساعت مشخص میزان آب مورد نیاز خود را تکمیل کنید. چای کمرنگ ، آبمیوه طبیعی ، شربت های طبیعی و مقوی همگی می توانند جایگزین آب شوند .

مثلاً عادت کنید که هر روز صبح و هر شب در یک لیوان آب داغ یک قاشق عسل و یک قاشق آبلیمو حل کنید و بنوشید.
در فصل سرما به صورت داغ و در فصل گرما پس از سرد شدن در یخچال این شربت علاوه بر تامین بخشی از آب مورد نیاز بدن ، به افزایش کار آیی سلول های مغزی کمک شایانی می‌ می نماید یا می تواند دو لیوان شیر در روز میل کنید.

نقش نوشیدن آب در یادگیری بهتر -سایت پاکدلها

برای مشاهده و دانلود نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری تشخیص و درمان مشکلات یادگیری اینجا کلیک کنید

برای مشاهده و دانلود فایل های تمرینی تشخیص و درمان ناتوانی های یادگیری اینجا کلیک کنید