نامناسب ترین زمان برای یادگیری ، چه زمانی برای مطالعه بهتر است؟ ، استاندارد ساعت یادگیری ، بهترین زمان مطالعه دروس حفظی ، بهترین زمان مطالعه از نظر اسلام

نامناسب ترین زمان برای یادگیری

زمان مناسب برای مطالعه از جمله موضوعاتی است که نظریه های گوناگونی درباره آن ارائه شده و بحثهای زیادی صرورت گرفته است.

هر کس بنا بر تجربه یا تحقیق خود زمان یا زمانهای خاصی را برای مطالعه پیشنهاد می کند. به راستی بهترین زمان برای مطالعه چه موقعی است؟ چه زمانی حافظه توانایی بیشتری برای به خاطر سپاری مطالب دارد؟ در چه هنگامی از شبانه روز، مغز کارایی بالاتری دارد؟ و خلاصه اینکه در چه زمانی باید درس خواند تا بتوان حد اکثر استفاده را از درس و یادگیری برد؟

اوقات مناسب و نامناسب زیادی وجود دارد که شما می توانید زمان مطالعه خود را با آنها تنظیم کنید ، اما یک زمان وجود دارد که از همه وقت ها برای مطالعه نامناسب تر است و هیچ کسی هم در این مطلب شکی ندارد.

به یاد داشته باشید هرگز ” بعد از غذا خوردن ” قصد مطالعه و یادگیری نکنید. چون کارایی شما بسیار کاهش خواهد یافت و در نهایت ناراضی خواهد شد. وقتی معده ی شما پر از غذاست ، جریان خون به سمت دستگاه گوارش منحرف می‌شود تا مهمترین وظیفه خود را در آن زمان انجام دهد . به همین دلیل خون کافی مورد نیاز برای یادگیری و اجرا به دستگاه مغزی و عصبی نمی رسد و شما بیشتر تلاش می کنید و کمتر فرا می گیرید.

در واقع علت خواب آلودگی شما بعد از غذا خوردن هم همین است از وقت خود را تلف نکنید، بعد از غذا خوردن فقط کمی استراحت کنید ؛ زیرا این تنها کاری است که بدن شما در یک موقعیت به نحو احسن انجام می دهد. پس از آن می توانید با خیال آسوده دوباره درس و بحث و مطالعه را آغاز کنید و به راحتی فرا بگیرید.

 

نامناسب ترین زمان برای یادگیری -سایت پاکدلها

برای مشاهده و دانلود فایل قابل پرینت تقویت ادراک بینایی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده و دانلود نرم افزارهای تقویت ادراک دیداری اینجا کلیک کنید