مطالعه تناوبی ، یادگیری دروس حفظی و محاسباتی ، روش بهتر حفظ کردن مطالب ، چگونه بهتر بیاموزیم ، تدریس ریاضی ، دروس محاسباتی و هندسه ، اختلال یادگیری ، مشکلات

مطالعه تناوبی

مطالعه تناوبی دروس ، از مطالعه تک درس معمولاً نتیجه بهتری می دهد . مثلاً یک نفر شروع می‌کند به خواندن یک کتاب و آن را به مدت سه چهار روز تمام می‌کند و کنار می‌گذارد و بعد سراغ کتاب بعدی می‌رود ، تا روزهای امتحان فرا برسد. آن وقت تازه متوجه می‌شود که مطالب کتاب اول که دو هفته پیش مطالعه کرده ، در ذهنش کمرنگ شده و نسبت به این امتحان اضطراب بیشتری دارد.
اما اگر از همان اول در تمام طول فرصت مطالعاتی که دارد ، با تمام کتاب‌ها و مواد درسی به صورت تناوبی در ارتباط باشد و در ساعات مشخص و به نوبت به مطالعه هر کتاب بپردازد ، در ایام امتحانات همه دروس به یک اندازه در ذهن حضور دارند.

با این روش حتی یادگیری عمیق تری هم صورت می پذیرد و مطالب یک کتاب در زمان مطالعه کتاب بعدی ، فرصت جا افتادن در ذهن و تجزیه و تحلیل ناخوداگاه پیدا می‌کنند و با تماس بعدی احساس فهم بهتری رخ می‌دهد.

مطلب دیگر آنکه ذهن شما ممکن است از تماس مداوم با یک موضوع در طولانی مدت احساس خستگی کند و به همین دلیل توان یادگیری آن کاهش یابد ، اما با تماس تناوبی با دروس مختلف و با موضوعات متفاوت ، این احساس خستگی به وجود نمی آید.

بهتر است دروسی را که محاسباتی هستند ، در کنار دروس حفظی یا فهمی قرار دهید .

 

مطالعه تناوبی -سایت پاکدلها

برای مشاهده و دانلود نرم افزارهای مرتبط با تشخیص و درمان اختلالات یادگیری اینجا کلیک کنید

برای مشاهده و دانلود فایل های تمرینی پیشنهادی پاکدلها ویژه دبستان و پیش از دبستان اینجا کلیک کنید