سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

 ضرورت آموزش مفاهیم ریاضی پیش از دبستان  ،توانمند ی کودکان پیش از دبستان ، مهارت های لازم برای یادگیری حساب و ریاضیات قبل از ورود به مدرسه

 ضرورت آموزش مفاهیم ریاضی پیش از دبستان 

پاکدلها ؛ [ریاضی پیش از دبستان]
هفت سال نخست زندگی کودکان دوران بسیار مهم و حساسی به شمار می رود. نحوه ی آموزش کودکان در این دوران از اهمیت خاصی برخوردار است. در دورانی که بیشترین وقت کودکان به بازی سپری می شود ، بدیهی است که آموزش ها باید از طریق بازی صورت پذیرد. کودکان در طی بازی مطالب فراوانی یاد می گیرند. اما بازی های هدفمند که مبتنی بر روش های علمی است ذهن و توانمند ی کودکان را بیشتر پرورش می دهد.

کودکان در مراحل رشد ، ویژگی های جسمی ، شناختی ، عاطفی و اجتماعی ، هوشی و هیجانی ، حرکتی و ذهنی خود را افزایش می دهند. اما رشد این ویژگی ها در همه ی کودکان هماهنگ پیش نمی رود و این موضوع زمانی که کودکان وارد دوره ی سوم کودکی خود ، یعنی از سن 7 الی 12 سالگی می شوند ، کم کم بروز کرده و خود را نشان می دهد. برخی از این کاستی ها در مشکلات تحصیلی و اختلالات یادگیری نمایان می گردد.

لازم است مفاهیم ریاضی پله به پله به کودکان آموزش داده شود. دانستن این نکته ضروری ست که مفاهیم ریاضی مانند مفاهیم جنبی ، تقارن و هندسه ، مفهوم مجموعه ، مفهوم عدد ، شمارش اعداد ، ترتیب اعداد، اعداد ترتیبی ، مقایسه اعداد ، مفهوم ترکیبی اعداد و … حتما باید به ترتیب آموزش داده شوند. مثلا کودکی که می تواند از یک تا ده بشمارد به این معنی نیست که مفهوم عدد یا مفهوم ترتیب اعداد را می فهمد و آن را درک کرده است.

در اولین قدم کودکان باید بتوانند درک خوبی از مفاهیم جنبی ( بالا، پایین ، زیر ، رو، پشت ، جلو، داخل ، خارج و …) داشته باشند. با توجه به اینکه استفاده از فعالیت های علمی ( بازی ها و اعمال تجسمی ) بهترین شیوه برای آموزش ریاضی پیش دبستانی می باشد، کودکان می توانند مفاهیم ریاضی را به طور مستقیم از این طریق درک کنند. بنابراین ، مفاهیم باید از طریق فعالیت های مجسم و سپس تمرین های نیمه مجسم به کودکان آموزش داده شوند.

نویسنده : داریوش صادقی

پکیج کامل پیش دبستانی پاکدلها انتخابی مناسب برای مهارت آموزی و تقویت هوش و حافظه در سن پیش دبستان خواهد بود . اگر مایل تهیه این پکیج هستید اینجا کلیک کنید