سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

افزایش توجه دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری ، طولانی تر کردن تمرکز ، تقویت دقت و در دانش آموزان دچار مشکلات یادگیری ، کوتاهی دامنه توجه

افزایش توجه دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری

دقت و تمرکز شرط اصلی یادگیری و لازمه شروع هر تغییر در اطلاعات ذهن می باشد.

تمرکز در لغت یعنی تراکم، فشردگی مجموعه، چکیده. تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس، روی موضوعی معین. بدون تمرکز حواس، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود. همه افراد توانایی تمرکز دارند و تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکر و تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبۀ تفریحی و سرگرمی دارند، بسیار آسان است.

کوتاهی دامنه توجه یکی از خصوصیات دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری است. این دانش آموزان ممکن است در آغاز درس به آن توجه داشته باشند اما طولی نمی کشد که توجهشان به چیزهای دیگر معطوف می شود.

اقدامات زیر به دانش آموزان در توجه و طولانی تر کردن تمرکز کمک خواهد کرد (لرنر و همکاران، ۱۹۹۵).

با تقسیم طولانی به بخش های کوچک تر، آن را کوتاه کنید.

مسئله های کمتری برای تکلیف تعیین کنید – برای مثال، لغت دیکته یا مسئله ریاضی کمتر.

تکالیف خانه را با دادن مسئله کمتر کاهش دهید. 

تمرین ها را تقسیم کنید. به جای چند جلسه تمرین طولانی و فشرده، تعداد جلسات بیشتری به صورت کوتاه تر و فاصله دارتر برگزار کنید. 

تکالیف را جالب تر کنید تا علاقه دانش آموزان حفظ شود.

کودکان را تشویق کنید که با دوستان خود، در گروه های کوچک، یا در کانون های مورد علاقه خود کار کنند.

تکالیف خیلی جالب و کمتر جالب را به طور متناوب ارائه کنید. : تازگی تکالیف را افزایش دهید. تکالیف جدید یا بدون نظیر جاذبه بیشتری دارند و توجه را افزایش می دهند.

افزایش توجه دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری – منبع: کتاب ناتوانی های یادگیری – عصمت دانش – صفحه 165 – درج شده در سایت پاکدلها

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

1 👈  تشخیص علمی و دقیق اختلالات یادگیری 

2 👈 فایل های قابل پرینت درمان اختلال یادگیری 

👈 پاورپوینت ، کتاب ورق زن و.. مرتبط با اختلالات یادگیری