سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فعالیت هایی در زمینه آگاهی و تصویر بدنی ، نمایش صامت ، آگاهی از اجزای بدن از طریق لمس کردن ، چی جا افتاده ، پازل ،بازی «سیمون میگه» ، حس عمقی

فعالیت هایی در زمینه آگاهی و تصویر بدنی

منظور از این فعالیت ها کمک به ایجاد تصاویر صحیح از مکان و عملکرد اعضای بدن است.

1- اشاره کردن به اعضای بدن.

دانش آموزان با نام بردن از اعضای گوناگون مثل بینی، بازوی پی و غیره به آن عضو اشاره می کنند.

این کار با چشم بسته دشوارتر است. افزون بر این می توان پس از دراز کشیدن دانش آموز روی زمین از او خواست که اعضای گوناگون بدن خود را لمس کند. این فعالیت چنانچه طی الگویی آهنگین – به طور مثال ، با استفاده از میزانه شمار (مترونوم) – انجام شود، دشوارتر است.

2- آدم مصنوعی

با مقوا آدمی مصنوعی ساخته می شود که اعضای بدنش با چسب و بست طوری به هم وصل شده است که در جهت های مختلف می توان به حرکتشان در آورد.
دانش آموزان طبق درخواستی که از آنها می شود اعضای گوناگون آدم مصنوعی راحرکت می دهند و جهت حرکات بدن خود را با آن هماهنگ می کنند.

3- بازی «سیمون میگه».

این بازی با چشم های باز یا بسته صورت می گیرد (سیمون میگه پای راست بالا و…).

4- پازل

پازل هایی از مردم، حیوانات، اشیا و جز آن را می توان برای نشان کنشی بدن برید.

5- چی جا افتاده؟

از تصاویری استفاده می شود که اعضایی از بدن آن در جای خود نیست.

دانش آموزان یا می گویند چی جا افتاده یا عضو جا افتاده را نقاشی می کنند.

6- نقاشی به اندازه واقعی و طبیعی.

دانش آموزان روی ورقه های بزرگ کاغذ دراز می کشند و معلم دور آنها را خط می کشد. دانش آموزان با اضافه کردن جزئیات صورت و بدن ، رنگ کردن لباس ها آن را تکمیل می کنند.

7- آگاهی از اجزای بدن از طریق لمس کردن.

چشم های دانش آموز بسته است. به اعضای گوناگون بدن او دست زده می شود و از او سؤال می شود که کدام قسمت از بدن لمس شد.

8- بازی ها

بازی هایی نظیر «ورق بازی»، « تقلید ادا و اطوار» و «آیا تاکنون یک زن جوان
دیده ای؟» به رشد مفاهیم چپ، راست و تصویر بدن کمک می کند.

9- نمایش صامت.

دانش آموزان با اجرای نمایش صامت در نقش فردی با حرفه ای خاص مثلا
راننده ای را که اتوبوس می راند، پلیسی را که عبور و مرور وسایل نقلیه را کنترل می کند، پستچی یا آشپزی را نشان می دهند.

10- اجرای دستورها

به دانش آموز گفته می شود که دست چپ را روی گوشی راست را روی شانه چپ بگذارد. درخواست بعدی ممکن است گذاشتن دست راست جلو دست چپ یا چرخیدن به راست، راه رفتن با جفت پا و چرخیدن به چپ باشد

11- چرخنده. ردیف هایی از دایره های رنگی روی زمین، پارچه ای مشمعی پلاستیکی آماده کنید. با ساختن کارت های دستورالعمل و دادن آن به دانش آموز بخواهید پای چپ را روی دایره سبز و پای راست را روی دایره قرمز قرار دهد

۱۲. تخمین. دانش آموزان تعداد قدم هایی را که باید بردارند تا به هدفی برسند، تخمین می زنند.

۱۳. فعالیت هایی در آب. انجام دادن حرکت هایی در استخر یا دریاچه امکان رها شدن از نیروی جاذبه زمین را فراهم می کند. یادگیری برخی از فعالیت ها در آب آسان تر است، زیرا آب امکان کنترل بیشتری را فراهم می آورد و فعالیت ها را می توان با سرعت کمتری انجام داد. افزون براین شنا فعالیتی عالی برای تقویت عملکرد حرکتی عمومی است.

 

فعالیت هایی در زمینه آگاهی و تصویر بدنی – سایت پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

کلیک کنید : 👈 مشاهده موضوعات سایت پاکدلها

مشاهده کنید : 👈 مشاهده مطلب مشکلات حرکتی در مهارت های حرکتی

دانلود کنید : 👈 دانلود پاورپوینت های آماده مرتبط با اختلالات یادگیری وبش فعالی