سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دیکته نویسی ، شناسایی اختلال دیکته ، اختلال دیکته دکتر تبریزی ، اختلال دیکته نویسی چیست ؟ ، اختلالات دیکته نویسی چیست ، بازی رفع اختلال دیکته

دیکته نویسی

معنی کلمه دیکته : مطلبی که کسی املا کند و دیگری بنویسد . منبع واژه یاب

دیکته نویسی ( دیکته –  املا ) به این شکل به دانش آموز گفته شود. – بهتر است فعالیت و تمرینات در قالب بازی اجرا و انجام شوند – به خلاقیت خودتان ، تمرینات را تغییر دهید

📌ابتدا دو کلمه(واژه) از درس انتخاب کنید؛ در برگه ای بنویسید و به دانش آموز نشان بدهید.
مثال:

۱-محلّه
۲-صحبت

دانش آموز ابتدا خوبِ، خوب به هر دو واژه نگاه کرده و بعد از سپردن این دو واژه به حافظه ی خود،اولیاء این دو واژه را از مقابل چشمان دانش آموز مخفی کنند و بعد دانش آموز شروع به نوشتن کند.(هنگامی که شما واژه ها را به دانش آموز نشان می دهید؛ دانش آموز نباید به نوشتن مشغول شود، ابتدا به دو واژه که شما نوشتید؛ برای مدت زمان ۱۰الی ۲۰ الی ۳۰ ثانیه نگاه کند؛ بعد از اینکه مطمئن شد؛ آن دو واژه در حافظه او ثبت شده است؛ شروع به نوشتن کند.)

📌در مرحله ی بعد: سه کلمه(واژه) از درس انتخاب کنید؛ در برگه ای بنویسید و به دانش آموز نشان بدهید.
مثال:
۱-هنوز
۲-عادت
۳-دقّت

دانش آموز ابتدا خوبِ، خوب به هر سه واژه نگاه کرده و بعد از سپردن این سه واژه به حافظه ی خود،اولیاء این سه واژه را از مقابل چشمان دانش آموز مخفی کنند و بعد دانش آموز شروع به نوشتن کند.(هنگامی که شما واژه ها را به دانش آموز نشان می دهید؛ دانش آموز نباید به نوشتن مشغول شود، ابتدا به سه واژه ای که شما نوشتید؛ برای مدت زمان ۲۰الی ۳۰ الی ۴۰ ثانیه نگاه کند؛ بعد از اینکه مطمئن شد؛ آن سه واژه در حافظه او ثبت شده است؛ شروع به نوشتن کند.)

📌در مرحله ی بعد : چهار کلمه(واژه) از درس انتخاب کنید؛ در برگه ای بنویسید و به دانش آموز نشان بدهید.
مثال:
۱-مغازه
۲-صف
۳-بعضی
۴-موادّ غذایی

دانش آموز ابتدا خوبِ، خوب به هر چهار واژه یا کلمه نگاه کرده و بعد از سپردن این چهار واژه به حافظه ی خود، اولیاء این چهار واژه را از مقابل چشمان دانش آموز مخفی کنند و بعد دانش آموز شروع به نوشتن کند.(هنگامی که شما واژه ها را به دانش آموز نشان می دهید؛ دانش آموز نباید به نوشتن مشغول شود، ابتدا به این چهار واژه که شما نوشتید؛ برای مدت زمان ۲۰الی ۳۰ الی ۴۰ ثانیه نگاه کند؛ بعد از اینکه مطمئن شد؛ آن چهار واژه در حافظه او ثبت شده است؛ شروع به نوشتن کند.)

📌در مرحله ی بعد: پنج کلمه(واژه) از درس انتخاب کنید؛ در برگه ای بنویسید و به دانش آموز نشان بدهید.
مثال:
۱-عظیمی
۲-گُلدسته های
۳-فضای
۴-جمعیت
۵-قبلاً

دانش آموز ابتدا خوبِ، خوب به این پنج واژه نگاه کرده و بعد از سپردن این پنج واژه به حافظه ی خود،اولیاء این پنج واژه را از مقابل چشمان دانش آموز مخفی کنند و بعد دانش آموز شروع به نوشتن کند.(هنگامی که شما واژه ها را به دانش آموز نشان می دهید؛ دانش آموز نباید به نوشتن مشغول شود، ابتدا به این واژه ها که شما نوشتید؛ برای مدت زمان ۳۰الی ۴۰ الی ۵۰ ثانیه نگاه کند؛ بعد از اینکه مطمئن شد؛ آن واژه ها در حافظه او ثبت شده است؛ شروع به نوشتن کند.)

در آخر و بعد اتمام دیکته نویسی: مدادی که دانش آموز با آن نوشته را تعویض کنید؛ مثال:( اگر با مداد مشکی موارد را نوشته است؛ حالا از مداد آبی، سبز، زرد و یا … استفاده کند.

📌در مرحله ی اول: دو واژه به او نشان دادید و دانش آموز بعد از نگاه کردن نوشت؛ حالا آن دو واژه را مجددا به او نشان دهید و او نگاه کند که آیا درست و به ترتیب نوشته است یا خیر؛ چنانچه درست ننوشته بود؛ با مدادی که تعویض کرده؛ در مورد ۱ و ۲ بدون اینکه آن ها را پاک کند؛ درست واژه را مقابل مورد ۱ و ۲ بنویسد.🌸

📌در مرحله ی دوم: سه واژه به او نشان دادید و دانش آموز بعد از نگاه کردن نوشت؛ حالا آن سه واژه را مجددا به او نشان دهید و او نگاه کند که آیا درست و به ترتیب نوشته است یا خیر؛ چنانچه درست ننوشته بود؛ با مدادی که تعویض کرده؛ در مورد ۱ ، ۲ و ۳ بدون اینکه آن ها را پاک کند؛ درست واژه را مقابل مورد ۱ ،۲ و ۳ بنویسد.🌸

📌در مرحله ی سوم: چهار واژه به او نشان دادید و دانش آموز بعد از نگاه کردن نوشت؛ حالا آن چهار واژه را مجددا به او نشان دهید و او نگاه کند که آیا درست و به ترتیب نوشته است یا خیر؛ چنانچه درست ننوشته بود؛ با مدادی که تعویض کرده؛ در مورد ۱ ، ۲،۳ و ۴ بدون اینکه آن ها را پاک کند؛ درست واژه را مقابل مورد ۱ ، ۲ ،۳ و ۴بنویسد.🌸

📌در مرحله ی چهارم: پنج واژه به او نشان دارید و دانش آموز بعد از نگاه کردن نوشت؛ حالا آن پنج واژه را مجددا به او نشان دهید و او نگاه کند که آیا درست و به ترتیب نوشته است یا خیر؛ چنانچه درست ننوشته بود؛ با مدادی که تعویض کرده؛ در مورد ۱ ، ۲ ،۳،۴،و۵ بدون اینکه آن ها را پاک کند؛ درست واژه را مقابل مورد ۴،۳،۲،۱ و۵ بنویسد.🌸

نکته:👉✔️

📌پس اتمام دیکته نویسی: کودک خود را مورد تشویق قرار دهید و برای او 👏👏👏، بزنید و او هم برای اینکه شما در این دیکته نویسی او را همراهی کردید؛ برای شما 👏👏👏، بزند و با جملات هم چون: ((عزیرم: ممنونم؛ از اینکه دیکته ات رو اینقدر خوب نوشتی.))

 

دیکته نویسی – سایت پاکدلها

کلیک کنید : 👈 دانلود فایل های تشخیصی انواع اختلالات یادگیری

مشاهده کنید : 👈 دانلود فایل های درمانی انواع اختلالات یادگیری

دانلود کنید : 👈 دانلود نرم افزارهای مکمل درمان انواع اختلالات یادگیری