سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تدریس پیش نیاز های یادگیری ریاضیات ،مفاهیم پیش عددی ، فرایندهای پیشرفته تر و انتزاعی تر ریاضی ، آموخته های عددی قبلی دانش آموز

تدریس پیش نیاز های یادگیری ریاضیات

قبل از شروع کار لازم است آموخته های عددی قبلی دانش آموز بررسی و اطمینان حاصل شود که دانش آموز آماده یادگیری مطالبی است که قرار است تدریس شود.

سرمایه گذاری و صرف وقت و نیرو برای ایجاد پایه های قوی ریاضیات می تواند از بیشتر مشکلاتی که بعدها هنگام یادگیری فرایندهای پیشرفته تر و انتزاعی تر ریاضی ممکن است دانش آموز با آنها مواجه شود، جلوگیری کند.

مفاهیم پیش عددی پایه ای زیر مفاهیمی اساسی است (بلی و تورنتون، ۱۹۸۹) که یادگیری آن ضروری است و چنانچه این کار انجام نگرفته باشد باید به تدریس آن همت گماشت:

۱. همانند سازی (مفهوم «یکسان بودن و گروه بندی اشیا)

۲. تشخیص گروه های اشیا (تشخیص گروهی سه تایی بدون شمارش تک تک آنها)

٣. شمارش (جفت کردن اعداد با اشیا)

۴. نام بردن عددی که بعد از عددی مفروض می آید (توانایی گفتن اینکه به طور مثال ۸ بعد از ۷ می آید).

۵. نوشتن اعداد از ۰ تا ۱۰ (رعایت توالی صحیح، فائق آمدن بر وارونه نویسی و تحریف)

۶. اندازه گیری و جفت کردن (تخمین، اندازه گیری اشیا، تناظر یک به یک)

۷. ارزش های متوالی (مرتب کردن اشیا بر اساس تفاوت های کتی)

۰۸ ارتباط اجزا با کل و اجزا با یکدیگر ( کسب تجربه با موادی که خود دانش آموز می تواند
برای کشف ارتباط های عددی تصحیح کند)

۹. عملیات ( انجام دادن اعمال عادی بدون دخالت اشیای عینی)

۱۰. نظام دهگان (یادگیری نظام عددی و به کار بردن نظامی از علائم و نشانه ها برای نشان دادن مبنای ده و بالاتر از ده).

 

تدریس پیش نیاز های یادگیری ریاضیات – pakdelha

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

کلیک کنید : 👈 مشاهده موضوعات سایت پاکدلها

مشاهده کنید : 👈 مشاهده پکیج های توانمند سازی تمام مقاطع تحصیلی

دانلود کنید : 👈 دانلود پاورپوینت های آماده مرتبط با اختلالات یادگیری وبش فعالی