سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

علایم اختلال توجه در دوره کودکی میانه، نشانه های بیش فعالی در دبستان، اختلال نقص توجه و بیشفعالی در سن مدرسه، تشخیص بیش فعالی، درمان

علایم اختلال توجه در دوره کودکی میانه ( 6 تا 12 سال )

 

بیشترین زمانی که کودکان نشانه های شدید اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی را بروز می دهند، سن کودکی میانه است. کودکان نزدیک به 9سالگی بیشترین گروه سنی ای هستند که در مراکز بهداشت روانی دیده می شوند. در این دوره از کودکان انتظار می رود که با خواسته های جدیدی سازگار شوند، از قوانین پیروی کنند، در کلاس درس ساکت و آرام بنشینند و با بقیه دانش آموزان به معلم توجه کنند. کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی ممکن است:

    به راحتی حواسشان پرت می شود،

    به فعالیت های غیردرسی بپردازند،

    درتوجه پایدار نارسایی داشته باشند.

    تکانشگر باشند.

    پرخاشگری می کنند.

    در کلاس مثل دلقک ها عمل می کنند.

    در رابطه با همسالان مشکلات زیادی دارند.

این رفتارها ممکن است با ساختارمند شدن و یا ماهیت طوطی وار تکالیف مدرسه وخیم تر شوند. به عنوان نمونه، کودک ممکن است  احساس کند که تکالیف تعیین شده خیلی دشوار یا خیلی آسان و یا خسته کننده است. در نتیجه کودک تقویت کننده ی کم یا ناهماهنگ با تلاشی که برای یادگیری تکالیف لازم است، دریافت می کند. کمبود شدید تقویت کننده برای حفظ تلاش در موقعیت های چالش انگیز باعث می شود که کودکان از تلاش دست بکشند.در نتیجه، به عنوان افرادی تن پرور لقب بگیرند.

کودکانی که در دوره ی کودکی میانه با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی تشخیصی داده شده اند، غالباً ناکامی های اجتماعی و تحصیلی دارند که منجر به عزت نفس پایین و افسردگی می شود. به عنوان مثال، آنها ممکن است احساس کنند که کند ذهن اند و کودکان دیگر آنها رادوست ندارند. این کودکان انواع مختلفی از تکانش گری رفتاری را نشان می دهند که باعث می شود در تکالیف تعیین شده عملکرد ضعیفی داشته باشند، آنها بوسیله ی دادزدن در کلاس، وول خوردن، ترک صندلی خود به طور مکرر یا برخاستن صرفاً برای وارسی چیزی، به طور تکانشی عمل می کنند.

کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، تکانش گری شناختی خود را بوسیله اشتباه های مکرر، بی نظم بودن، انجام کار از روی بی دقتی بروز می دهند. آنها غالباً در موضوع هایی که واقعاً می دانند، اشتباه می کنند زیرا توانایی خود اصلاحی کارهایشان را ندارند. سبک تکانش گری ممکن است موجب شود که دیگران فکر کنند آنها مشکلات نوشتن یا املا دارند (برخی نیز واقعاً دارند) در حالی که ممکن است آنها در حقیقت خیلی بیشتر از آنچه عملکردشان نشان می دهد، بدانند.

این عملکرد ضعیف با ناتوانی یادگیری واقعی تفاوت دارد و غالباً بعد از درمان، هنگامی که می توانند یادگیری واقعی خود را بروز دهند، مشخص می شود. همچنین، نارسایی مهارت های اجتماعی هم در این سن بسیار رایج است ولی این مشکل ناشی از یادگیری مهارت های اجتماعی نیست. کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی معمولاً در انجام مهارت ها در زمان و مکان مورد نیاز ناتوان هستند. بنابراین، درمان نارسایی های مهارت های اجتماعی در صورت امکان به جای دفتر درمانگران باید در محیطی طبیعی صورت گیرد.

 

علایم اختلال توجه در دوره کودکی میانه – سایت پاکدلها

کلیک کنید : 👈 مشاهده فایل های تخصصی مرتبط با تشخیص و درمان بیش فعالی

مشاهده کنید : 👈 مشاهده پکیج های تخصصی تشخیص و درمان اختلالات یادگیری

دانلود کنید : 👈 دانلود پاورپوینت های آماده مرتبط با اختلالات یادگیری وبش فعالی