برخی علائم اختلالات ریاضی :
?ـ مفاهیم اساسی ریاضی را دشوار مییابند.
?ـ در نوشتن اعداد در یک ستون و زیر هم با مشکل مواجه میشوند.
?ـ در حل محاسبات چند مرحلهای گیج میشوند.
?ـ در ریاضی بسیاری از پاسخهای آنها نادرست است.مشکلات هیجانی دانشآموزان مبتلا به اختلال های یادگیری برخی از مشکلات هیجانی دانشآموزان مبتلا به نارساییهای یادگیری به این شرح است:
?افسردگی:
بسیاری از پژوهشگران دریافتهاند که دانشآموزان مبتلا به نارساییهای یادگیری در مقایسه با همسالان خود افسردگی بیشتری را تجربه میکنند. این افسردگی میتواند علل متفاوتی داشته باشد. مثلا این دانشآموزان اغلب قادر نیستند ناکامیها و شکستهای پیدرپی ناشی از اختلالات یادگیریشان را تحمل کنند و اگر دلسردی آنها مهار نشود، میتواند به احساس درماندگی، عدم کفایت و ناامیدی آنان منجر شود. این امکان وجود دارد که نوع نارسایی یادگیری نیز بر احتمال افسردگی آنان بیفزاید. به عنوان مثال نارساییهای اساسی زبان در ارتباطات اجتماعی آنان مداخله میکند و این امر مشکلات اجتماعی و اعتماد به نفس ضعیف آنان را به دنبال دارد. احتمال دیگر این است که نارسایی یادگیری کودک پیامدهایی داشته باشد که در افسردگی آنان نقش دارد. برای مثال برچسب خوردن، شناسایی شدن به عنوان فردی متفاوت از همسالان خود و طرد شدن توسط همکلاسیها میتواند احساس انزوا و افسردگی کودک مبتلا را افزایش دهد.اضطرابدانشآموزان مبتلا به نارساییهای یادگیری، در مقایسه با دانشآموزان بدون نارسایی، سطوح بالاتری از اضطراب عمومی را تجربه میکنند. عموما این دانشآموزان در مدرسه با موقعیتهای بسیاری روبهرو هستند که در آن با مشکلی مواجه میشوند و همچنین ممکن است اضطراب شدید با این احساس دانشآموز، مرتبط باشد که مسائل از کنترل او خارج است زیرا این دسته از دانشآموزان عادت دارند که شکست و موفقیت خود را به دیگران نسبت دهند. برخی از این دانشآموزان معمولا اضطراب خود را به طور مستقیم بروز میدهند، به عنوان مثال، به خود شک میکنند: «اگر قبول نشدم چه میشود؟» آنان ممکن است اضطراب خود را به صورت جسمانی هم نشان دهند. مثل علائمی چون سردرد، دلدرد و خستگی مفرط. این علائم به احتمال زیاد نشاندهنده درماندگی کودک است و ممکن است تلاشهایی نسبتا ناهوشیارانه برای جلب حمایت اطرافیان به شمار آیند.احساس تنهایی به طور کلی دانشآموزان مبتلا به اختلال های یادگیری در روابط بین فردی خود مشکلات بیشتری را تجربه میکنند و آنها در مقایسه با همکلاسیهای خود از شایستگی اجتماعی کمتری برخوردارند. به طور ویژه، رفتارهای محاورهای آنان از جرات و تاثیرگذاری کمتری برخوردار است و گاه ممکن است آنها، ارتباطات غیرکلامی را نادرست برداشت کنند. در واقع این دانشآموزان در پذیرش اجتماعی، خود را منفی ارزیابی میکنند و بیشتر مورد سوءاستفاده همسالان خود قرار میگیرند به طور کلی احتمال میرود این دانشآموزان بیشتر توسط همکلاسیهای خود طرد شوند. شاید دانشآموزان مبتلا به این اختلال به دلیل طرد شدنهای پیدرپی توسط همسالان انتظار داشته باشند که در آینده نیز احساس تنهایی بیشتری نمایند.
منبع: اپلیکیشن پیشگیری از اختلالات یادگیری
برای دانلود این اپلیکیشن اینجا کلیک کنید
……………………………………………………………………………….
مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)