سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نقش خانواده و معلمان در مورد اختلالات یادگیری، والدین دانش آموزان دچار اختلالات یادگیری، همکاری و هماهنگی بین خانواده و معلمان، پاکدلها

اختلالات زبانی ( زبان پریشی و خوانش پریشی )

مشکل در درک زبان گفتاری ، درک مطلب ضعیف

نشانه ها و علائم اختلالات زبانی :

در دریافت معنی از گفتار مشکل دارد

ضعیف و پر نقص می نویسد

در درک مطلب ضعیف است

دربیان افکار به صورت کلامی مشکل دارد

در نامگذاری اشیاء یا شناخت نامها با مشکل روبروست

اغلب از اینکه حرف زیادی برای گفتن دارد و راهی برای گفتن پیدا نمی کند ، خسته می شود

دائما می گویدکه ( واژه ها نوک زبانم هستند )

می تواند شی ء را توضیح دهدو نقاشی آن را بکشد اما نمی تواند نام آن را به یاد آورد

احساس ناامیدی و ناراحتی می کند

در درک لطیفه ها با مشکل روبرو است

راهبردهای درمالنی اختلالات زبانی :

به آرامی و شمرده و با استفاده از جمله های ساده برای انتقال اطلاعات سخن بگویید

کودک را به گفتار در مانگر ارجاع دهید

به کودک اجازه دهید برای یاد داشت برداشتن از ضبط صوت استفاده کند

مفاهیم اصلی راروی تخته بنویسید

از یک حامی یا یکی از دوستان کودک به عناوین کمک مربی استفاده کنید

ازشیوه های دیداری برای افزایش درک و شنوایی استفاده کنید

برای یادداشت بر داشتن از کتابها و سخنرانی ها از سازمان دهنده ی گرافیکی استفاده کنید

از آغازکننده ی داستان برای تکالیف نوشتاری خلاقانه استفاده کنید

طرح ریزی داستان را تمرین کنید

جزئیات را با پرسش و راهبردهای دیداری روشن کنید

 

شما والدین یا آموزگار عزیز  می توانید به راحتی انواع اختلالات یادگیری را بطور دقیق و مشخص تشخیص داده و بررسی نموده و تمرینات مناسب خود را تهیه نمایید.

برای مشاهده فایل های تشخیصی و تمرینات درمانی و …اینجا کلیک نمایید.