سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تفاوت دانش آموز دیرآموز و دانش اموز مبتلا به اختلالات یادگیری -پاکدلها
دانش آموزان دیرآموز برخلاف دانش آموزان دارای  اختلالات ویژه یادگیری،که از هوش عادی یا بالاتر از عادی برخوردارند؛ دارای هوش متوسط پایین تا مرزی می باشند . بدین ترتیب نمره هوش دانش آموز دارای اختلال یادگیری 85 یا بالاتر از آن می باشد . در صورتی که نمره هوشی دانش آموز دیرآموز بین 70 تا 85 می باشد . علاوه بر نمره هوشی دانش آموزان دیرآموز دارای کنش های شناختی پایین و ضعف در کلیه دروس نسبت به دانش آموزان هم سن و سال خود می باشد در حالی که دانش آموزان  اختلالات ویژه یادگیری دارای کنش های شناختی متوسط یا بالاتر بوده و معمولاً در یک یا دو درس دارای مشکل می باشند .                                                                                                                                  ویژگی های کودکان دیرآموز در مدارس :
1- این دانش آموزان در کلاس معمولاً در تمامی دروس نمرات ضعیفی کسب می کنند .
2- برخی از این دانش آموزان در یک یا چند پایه از تحصیلات مردود می شوند .
3- اغلب این دانش آموزان دارای توجه و تمرکز پایینی می باشند و خیلی زود دچار حواسپرتی می شوند . معمولاً مدت توجه این دانش آموزان به درس نیز کوتاه می باشد .
4- معمولاً این دسته از دانش آموزان در پاسخ دهی به سؤالات دارای تأخیر و کندی می باشند .
5- این دانش آموزان معمولاً گرایش به انجام فعالیت هایی دارند که عینی و ابتدایی هستند.
6- معمولاً این دسته از دانش آموزان بیش فعال و تکانشی هستند و در مقابل ناملایمات تحمل کمی دارند .
7- از دیگر ویژگی های این کودکان اعتماد به نفس پایین و ترس می باشد .
8- نوسانات خلقی نیز از دیگر ویژگی های این دانش آموزان است و معمولاً خلق غیر قابل پیش بینی دارند .                                                                                                                                                                      
سایت پاکدلها- توصیه های آموزشی برای کودکان دیرآموز (SLOW Learner)
لازم به یادآوری است که کودکان دیرآموز معمولاً در کنار دانش آموزان عادی و در مدارس عادی ادامه تحصیل می دهند . جهت بهبود وضعیت تحصیلی این دانش آموزان توصیه هایی شده است که به مهمترین آن ها اشاره می کنیم :
1- هیچ گاه نگذارید که کودک شکست بخورد .
2- با ارائه بازخورد مناسب او را از درستی پاسخ آگاه کنید .
3- پاسخ های صحیح را سریع تقویت کنید .
4- سطح مناسب کودک را بدست آورید .
5- از آموزش قدم به قدم (از ساده به مشکل ) بهره گیرید .
6- امکان تکرار و تمرین را برای تثبیت یادگیری فراهم آورید .
7- بین دفعات تکرار یک موضوع فاصله قرار دهید .
8- با ارائه محرک در ابتدای آموزش به یادگیری کمک کنید .
9- تجربیات موفقیت آمیز را فراهم آورید .
10- کودک را در فعالیت ها شرکت دهید .
11- به علایق کودک توجه کنید. 
12- تفاوتهای فردی را مورد توجه قرار دهید .
13- از تشویق بیشتر استفاده کنید .
14- مدت زمان آموزش باید کوتاه و تعداد دفعات آن باید زیاد باشد .
15- وظایف یادگیری را با اشیاء و موقعیت های زندگی مرتبط کنید .
16- خانواده باید بطور مؤثر همکاری کند و معلم از این همکاری استقبال کند .
17- کلاس های این کودکان باید دارای دانش آموزان کمتری باشد .
18- به شخصیت کودک احترام بگذارید و از خشونت بپرهیزید .
19- به کودک اجازه دهید اشتباهات خود را اصلاح کند .
20- از اعمال و بازده کار ارزشیابی مستمر داشته باشید .
21- در آموزش به کودکان صبور باشید .
22- هرگز این کودکان را با دیگران مقایسه نکنید .
23- فعالیت های حرکتی (ورزش ) را مورد توجه قرار دهید .

شاید این موضوعات را نیز بپسندید ⇓

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود کاربرگ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)