سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فایل شناخت تیپ آموزشی دانش آموز
عوامل مؤثر بر تکرار پایه دانش‌آموزان کلاس اولی
?اگر دانش‌آموز کلاس اولی در درس‌های فارسی، ریاضی و علوم حد نصاب لازم را کسب نکند، فرصت دوباره‌ای به او داده می‌شود تا مهارت‌هایش تقویت شود. 
?هدف اصلی آموزش این است که دانش‌آموزان در سال‌های اولیه تحصیل مهارت‌های پایه را کسب کنند و فرآیند آموزش باید به شیوه‌ای باشد که در فضای غیر‌رقابتی توانمندی‌های خود را رشد دهند و با کمک معلم به استانداردهای مدنظر در مهارت‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن دست یابند.
?کلاس اول دبستان بسیار مهم است و از این جهت تکرار وجود دارد که اگر دانش‌آموز نتوانست در مهارت‌های پایه توانمندی لازم را برای موفقیت در پایه‌های تحصیلی بالاتر کسب کند، فرصت مجددی برای فراگیری مهارت‌های اصلی داشته باشد.
? به عنوان مثال اگر دانش‌آموز حروف را نشناخته یا امکان خواندن به زبان فارسی در پایه اول را کسب نکرده باشد ادامه تحصیل او در پایه‌های بالاتر با موفقیت همراه  نخواهد بود بنابراین در اصلاحیه ارزشیابی توصیفی مقرر شد اگر دانش‌آموز در درس‌های فارسی، ریاضی و علوم حد نصاب لازم را کسب نکرد، فرصت دوباره‌ای به او داده شود تا مهارت‌هایش تقویت شود.
?عوامل موثر در تکرار پایه
?بررسی‌ها نشان می‌دهد سابقه گذراندن پیش دبستانی در مناطق دو زبانه در جلوگیری از تکرار پایه بسیار موثر است همچنین در بحث کودکان دیرآموز مشکل تکرار پایه وجود دارد اگر چه آموزش تلفیقی ایده مناسبی است اما الزامات اجرای آن نیز باید فراهم شود یعنی معلمان آموزش لازم را ببینند و تراکم دانش‌آموز در کلاس‌های درس معلمانی که دانش‌آموز دیرآموز دارند رعایت شود از سوی دیگر کمک‌های پشتیبانی برای تقویت مهارت‌های مورد نیاز دانش آموزان در نظر گرفته شود.
? اگر این اقدامات به شکل نظام‌مند رخ ندهد، ممکن است شاهد این باشیم که دانش‌آموز مشکلاتی را در گذراندن پایه تحصیلی به صورت موفقیت‌آمیز داشته باشد.
? هدف اصلی این است که مطمئن شویم دانش‌آموز مهارت لازم را برای ورود به پایه بالاتر کسب کرده است و هدف ارتقای خود به خودی نیست بلکه دانش‌آموز باید به شکل معناداری آموزش ببیند تا زمینه‌ساز موفقیت تحصیلی در پایه‌های بالاتر باشد.
 ??اقدامات مداخله ای برای کاهش تکرار پایه دانش‌آموزان کلاس اول دبستان
? اقدامات مداخله‌ای در برخی استان‌ها انجام و آموزش‌هایی به خانواده‌ها ارائه شده است همچنین کلاس‌هایی در نظر گرفته شد تا به این دانش آموزان کمک شود.
 به عنوان مثال در استان‌های کردستان، اصفهان و تهران برنامه‌های جبرانی برای کمک به دانش‌آموزان طراحی شد تا بتوانند با حمایت‌های دریافت شده از معلمان و شرکت در دوره‌های لازم به مهارت‌های پایه دست یابند و این نتایج خوبی داشت.
✍? رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

شاید این موضوعات را نیز بپسندید ⇓

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)
مشاهده و دانلود کاربرگ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)