سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مهارتهای زبان آموزی:

“زبان” اساس پیشرفت کودک است، چون او را قادر میسازد تا با دیگران ارتباط برقرار کند. وقتی کودک بتواند صحبت کند، گوش کند، بنویسد و بخواند این آمادگی را پیدا میکند تا خودش و دنیای اطرافش را بشناسد.در روش مونته سوری در هر فعالیت کودک با کلمات و اصطلاحات جدیدی آشنا میشود که بطور غیر مستقیم به غنی شدن گنجینه لغات کودک کمک میکند. از طرفی تمرینات مهارتهای زندگی و مهارتهای حسی باعث قوی شدن و آمادگی بیشتر ماهیچه های ظریف دست کودک میشود و او را برای نوشتن آماده میکند.

مهارتهای زبان مونته سوری را میتوان به مراحل زیر تقسیم کرد:

1-زبان شفاهی:

به غنی شدن گنجینه لغات کودک کمک میکند و او را در تلفظ صحیح کلمات و جملات کمک میکند. بعلاوه در این بخش کودک با آواها نیز آشنا میشود.

 توصیه به مادران : انواع روش های قصه خوانی – شعر های کودکان و  ریتم ها  – فلش کارت ها و انواع بازی های مرتبط با زبان آموزی می تواند کمک موثری به رشد زبان شفاهی کودکان کند

2-نوشتن:

در تمرینات ابتدایی ماهیچه های کودک برای نوشتن آماده میشود و پس از فعالیت های مرتبط جهت تقویت عضلات ریز دست که به تقویت مهارت مداد دست گرفتن کودک  منجر می شود ، کودک حروف را با استفاده از حروف سمباده ای موجود در کلاس مونته سوری می شناسد .  کودک با تشخیص آواها توانایی نوشتن کلمات ساده را پیدا میکند.

سپس کودک می تواند از روش های زیر جهت تقویت مهارت های نوشتن استفاده کند

نوشتن روی سینی شن

نوشتن  روی سینی رنگ انگشتی

نوشتن روی آرد

نوشتن با گچ روی تخته

مداد شمعی  یا پاستل ( مداد را برای آخر می گذاریم وقتی کودک توانش را داشت)

3-خواندن

به منظور ایجاد انگیزه در خواندن و نوشتن ، ارائه فعالیت های مختلف ضروری است . اگر چه ما معتقدیم که نظری های آوایی برای خواندن از هر نظریه دیگری موفق تر است اما نظریه مونته سوری برای پایه گذاری ، روشی کاملا موفق و تکنیکی است .

خواندن می بایست بر انگیزاننده میل خواندن در کودک باشد . خواندن می بایست دارای روند جامعی مشتمل بر تجربه زبانی ، مهارت های مرتبط با  فعالیت های زبانی ، دستورالعمل آوایی و تخیل فعال باشد .

فعالیت های زبا ن گفتاری

1-    خواندن برای کودکان

2-    سخنرانی عمومی

3-    نشان دادن و گفتن

4-    حفظ کردن شعر

منبع: http://kidhome.niniweblog.com