سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فایل pdf

فایل تشخیص و درمان اختلال املانویسی

 

مهارت املا نویسی به معنای توانایی جانشین کردن صحیح صورت نوشتاری حروف، کلمه ها و جمله ها به جای صورت آوایی آن است.

دانش آموزان باید به این مهارت دست یابند تا بتوانند به خوبی بین صورت تلفظی کلمات و حروف سازنده آنها پیوند مناسبی برقرار کنند.

بدین ترتیب ضمینه لازم برای پیشرفت آنان در درسهای جمله نویسی ، انشاء و بطور کلی نکاتی را درباره صدا هایی که بوسیله معلم در قالب کلمات و جملات برزبان جاری می شود رعایت نمایند.

اهداف املا در دوره ابتدایی :

1- آموزش صورت نوشتاری کلمات و جملات زبان فارسی

2- تمرین آموخته های نوشتاری شاگردان در رونویسی .

3- تشخیص اشکالات املایی دانش آموزان و رفع آنها.

بدیهی است نوشتاری که با غلط های املایی همراه باشد ارتباط زبانی میان افراد جامعه به خوبی برقرار نمی شود بنابراین لزوم توجه به این درس کاملا درست است. علاوه بر اینها املا نویسی فراگیران را یاری می کند تا مهارت های خود را در زمینه های زیر تقویت کنند:

1- گوش دادن با دقت

2-تمرکز و توجه به گفتار معلم.

اصطلاح “مشکل املا نویسی” برای کودکانی که با وجود هوشبهر طبیعی بسیار بد می نویسند و با توجه به سن تقویمی، هوش و میزان آموزش فرد، املای آنان به طور قابل توجهی پایین تر از سطح مورد انتظار است به کار برده می شود.

اشتباهات املایی دانش آموزان به یک مورد ختم نمی شود بلکه انواع متفاوت و علت گوناگونی دارد که مهم ترین آن ها عبارتنداز:👇

حافظه دیداری، حافظه توالی دیداری، تمیز دیداری، حساسیت و تمیز شنیداری، حافظه شنیداری، دقت و توجه، حافظه حرکتی، وارونه نویسی، قرینه نویسی و مشکلات آموزشی

 

برای دانلود فایل تشخیص و درمان اختلال املا نویسی روی تصویر زیر کلیک کنید

 

دانلود

 

مشاهده و دانلود پکیج کامل تشخیص و درمان اختلال دیکته نویسی پاکدلها اینجا کلیک کنید 

برای مشاهده و دانلود نرم افزارهای تشخیص و درمان مشکلات دیکته نویسی اینجا کلیک کنید