سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رفع بدخطی بعلت عدم تمرکز، رشد مهارت های دستی، هماهنگی چشم و دست، حرکت، تمرین، مهارت، مچ، دستخط، نارسانویسی و بدخطی

رفع بدخطی بعلت عدم تمرکز

❓ دانش آموز من گاهی اوقات کلمه های اول را خوب می نویسد اما در ادامه بدخط می شود ، دقت نمی کند یا همراهی ندارد. برای بهبود عملکرد او چه کنم؟

🔹پاسخ :
اگر نگذاریم فرزندمان خودش:
دکمه هایش را ببندد ،زیپ لباس و کیفش را باز و بسته کند
لباس هایش را بپوشد ، غذایش را با قاشق و چنگال بخورد
جوراب هایش را بپوشد ، موهایش را شانه کند
کفش هایش را بپوشد، بند کفش هایش را ببندد
به سوال های ساده پاسخ دهد
چه اتفاقی می افتد؟
همین الان از فرزندمان بپرسیم
نام و فامیلش؟ کلاس چندم هستی؟
نام مدرسه اش؟ نام آموزگارش؟
آیا می داند؟ آیا به اندازه یک لحظه فکر کردن و پاسخ دادنش تحمل می کنیم یا به جای او پاسخ می دهیم؟
اگر اجازه نمی دهیم فرزندمان فعالیت های بالا را انجام دهد !
به وی برای ضعف انگشتان دستش و نارسانویسی و بدخطی کمک کرده ایم
فرزندمان را به سمت بی دقتی سوق داده ایم
اعتماد به نفسش را تضعیف کرده ایم
به ضعف حافظه اش کمک کرده ایم.

✅رشد مهارت های دستی:
رشد مهارت های دستی، کودک را برای نوشتن و هماهنگی چشم و دست و تمرکز بیشتر در کار های دستی و طراحی و در نهایت محاسبه و … آماده می کند.
🔻 برای تقویت مهارت های دستی تمرینات زیر پیشنهاد می شود:
🔸 تمرین گرفتن اشیا با دست ها
🔸تمرین گرفتن اشیا و وسایل با آرنج ها
🔸تمرین گرفتن اشیا و … بصورت استوانه ای با انگشتان(مانند موقعی که لیوان یا چکش را در دست می گیریم)
🔸تمرین گرفتی اشیا و … بصورت کروی با دست ها (مثل موقعی که توپ کوچکی را با دست میگیریم )
🔸 تمرین گرفتن قلابی اشیا و … با دست (مانند موقعی که اشیا دسته دارو نایلون را با انگشتان دست بغیر از شست می گیریم )
🔸تمرین گرفتن نوک انگشتی (مانند موقعی که اشیا کوچک مانند سوزن و میخ و مهره و .. را با دو انگشت بر می داریم)
🔸 تمرین گرفتن سه نقطه ای (این نوع گرفتن تماس انگشت شست با انگشت میانی و اشاره می باشد) و برای برداشتن اشیا کروی مانند مداد، تیله، مکعب های کوچک و … استفاده می شود.
🔸 تمرین گرفتن کناری اشیا و …مانند موقعی که کلید را در داخل قفل می چرخانیم . یا ساعت را کوک می کنیم.
تمرین حمل کردن اشیا. اشیای ریز و درشت سبک و با اشکال مختلف در اختیار کودک قرار داده تا حمل کند و در مکان خاصی بگذارد.
🔸 تمرین مهارت رها کردن. وسیله ای را که کودک برداشته باید بتواند در زمان مناسب و در مکان خاص آن را رها کند. ابتدا از اشیا سبک و درشت شروع و سپس اشیا ریز و کمی سنگین را تمرین کند و بعدا می توان از وی خواست شیی را بر روی وسیله دیگری (لوگوها) و … قرار دهد.
🔸تمرین مهارت های دستکاری اشیا و وسایل
🔸 تمرین مهارت چرخش اشیا
🔸 تمرین مهارت های دو دستی.
🔸 تمرین مهارت های باز و بسته کردن زیپ،دکمه،پیچ و مهره،نخ کردن مهره ها،دستکاری و شمارش تسبیح و …
🔸 تمرین مهارت های رشد مچ دست و بازو و شانه و کتف ها
🔸 تمرینات نحوه صحیح در دست گرفتن مداد و خط خطی کردن های بی هدف و هدفدار
🔸حرکات مجزای دست
🔸 چرخش ساعد (از وضعیت رو به بالا به رو به پایین و برعکس) درحالی که بازو در کنار بدن قرار داشته و آرنج خم شده باشد.
🔸 حرکت مچ به بالا و پایین درحالی که ساعد روی میز قرار گرفته و دست از لبه میز آویزان است.
🔸 حرکت مچ به طرفین درحالی که ساعد و کف دست روی میز قرار گرفته اند.
🔸 حرکت چرخشی مچ در حالی که ساعد روی میز قرار دارد.
🔸حرکت دور شدن و نزدیک شدن انگشتان به یکدیگر درحالی که ساعد و کف دست روی میز قرار دارد.
🔸حرکت جمع شدن و باز شدن انگشتان با همدیگر (باز و بسته کردن مشت

 

رفع بدخطی بعلت عدم تمرکز – سایت پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

1 👈 مشاهده فایل های پیشگیری از بروز انواع اختلالات یادگیری 

2 👈 مشاهده و دانلود نرم افزار موبایلی آموزش فارسی اول ابتدایی

3 👈 مشاهده فایل های تشخیصی انواع اختلالات یادگیری 

4 👈 مشاهده و دانلود فایل های درمانی انواع مشکلات یادگیری