دانلود کاربرگ پر رنگ کردنی ها – رایگان
حافظه توالی دیداری : این مهارت به توانایی یادآوری آنچه دیده ایم ، به همان ترتیبی که بوده مربوط می شود. دانش آموزی که از این مهارت به اندازه کافی برخوردار نیست ،در تجسم و ترتیب و توالی حروف دچار مشکل می شوند . مثال دارد را دادر و مادر را مارد می نویسد .
راهکارهایی برای تقویت حافظه توالی دیداری :
? 3یا 4 نفر را به دانش اموز معرفی می کنیم ، سپس وی باید به ترتیب آن ها را نشان دهد.
? جلوی دانش آموز می ایستیم و چند حرکت بدنی انجام می دهیم و سپس از او می خواهیم همان حرکتها را به ترتیب انجام دهد.
? یک کارت مقوایی را که روی آن 3 یا 4 حرف نوشته ایم به وی نشان می دهیم ، سپس کارت رامخفی کرده و از او می خواهیم حروفی را که دیده به ترتیب از سمت راست به چپ نام ببرد . سمس کارت دیگری که حروف بیشتری روی آن نوشته شده به وی نشان می دهیم و همانند دفعه قبل عمل میکنیم .
? روی یک کارت مقوایی که روی آن 3 کلمه نوشته شده به دانش آموز نشان می دهیم سپس آن را مخفی کرده و از وی میخواهیم آن کلمات را به ترتیب بازگو کند .
? چند دانش آموز را به حیاط مدرسه می آوریم قبلا روی موزائیک ها مربع هایی رسم کرده و روی هر مربع ، یک حرف می نویسیم . از یکی از دانش آموزان می خواهیم روی یکی از حروف به دلخواه بایستد و بعد از اندکی توقف روی حرف دیگری بایستد و به همین ترتیب 4 حرف را ادامه دهد. آنگاه از دانش اموزان دیگر که برای تقویت توان توالی دیداری تحت آموزش هستند، می خواهیم تا حروفی را که وی ، روی آنها توقف کرده بود ، به ترتیب نام ببرد .
” برگرفته از کتاب درمان اختلال دیکته نویسی نوشته دکتر مصطفی تبریزی ”
برای دانلود کاربرگ پر رنگ کردنی ها – رایگان روی تصویر زیر کلیک کنیذ