سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ارجاع در مراکز اختلالات یادگیری ، پرسشنامه اولیه مراکز مشکلات یادگیری ، چگونه در مرکز اختلال یادگیری مراجع را ارجاع دهیم ، پرسشنامه و ارزیابی

ارجاع در مراکز اختلالات یادگیری

✅ ممکن است با توجه به اطلاعاتی که توسط پرسشنامه اولیه از مراجعین به دست آمده و یا طبق بررسی هایی که در طی جلسات درمانی خواهیم داشت ، دریابیم که درمان برخی از مشکلات مراجع، در حیطه ی کاری ما قرار ندارد، بنابراین وظیفه ما ارجاع دادن مراجع به متخصص مربوطه است.

 اگر مشکل مربوط به انحراف دید و سایر موارد مربوط به چشم است و یا اگر مشکل خاصی مشهود نیست ، اما در وضعیت بینایی یا شنوایی دانش آموز تردید داریم، باید او را به متخصص مربوطه ارجاع دهیم.

چنانچه مراجع سابقه ی صرع یا بیهوشی، ریسه رفتن، سیانوزه شدن، گریه نکردن پس از تولد، استفاده از فورسپس هنگام تولد، ضربه های قبل از تولد، مسمومیت مادر هنگام بارداری، مصرف داروهای روانگردان توسط مادر در دروهی بارداری، قرار گرفتن در معرض اشعه ی X ،غیرمجاز هنگام بارداری یا مشکل ژنتیکی داشته باشد، وی را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع می دهیم و پس از کسب نظر از متخصص، درمان را طراحی می کنیم.

 اگر مراجع از اضطراب، افسردگی، بی قراری، بی توجهی یا کم توجهی، وسواس و امثال آن رنج می برد، وی را به روان پزشک ارجاع می دهیم.

✅ چنانچه مراجع دارای خانواده ای متشنج، از هم گسیخته، بسیار حمایت گر، یا سخت گیر و … است، وی را به مشاور خانواده ارجاع می دهیم.

 

ارجاع در مراکز اختلالات یادگیری – سایت پاکدلها

منبع: کتاب درمان اختلالات خواندن ؛ دکتر مصطفی تبریزی

 

کلیک کنید : 👈 مشاهده فایل های قابل پرینت اختلالات یادگیری 

مشاهده کنید : 👈 مشاهده و دانلود نرم افزار موبایلی آموزش فارسی اول ابتدایی

دانلود کنید : 👈 مشاهده و دانلود فرم های ضروری برای مراکز اختلالات یادگیری