تقویت حافظه شنیداری دانش آموزان در درس املا
تقویت حافظه شنیداری در درس املا از اهمیت بسیاری برخوردار است و می تواند به دانش آموزان کمک کند تا بهبود چشمگیری در نوشتن کلمات داشته باشند.
از مهم ترین نشانه های ضعف در حافظه شنیداری ، مشکل در بخاطر آوردن آنچه شنیده است می باشد. دانش آموزی که در دیکته جملات را ناتمام می گذارد یا هنگام خواندن شعر یا داستانی که شنیده است ، نیمی از ان را بخاطر نمی آورد یا اگر دستوراتی و خواسته ای را کلامی به او گفته و از او بخواهیم مشکلاتی دارد ، دچار ضعف در حافظه شنیداری می باشد
برای تقویت حافظه شنیداری دانش آموزان در درس املا، می توانید به روش های زیر اعتماد کنید:
1. تمرین با تکرار: تمرین با تکرار می تواند بسیار مفید باشد. برای مثال، می توانید به دانش آموزان بگویید که کلماتی را که برایشان دشوار هستند، چندین بار تکرار کنند تا در ذهنشان جا بیفتد.
2. انجام فعالیتهای آواز خوانی: انجام فعالیتهای آوازخوانی مانند خواندن شعرها و قصاید میتواند به دانشآموزان کمک کند تا حافظه شنیداریشان را بهبود بخشند.
3. استفاده از فیلمهای آموزشی: استفاده از فیلمهای آموزشی درس املا میتواند به دانشآموزان کمک کند تا کلمات را با تلفظ صحیح و صدای مناسب شنیده و در حافظه خود جا بدهند.
4. بازیهای آموزشی: بازیهای آموزشی مانند بازی های املا که به شکل رقابتی برگزار می شوند، میتوانند به دانشآموزان کمک کنند تا با شنیدن کلمات، این کلمات را به خاطر بیاورند.
5. تمرین با نوشتن: تمرین با نوشتن کلماتی که دانش آموزان در درس املا با آن ها مواجه می شوند می تواند به آن ها کمک کند تا با شنیدن کلمات، آن ها را به خاطر بیاورند و بتوانند به صورت صحیح آن ها را بنویسند.