سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چقدر امکان دارد دانش آموز دارای اختلال یادگیری بهبود باید؟، اختلال یادگیری، جلسات درمانی، کلاس تقویتی دانش آموز دارای مشکلات یادگیری

چقدر امکان دارد دانش آموز دارای اختلال یادگیری بهبود باید؟

درمانگر اختلال یادگیری در خلال جلسات درمانی به صورت مداوم و متناوب به ارزیابی سطح پیشرفت کودک می‌پردازد و از معلم کلاس هم نظر خواهی می کند. نظر شما را نیز در خصوص میزان پیشرفت و بهبود مسائل فرزندتان جویا می شود.

اگر مجموع این ارزیابی‌ های نشان دهد که کودک به سطح پیشرفت خوبی رسیده است؛ به شما اعلام می‌کند که دیگر نیازی به مراجعه نیست.

بنابراین می‌ توان گفت بهبود اختلال یادگیری به این موارد بستگی دارد 👇👇

بسته به میزان و شدت اختلال دارد؛ مثلا در اختلال خواندن اگر دانش آموزی کلاس چهارم است و هنوز قادر به شناسایی حروف و اعداد نیست، این مدت و میزان بهبودی خیلی فرق می‌کند، تا وقتی کودکی کلاس دوم است و نمی‌تواند روان بخواند ولی حروف را به خوبی می شناسد.

• تعداد اختلالاتی که هر فرد دارد؛ (یکی فقط اختلال املا دارد و دیگری هم املا و هم ریاضی)

• نحوه پیگیری و مشارکت والدین در جلسات درمانی، درصد بهبودی دانش آموز دارای اختلال یادگیری متفاوت است. مثل همه اختلالات روانی و جسمی دیگر، ممکن است مقداری از هر اختلال برای سالها باقی بماند و البته اگر کار درمانی خوب انجام شود، این مقدار و تاثیر آن چندان زیاد نخواهد بود.

باید گفت خوشبختانه امروزه به لطف گسترش علم و وجود متخصصان ورزیده هم در امر شناسایی و تشخیص اختلال یادگیری، پیشرفت مطلوبی حاصل شده است و هم در زمینه درمان و بهبودی این مشکلات پس جای نگرانی نیست و باید با صبر و آرامش، به این کودکان کمک کرد.

اما باید در نظر داشت که ممکن است بعضی از آسیب‌ های مغزی خفیف یا حرکتی، روند بهبودی را به تأخیر بیندازند. همچنین برای بعضی افراد، نشانه های اختلال یادگیری تا بزرگسالی هم ادامه می یابد.

 

در صورت مراجعه دانش آموز به مرکز مشکلات یادگیری، آیا نیاز به کلاس تقویتی نیز می باشد؟

کلاس تقویتی برای همه بچه ها نه لازم است و نه هم توصیه می شود.

اگر دانش آموزی پس از مراجعه به درمانگر مشکلات یادگیری و طی کردن روند درمان، آمادگی لازم را برای یادگیری مطلوب کسب کند، نیاز دارد تا در زمینه درسی هم تقویت شود. او را در کلاس تقویتی خارج از مدرسه ثبت نام کنید، چون اگر فقط به آموزش مدرسه برای این بچه ها اکتفا شود، او فرصت را از دست می‌دهد و نمی‌تواند به تنهایی عقب افتادگی های درسی را جبران کند و مجددا دچار سرخوردگی می‌شود. معلم خصوصی به او کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری خودش را به سطح کلاس برساند.

• قبل از انتخاب معلم خصوصی، درباره مدارک حرفهای او و سوابقش بپرسید. آیا کسی که ادعا میکند از اول ابتدایی تا ششم ابتدایی تدریس می‌کند، تا به حال روش‌هایی تدریس همه این پایه ها را گذرانده است؟ ( گاربر ترجمه شاهین خزعلی؛ ۱۳۸۷).

• بپرسید که آیا در کلاس خصوصی فقط فرزند شما حضور دارد یا عده زیادی از بچه ها هستند؟ کلاس از ۳ نفر بیشتر کارآیی ندارد (همان منبع)

• عده ای از کسانی که با آگهی دادن کلاس خصوصی برگزار می کنند، صرفا یک مدرک دانشگاهی در یک رشته دارند و یا اینکه هنوز دانشجو هستند، این افراد ممکن است در رشته خودشان موفق باشند، یا مثلاً ریاضی را در کنکور با درصد بالایی زده ،باشند اما اینها دلیل نمی‌شود که بدانند برای یک بچه کلاس سوم ابتدایی، چطور باید مفهوم ضرب را توضیح دهند، از کجا کنند شروع و چه مراحلی را بگذرانند و چه سئوالاتی مطرح نمایند.

مراقب این نوع کلاس‌ ها باشید و فقط از مدرسان آموزش دیده و یک مرکز معتبر کمک بگیرید

• در کلاس خصوصی فقط نباید تمرینهای کتاب حل شود. بلکه از معلم مربوطه بخواهید تا قسمت هایی را که فرزندتان در آن زمینه ها مشکل بیشتری دارد به طور پایه ای کار کند.

• اصرار نکنید که اگر یک ماه به پایان سال مانده او باید با سرعت همه مطالب را به فرزندتان یاد بدهد، این خواسته شما استرس را در خودتان و فرزندتان زیاد می‌ کند و معلم هم نمی‌ توانند برنامه ریزی کند.

از معلم خصوصی بپرسید که در این مدت چطور با او کار خواهد کرد و گزارش پیشرفت یا عدم پیشرفت را هر چند وقت یک بار
به شما ارائه دهد.

با در نظر گرفتن این نکات کلاس تقویتی می‌ تواند مفید باشد.

چقدر امکان دارد دانش آموز دارای اختلال یادگیری بهبود باید؟ – سایت پاکدلها

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

1 👈 دانلود کاربرگ های پیشگیری از بروز انواع اختلالات یادگیری

2 👈 دانلود کاربرگ های  تشخیصی انواع اختلالات یادگیری

👈 دانلود کاربرگ های  درمانی انواع اختلالات یادگیری

4 👈 دانلود نرم افزارهای ویژه کمک به درمان اختلالات یادگیری