پاکدلها: دستورالعمل هایی برای کمک به دانشجویان دچار ناتوانی های یادگیری
1- رئوس مطالب را چهار تا شش هفته قبل از شروع کلاس تهیه کرده و دراختیار دانشجویان مبتلا به اختلالات یادگیری قرار دهید تا در مورد آن به بحث بنشینند.
2- درباره ی موضوعات مورد نظر،سخنرانی ها و بحث هایی توام با مرور و بررسی های زیاد آغاز کنید.
3- نکات اصلی سخنرانی را روی تخته بنویسید و هنگام توضیح،سعی کنید اگر از پروژکتور استفاده می کنید،آنها را یک بار برای دانشجویان بخوانید.
4- نوشته هایی را که روی تلق و پروژکتور می گذارید،خوانا بوده و بر واژه های کلیدی بطور شفاهی تاکید کنید.
5- فرصت هایی را برای درگیری دانشجویان در بحث و طرح سوال در نظر بگیرید.
6- زمانی را برای بحث انفرادی درباره تکالیف و طرح سوال هایی درباره ی سخنرانی ها و مطالب خواندنی در نظر بگیرید.
7- از رهنمود ها و راهبردهای یادگیری برای کمک به تسلط درسی دانشجویان و آمادگی آنها برای امتحان در نظر بگیرید.
8- گاهی به جای نوشتن به دانشجویان اجازه دهید تکالیف را به صورت شفاهی ارائه کنند یا روی نوار ضبط کنند.
9- شیوه های ارزیابی را تغییر دهید.گاهی آزمون های شفاهی و کاهی کتبی و یا چند گزینه ای و… استفاده کنید.
منبع: ناتوانی های یادگیری -عصمت دانش -فصل 9
شاید این موضوعات هم مورد پسند شما باشد ⇓