سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چه نوع مدرسه ای برای کودکان ld و ‌adhdمناسب است؟، مدارس دولتی، دانش  آموز LD، مدارس ساختارمند، معلم خاص و با مهارت، پاکدلها

چه نوع مدرسه ای برای کودکان ld و ‌adhdمناسب است؟ هر نوع مدرسه مزایا و معایب خود را دارد و یافتن مناسب ایده‌آل می‌تواند به آزمون و خطا نیاز داشته باشد. فی ون در کار-لوینسون، دکترای روانشناس کودک که در لس آنجلس کار می کند و یکی از نویسندگان کتاب انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندتان […]

 چرا نگرش مهم‌تر از هوش است؟، اعتماد به نفس، مهمترین عوامل موثر بر موفق شدن نگرش، افراد باهوش، طرز فكر و نگرش

 چرا نگرش مهم‌تر از هوش است؟ 🔻وقتی از موفقیت صحبت به میان می‌آید، ممکن است اینطور فکر کنیم که فقط افراد باهوش می‌توانند موفق شوند.  🔻ولی تحقیقاتی که اخیرا انجام شده‌اند این طرز فکر و نگرش شما را تغییر خواهند داد.  🔻تحقیق اخیر نشان می‌ دهد که نگرش شما، خیلی بهتر از هوشتان می‌تواند موفقیت […]

روش تقویت مهارت گوش دادن کودکان، تقویت مهارت گوش دادن، آموزش و مهارت گوش دادن کودکان، آموزش مهارت گوش دادن، پاکدلها

روش تقویت مهارت گوش دادن کودکان   مهارت گوش دادن کودکان به گفته ها و خواسته های والدین و مربیان، عامل مهمی در یادگیری آنان می باشد و پیشرفت در امور آموزشگاهی و زندگی اجتماعی و رابطه ی عاطفی مناسب را به همراه دارد اما متاسفانه برخی کودکان در محیط آموزشگاه و منزل، از این […]

رفع بدخطی بعلت عدم تمرکز، رشد مهارت های دستی، هماهنگی چشم و دست، حرکت، تمرین، مهارت، مچ، دستخط، نارسانویسی و بدخطی

رفع بدخطی بعلت عدم تمرکز ❓ دانش آموز من گاهی اوقات کلمه های اول را خوب می نویسد اما در ادامه بدخط می شود ، دقت نمی کند یا همراهی ندارد. برای بهبود عملکرد او چه کنم؟ 🔹پاسخ : اگر نگذاریم فرزندمان خودش: دکمه هایش را ببندد ،زیپ لباس و کیفش را باز و بسته […]

بهبود مهارتهای حرکتی درشت، فعالیت های پرتاب کردن و گرفتن، پرتاب کردن، توپ پارچه ای، توپ بازی، گرفتن، کسب مهارت در گرفتن

توان بخشی مهارتهای حرکتی درشت 1 –  کودک را تشویق کنید خود را از حالتی به حالت دیگر سریع تغییر دهد. 2 – بین کودکان مسابقه ای ترتیب دهید تا هر چه سریعتر از حالت خوابیده به پشت، چرخیده روی شکم و سپس روی ساعد و روی کف دست قرار بگیرند. 3 –  دایره هایی […]

علایم اختلال توجه در دوره ی بزرگسالی، اختلال توجه در بزرگسالان، تشخیص و درمان مشکلات توجه و تمرکز در فرد بزرگسال، اختلال توجه و پاکدلها

علایم اختلال توجه در دوره ی بزرگسالی   وقتی که کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی به بزرگسالی می رسند، بیش فعالی و تکانش گری رفتاری کاهش می یابد. با وجود آنکه نشانه های اصلی بیش فعالی، بی توجهی و تکانشگری هنوز در بسیاری از مراجعان گزارش می شود ولی فقط در یک سوم […]

علایم اختلال توجه در دوره ی نوجوانی، اختلال نقص توجه در نوجوانان، تشخیص اختلال توجه در سن نوجوانی، درمان مشکلات توجه، پاکدلها

علایم اختلال توجه در دوره ی نوجوانی   وقتی کودکان به سن نوجوانی می رسند، ممکن است بیش فعالی آشکار آنها کاهش یافته و تبدیل به حالت های بی قراری درونی شود. ممکن است تکانش گری جسمانی کاهش یابد اما توجه ضعیف و تکانش گری کلامی و شناختی اغلب باقی می ماند. (32) نوجوانان با […]

علایم اختلال توجه در دوره کودکی میانه، نشانه های بیش فعالی در دبستان، اختلال نقص توجه و بیشفعالی در سن مدرسه، تشخیص بیش فعالی، درمان

علایم اختلال توجه در دوره کودکی میانه ( 6 تا 12 سال )   بیشترین زمانی که کودکان نشانه های شدید اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی را بروز می دهند، سن کودکی میانه است. کودکان نزدیک به 9سالگی بیشترین گروه سنی ای هستند که در مراکز بهداشت روانی دیده می شوند. در این دوره از […]

علایم اختلال توجه در دوره پیش دبستانی، نشانه های اختلال بیش فعالی پیش از ورود به دبستان، بیش فعالی در مهد کودک، پاکدلها، adhd، نقص توجه

علایم اختلال توجه در دوره پیش دبستانی   کودکان سه و چهار ساله عادی نمونه هایی از رفتارهای بی توجهی یا بیش فعالی دارند که ممکن است ناشی از اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی باشد یا هیچ گونه ارتباطی با این اختلال نداشته باشد. اگرچه بسیاری از کودکان سه ساله نشانه های اختلال نارسایی توجه/ […]

ثبات کمربند شانه ای و کنترل ساعد، رشد و پرورش مهارت های حرکتی ظریف دست، تعامل تمامی مفاصل اندام فوقانی، انجام مهارتهای مفاصل انتهایی

ثبات کمربند شانه ای و کنترل ساعد رشد و پرورش مهارت های حرکتی ظریف دست با تعامل تمامی مفاصل اندام فوقانی در ارتباط است و این مفاصل شامل مفاصل شانه، بازو، آرنج و مچ دست می باشند. باید این نکته را در نظر داشت که هر یک از مفاصل اندام فوقانی برای مفاصل پایین تر […]

هماهنگی عملکرد حسی، دروندادهای بینایی، اختلال در حس دهلیزی، کودکان مبتلا به آسیب های بینایی، راه های حسی محیطی سالم، سایت پاکدلها

هماهنگی عملکرد حسی براساس نظریه هراک و شاموی-کک وابسته است که عبارتند از: ١- مسیرها و راه های حسی محیطی سالم ۲- توانایی سیستم اعصاب مرکزی جهت استخراج اطلاعات حسی مناسب در ارتباط با جاذبه، سطح و محیط بینایی لازمه کنترل وضعیتی درک صحیح از محرک  های بینایی، دهلیزی و حس پیکری هم چنین توانایی […]

ارزیابی سازماندهی حسی، توجه به درون دادهای حسی، اطلاعات حس دهلیزی، سیستم دهلیزی، وضعیت نگاری، روش وضعیت نگاری

ارزیابی سازماندهی حسی   در ارزیابی اولیه کودک، باید بررسی سیستم های حسی را به منظور تعیین سطح عملکرد گنجاند. واکنش های راستایی به منظور مشخص کردن هماهنگی این سیستم ها در کنترل تعادل باید مورد ارزیابی قرار گیرند. بهترین شرایط و وضعیت جهت ارزیابی واکنش راستایی لابیرینی معلق کردن کودک به طور عمودی در […]