سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نشانه های بی انگیزگی در دانش آموزان ، بی‏ توجهی و بی‏ دقتی ، تمایل نداشتن به فعالیت های بدنی ، راهبردهای افزایش انگیزه در دانش ‏آموزان ، علاقه

نشانه های بی انگیزگی در دانش آموزان   – ناتمام گذاشتن کارها – خودداری از انجام تکالیف – عدم تلاش برای حل مشکل خود – مشکل در تصمیم ‏گیری – انتظار کمک از دیگران – بی‏ توجهی و بی‏ دقتی – تمایل نداشتن به فعالیت های بدنی – آوردن بهانه ‏های متعدد برای انجام ندادن […]

 روش های متنوّع در آموزش املا  ، خلاصه کردن یک متن ، تکمیل بخش های یک کلمه و ساختن کلمه کامل ، املای بی نقطه ، انواع املا

 روش های متنوّع در آموزش املا   (انواع املا)  1. املا تقریری – (که سال ها گفتند و ما نوشته ایم و هنوز هم ادامه دارد.) 2. املای تصویری – که به صورت کلمه نویسی، جمله سازی و یا داستان نویسی به کمک تصاویر می باشد. 3. املای گروهی – که به چند صورت می توان […]

چگونه می توان جمله سازی دانش آموزان را تقویت کرد؟ ،جمله سازی شفاهی ، دوباره سازی ، تقویت انشا نویسی ، جمله سازی ، نگارش ، کلمات ، املا

چگونه می توان جمله سازی دانش آموزان را تقویت کرد؟   1- جمله سازی شفاهی : با تمرینات شفاهی آمادگی ذهنی و روانی را در آنان به وجود آوریم. شیوه های جمله سازی شفاهی عبارت است از : الف) تمرین پرسش و پاسخ : این تمرین بر اساس مطالب درسی فارسی و یا کمک تصاویر […]

بازی هایی برای تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان ابتدایی ، تقویت خواندن دانش آموزان ، تمرینات تقویت خواندن ، تقویت روخوانی کلاس دوم

بازی هایی برای تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان ابتدایی   پاکدلها :  در راستای تقویت مهارت خواندن و رفع اختلالات یادگیری دانش آموزان بازی های آموزشی برای پایه های اول، دوم و سوم دبستان پیشنهاد می شود . (ذوفن ، 1380 ) 1 : آموزش حروف الفبا از راه لمس کردن معمولا در آموزش […]

رفع خستگی دست هنگام نوشتن ، درمان بدخطی دانش آموزان ابتدایی ، ریز نویسی ، درشت نویسی ، بد خطی و نارسانویسی ، دست برتر ، پاکدلها

رفع خستگی دست هنگام نوشتن 💥 در خیلی از کلاس ها، دانش آموزانی داریم که به نظر می رسد قدرت کافی برای انجام تکالیف خود را ندارند و به اصطلاح دستشان زود خسته می شود. با هم چند پیشنهاد برای 💥تقویت دست و انگشتان💥 این دانش آموزان مرور می کنیم:👇 👌بازی با خمیر نان یا […]

چند اصل برای «ساده سازی» آموزش خواندن و نوشتن ،کتاب کمک آموزشی ، نگارش بچه ها ، باخورد شفاهی و یا کتبی ، فعالیت های آموزشی ، دانش آموزان اول

چند اصل برای «ساده سازی» آموزش خواندن و نوشتن به دانش آموزان کلاس اول:   ۱. از *تحمیل* یا *توصیه*هر گونه کتاب کمک آموزشی به بچه های کلاس اول و خانواده ها اکیدا خودداری کنید! حتی کتاب دیکته ی شب کلاغ سبز و سفید و… ۲. تا زمانی که بچه ها *خواندن* درست، روان و […]

نقاشی ، آرمیتا ، نقاش، نقاشی های آرمیتا شریفی ، آرمیتا شریفی ، طراحی ، نقاش کوچولو ، هنرمندی کودکانه ، کودک هنرمند ، فعالیت های مادر و کودک ، طراح ، نقاش

نقاشی های آرمیتا شریفی نقاشی زبان کودک است. کودکان برخلاف بزرگسالان هستند. آنها از طریق نقاشی کشیدن، قصه گویی، بازی کردن و… شناخته می شوند. نقاشی به ما کمک می کند تا به دنیای درونی و روح کودک پی ببریم، بدانیم چه نیازهایی دارد، آیا کودک ناسازگار یا بیمار است؟ در بزرگسالی می خواهد چه […]

واکنش های والدین کودکان دچار ناتوانی های یادگیری ، مراحل پذیرش دانش اموزان دارای مشکل توسط والدین ، انکار ، سرزنش ، ترس ، خشم ، پذیرش ، گناه ، والدین دانش آموزان دچار مشکلات یادگیری

واکنش های والدین کودکان دچار ناتوانی های یادگیری   والدین دانش آموزان دچار مشکلات یادگیری ، در مواجهه با مشکل فرزند خود معمولا این واکنش ها را از خود بروز می دهند:  انکار : واقعا هیچ مشکلی وجود ندارد؟ من هم در بچگی همین طور بودم. جای نگرانی نیست! به مرور خوب می شود. سرزنش: […]

کمک به دانش آموزان برای تنظیم وقت ، برنامه روزانه یک دانش آموز ، برنامه ریزی برای دانش آموزان ضعیف ، جدول برنامه ریزی ، اهمیت برنامه ریزی درسی

کمک به دانش آموزان برای تنظیم وقت بی برنامگی در گذراندن وقت ، منجر به سردرگمی بیشتر دانش آموز ، هدر رفت انرژی ،گیج شدن ، از دست دادن انگیزه ، بی هدفی ، کسالت و در نتیجه دوری از یادگیری و دروس می گردد. تنظیم وقت مشکل بسیاری از دانش آموزان دچار ناتوانی های […]

ارتقای مهارت های سازمان دادن ، تقویت سازماندهی در دانش آموزان ، تعریف ارتقا ، سازماندهی امور زندگی ، ناتمام گذاشتن تکالیف ، مواد درسی مناسب

ارتقای مهارت های سازمان دادن یکی از خصوصیات کودکان دچار ناتوانی های یادگیری این است که در سازماندهی امور زندگی خود مشکلاتی دارند. فقدان سازماندهی به ناتمام گذاشتن تکالیف منتهی می شود. نیاز این دانش آموزان آموختن برنامه ریزی پیشاپیش جمع آوری مواد درسی مناسب برای تکالیف مدرسه، اولویت بندی مراحل به انو رساندن تکلیف […]

ارتقای توانایی گوش دادن ، تعریف مهارت گوش دادن ، گوش دادن به حرف دیگران ، مهارت گوش دادن pdf ، مهارت گوش دادن در ابتدایی ، تمرکز شنیداری

ارتقای توانایی گوش دادن ما به اشتباه فرض می کنیم که دانش آموزان می دانند چگونه گوش دهند. اما دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری غالبا آموزش ها و اطلاعات مهم را، به علت اینکه شنونده فعالی نیستند، دریافت نمی کنند. حتی ممکن است متوجه نشوند که پیامی به آنان داده می شود. معلم ها […]

 ردیابی بینایی چیست؟  ،ردیابی دیداری ، تمرینات تعقیب بینایی ، تمرینات پیشنهادی بهبود و تقویت ردیابی دیداری ، مقاله ردیابی چشم ، نرم افزار ردیابی

 ردیابی بینایی چیست؟  👌 ردیابی دیداری : توانایی کودک در ردیابی یک خط یا مسیر مستقیما با تکالیف درسی او در ارتباط است و نقص در ردیابی دیداری، منجر به بروز مشکلات خواندن و ریاضی و نوشتن خواهد شد. ♦️به محض اینکه کودک خواندن را می آموزد، باید بتواند چشم های خود را به طریقی […]