سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

علایم اختلال توجه در دوره ی بزرگسالی، اختلال توجه در بزرگسالان، تشخیص و درمان مشکلات توجه و تمرکز در فرد بزرگسال، اختلال توجه و پاکدلها

علایم اختلال توجه در دوره ی بزرگسالی   وقتی که کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی به بزرگسالی می رسند، بیش فعالی و تکانش گری رفتاری کاهش می یابد. با وجود آنکه نشانه های اصلی بیش فعالی، بی توجهی و تکانشگری هنوز در بسیاری از مراجعان گزارش می شود ولی فقط در یک سوم […]

علایم اختلال توجه در دوره ی نوجوانی، اختلال نقص توجه در نوجوانان، تشخیص اختلال توجه در سن نوجوانی، درمان مشکلات توجه، پاکدلها

علایم اختلال توجه در دوره ی نوجوانی   وقتی کودکان به سن نوجوانی می رسند، ممکن است بیش فعالی آشکار آنها کاهش یافته و تبدیل به حالت های بی قراری درونی شود. ممکن است تکانش گری جسمانی کاهش یابد اما توجه ضعیف و تکانش گری کلامی و شناختی اغلب باقی می ماند. (32) نوجوانان با […]

علایم اختلال توجه در دوره کودکی میانه، نشانه های بیش فعالی در دبستان، اختلال نقص توجه و بیشفعالی در سن مدرسه، تشخیص بیش فعالی، درمان

علایم اختلال توجه در دوره کودکی میانه ( 6 تا 12 سال )   بیشترین زمانی که کودکان نشانه های شدید اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی را بروز می دهند، سن کودکی میانه است. کودکان نزدیک به 9سالگی بیشترین گروه سنی ای هستند که در مراکز بهداشت روانی دیده می شوند. در این دوره از […]

علایم اختلال توجه در دوره پیش دبستانی، نشانه های اختلال بیش فعالی پیش از ورود به دبستان، بیش فعالی در مهد کودک، پاکدلها، adhd، نقص توجه

علایم اختلال توجه در دوره پیش دبستانی   کودکان سه و چهار ساله عادی نمونه هایی از رفتارهای بی توجهی یا بیش فعالی دارند که ممکن است ناشی از اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی باشد یا هیچ گونه ارتباطی با این اختلال نداشته باشد. اگرچه بسیاری از کودکان سه ساله نشانه های اختلال نارسایی توجه/ […]

ثبات کمربند شانه ای و کنترل ساعد، رشد و پرورش مهارت های حرکتی ظریف دست، تعامل تمامی مفاصل اندام فوقانی، انجام مهارتهای مفاصل انتهایی

ثبات کمربند شانه ای و کنترل ساعد رشد و پرورش مهارت های حرکتی ظریف دست با تعامل تمامی مفاصل اندام فوقانی در ارتباط است و این مفاصل شامل مفاصل شانه، بازو، آرنج و مچ دست می باشند. باید این نکته را در نظر داشت که هر یک از مفاصل اندام فوقانی برای مفاصل پایین تر […]

هماهنگی عملکرد حسی، دروندادهای بینایی، اختلال در حس دهلیزی، کودکان مبتلا به آسیب های بینایی، راه های حسی محیطی سالم، سایت پاکدلها

هماهنگی عملکرد حسی براساس نظریه هراک و شاموی-کک وابسته است که عبارتند از: ١- مسیرها و راه های حسی محیطی سالم ۲- توانایی سیستم اعصاب مرکزی جهت استخراج اطلاعات حسی مناسب در ارتباط با جاذبه، سطح و محیط بینایی لازمه کنترل وضعیتی درک صحیح از محرک  های بینایی، دهلیزی و حس پیکری هم چنین توانایی […]

ارزیابی سازماندهی حسی، توجه به درون دادهای حسی، اطلاعات حس دهلیزی، سیستم دهلیزی، وضعیت نگاری، روش وضعیت نگاری

ارزیابی سازماندهی حسی   در ارزیابی اولیه کودک، باید بررسی سیستم های حسی را به منظور تعیین سطح عملکرد گنجاند. واکنش های راستایی به منظور مشخص کردن هماهنگی این سیستم ها در کنترل تعادل باید مورد ارزیابی قرار گیرند. بهترین شرایط و وضعیت جهت ارزیابی واکنش راستایی لابیرینی معلق کردن کودک به طور عمودی در […]

ارزیابی واکنش های تعادلی، تخته تعادل، وضعیت های رشدی، انعطاف پذیری مناسب، بروز واکنشهای تعادلی صحیح، بلوغ عصبی - حرکتی

ارزیابی واکنش های تعادلی جهت ارزیابی واکنش های تعادلی و حفاظتی، کودک را باید بر روی تخته تعادل و یا هر سطح نامتعادل دیگری مانند توپ) قرار داد. تحریک باید در جهت های جانبی، قدامی خلفی و مورب انجام گیرد و عکس العمل کودک نسبت به تحریک مشاهده شود. برای ارزیابی دقیق این واکنش ها […]

فعالیت هایی با گچ روی تخته، رشد فعالیت های حرکتی ظریف پیش دبستان، امکان رشد هماهنگی چشم و دست، یادگیری رشدی و پیش دبستانی

رشد فعالیت های حرکتی ظریف پیش دبستان یادگیری رشدی و پیش دبستانی فعالیتهای مربوط به سن پیش دبستانی را می توان به دو گروه تقسیم کرد: ۱) فعالیت های هماهنگ کننده چشم و دست  ۲) فعالیت هایی با تخته و گج فعالیت های هماهنگ کننده چشم و دست بیری. دانش آموزان خط ها، تصویرها، طرح […]

فعالیت های حرکتی زمخت (درشت)، لی لی کردن،عروسک خیمه شب بازی، تخته اسکیت،فعالیت های چوب تعادل، ایستادن دانش آموزان دو زانو روی زمین

فعالیت های حرکتی زمخت (درشت)   ۱. فعالیت های چوب تعادل. در برنامه آموزشی دوره اول کودکی معمولا از چوب تعادل استفاده می شود، چوب تعادل تخته مسطحی است که می توان از الوارهای دو در چهار برید. عرض آن را می توان متفاوت گرفت؛ در عرض باریک تر فعالیت مشکل تر است. می توان […]

بهبود مهارتهای حرکتی درشت، فعالیت های پرتاب کردن و گرفتن، پرتاب کردن، توپ پارچه ای، توپ بازی، گرفتن، کسب مهارت در گرفتن

بهبود مهارتهای حرکتی درشت   فعالیت های پرتاب کردن و گرفتن با هدف بهبود مهارتهای حرکتی درشت ۱. پرتاب کردن. از بادکنک، اسفنج مرطوب، بالشتک نرم، توپ های پنبه ای یا پشمی و توپ الاستیکی در اندازه های مختلف می توان برای پرتاب اشیا به طرف نشانه ها، معلم یا افراد دیگر سود جست. ۲. […]

فعالیت هایی برای کمک به رشد حرکتی، فعالیت های حرکتی زمخت، مهارت های حرکتی ظریف، رشد حرکتی زمخت و ظریف، راه رفتن، پاکدلها

فعالیت هایی برای کمک به رشد حرکتی رشد حرکتی زمخت و ظریف مهارت های حرکتی زمخت عضلات بزرگ گردن، تنها و پاها را به حرکت در می آورد. رشد حرکتی زمخت شامل کنترل وضع اندام، ، دویدن، گرفتن و پریدن است. برای ارائه محرک جهت رشد حرکتی زمخت، کودکان به محیط های بی خطر عاری […]