چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ روش های زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد، از بین این روش ها استفاده از فنون ذهنی خاص به همان اندازه موثر است که روش مراقبت های ویژه با کمک دارو و تغذیه تاثیر میگذارد در اینجا روش هایی را کنیم که فرد با انجام دادن این روشها حافظه […]
چند برنامه برای تقویت دقت و تمرکز چند برنامه برای ایجاد تمرکز و توجه در کودکان برنامه هایی که در زیر پیشنهاد می شود باید متناسب با رشد کودک انجام شود. از آنجا که کودکان در رشد متفاوتند و همه یکسان رشد نمی کنند؛ تشخیص کارشناس متخصص و پیگیری والدین، نقشی مهمی را در بردارد. […]
شناخت و درمان قرینه نویسی دانش آموزان اختلال قرینه نویسی زمانی است که کودک به جای اینکه از سمت راست شروع به نوشتن جملهها و کلمات نماید، از سمت چپ کاغذ شروع به نوشتن می کند. وقتی معلم دیکته میگوید این کودکان، مطالب را از سمت چپ صفحه می نویسند. درست مثل اینکه شما مطالب […]
نکاتی مهم در رابطه با درس املا ✍معلمان عزیز و والدین گرامی سعی کنید املا را از حالت استرس زا و مداد کاغذی(مخاطب و شنونده) خارج کنید و هدفتان از املا گرفتن فقط درست نوشتن کلمات باشد نه مچ گرفتن و تضعیف روحیه و اعتماد به نفس دانش آموز ✏️املا انتقال عین کلام است به […]
ویژگیهای رفتاری دانش آموزی که اختلال خواندن دارد ۱) بیش تر این کودکان پسر هستند. بنابر برخی تحقیقات، تعداد پسرانی که این مشکل را دارند، چهار برابر دختران است. ۲) در کلاس های درس غالبا مشکلات رفتاری دارند. ۳) تمایل به خواندن ندارند. ۴) قادر نیستند یک دایره ی لغات بینایی ایجاد کنند. ۵) دامنه […]
کمک نوروفیدبک بر افزایش تمرکز و تقویت حافظه نوروفیدبک یکی از جدیدترین شیوه های درمان بیماریها و همچنین افزایش قدرت تمرکز و ذهن در حوزه اختلالات یادگیری است که به همین دلیل به آن دوپینگ مجاز نیز می گویند، که در حال حاضر در بیش از یک هزار مرکز در آمریکا جهت افزایش توانایی های […]
نشانه ها و علائم اختلال ادراک دیداری – حرکتی – در گفتگو درباره ی محیط مدرسه مشکل دارد. – ممکن است وارونه سازی کند : «ب» را به جای «پ» (پاک) را به جای (باگ) پس و پیش کند. – از درد و خارش خواندن شکایت دارد ، چشم هایش را می مالد، از محو […]
تعریف اختلالات ویژه یادگیری در خواندن و ملاک های تشخیص آن ملاکهای حیطه خواندن از نظر اداره آموزش آمریکا (۱۹۷۷) در شناخت اختلالات یادگیری شامل: (۱) مهارتهای اساسی خواندن که مشتمل بر توانایی رمزگردانی و بازشناسی کلمه است. (۲) مهارتهای ادراک خواندن که شامل توانایی درک معنا از مواد چاپی است، می باشد. ملاکهای […]
روش های علمی تشخیص اختلالات ویژه یادگیری منظور از تشخیص در زمینه اختلالات ویژه یادگیری عبارت است مورد شناسی و فنون مصاحبه، مشاهدات بالینی و به کارگیری آزمونهای میزان شده رسمی و غیر رسمی. هدف از تشخیص، جمع آوری اطلاعاتی است که در طراحی یک برنامه آموزشی شناختی متناسب با یادگیری کودک به کار می […]
بازی های ایجاد توازن و هماهنگی اندام ادراکی – حرکتی ۵۷ بازی پیشنهادی جهت ایجاد توازن و هماهنگی اندام ادراکی – حرکتی در کودکان بازی های تعادلی، توازنی، پریدنی، جهیدنی، خزیدنی، دویدنی بازیهای تقلیدی نظیر فوت کردن، جویدن، و … همه نقش بسیار بارزی در تکامل اندامهای گویایی، ادراکی و حرکتی کودکان از بدو […]
اصول خواندن 1 – آگاهی از زبان چاپی (نوشتاری): کودکان نیاز به ایجاد یک احساس پایه، نسبت به مطالب چاپی و چگونگی کار کردن با آنها دارند. آنها باید چگونگی سر و کار داشتن با یک کتاب و روش ورق زدن را یاد بگیرند. باید بیاموزند زمانی که داستانی برای آنها خوانده می شود این […]
ماهیت اختلالات یادگیری از تعریف تا درمان اختلال ویژه یادگیری دارای ماهیتی ناهمگن است که این ناهمگنی در الگوهای تحصیلی و ضعف پردازش اطلاعات و همچنین در سیستمهای طبقه بندی اصلی به عنوان اختلالات تحصیلی حوزه ی خاص مانند اختلال خواندن و یا اختلال ریاضی منعکس می شود. (کسی ۲۰۱۲) . بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی […]