سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تفاوت هجی و صداکشی

تفاوت هجی و صداکشی

دانش آموز دارای اختلال نوشتن علاوه بر مشکل دستخط و بدخطی می تواند مشکلاتی در زمینه هجی کردن کلمات نیز داشته باشد، که این مشکل می تواند معلملان را با چالش بزرگی روبه رو کند. معلمان ممکن است از خود سوال کنند

  • چگونه به این گونه دانش آموزان آموزش دهم؟
  •  آیا او نیازمند آموزش جداگانه و استثنایی است؟
  •  آیا نیازمند تمرین بیشتر است؟
  •  آِیا با اهمیت ندادن به موضوع خود به خود مشکل او حل می شود؟

? تفاوت صدا،نشانه و حرف

?در پایه ی اول به دلیل این که آموزش از صوت آغاز شده و سپس نماد نوشتاری آموزش داده می شود، صدا کشی یا تجزیه ی کلمه، یکی از تمرینات بنیادین برای تشخیص صدا و نماد نوشتاری است.

?به دلیل ایجاد سردرگمی در کودک استثناها صدا کشی نمی شوند.

?هجی کردن می تواند پس از یادگیری نام الفبایی نشانه ها، در پایان سال به عنوان تمرینی برای تقویت حافظه، املا و نیز یادگیری نام الفبا به کار رود.

?در هجی کردن، صدا ملاک کار نیست بلکه نام الفبایی نشانه ها مد نظر است. تمام کلمات حتی کلمات استثنا نیز می توانند هجی شوند.

?تفاوت صدا کشی و هجی کردن

ایران= صداکشی: ای+ر+ا+ن ۴ صدا
ایران= هجی: الف یِ رِ الف نون ۵ حرف
?توجه: کلمات استثنا برای دانش آموزان صداکشی نمی شود ولی هجی کردن مانعی ندارد

تفاوت هجی و صداکشی -سایت پاکدلها

 

برای دانلود کاربرگ های تمرینی و قابل پرینت اختلالات یادگیری اینجا کلیک کنید

برای دانلود نرم افزارهای کامپیوتری مکمل درمان اختلالات یادگیری اینجا کلیک کنید