سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شیوه های آموزش کارآمد ، ویژگی های عمده معلم های کارآمد ، ویژگی های مهم مدارس کارآمد ، مشخصه های آموزش کارآمد ، مدیریت قوی مدرسه، فضای مدرسه

شیوه های آموزش کارآمد

مطالعه های مربوط به آموزش کارآمد مجموعه ای است از بررسی های به کیفیت ها و خصوصیات مدارس، کلاس های درس و معلم هایی که دانش آموزان دارند.

پژوهش ها نشان می دهند که مشخصه های آموزش کارآمد عبارت است : مدیریت قوی مدرسه، فضای منظم مدرسه، هدف های روشن آموزشی، حداکثر زمان با دانش آموزان، و پسخوراند دادن به آنها در مورد پیشرفت شان (مورسینک و هیی ۱۹۸۶؛ بیکل و بیکل، ۱۹۸۶؛ بروفی و گود، ۱۹۸۶؛ روزن شاین و استیونز، ۱۹۸۶).

برخی از یافته های مربوط به مدارس و معلم های کارامد در زیر ارائه شده است.

 

ویژگی های مهم مدارس کارآمد بر اساس یافته های پژوهش ها عبارت اند از:

۱. رهبری قدرتمند آموزشی با مدیرانی که فعالانه به هدف های مدرسه متعهدند

۲. فضای منظم مدرسه که در آن دانش آموزان از ضرورت وجود نظم آگاهاند

٣. سطح بالای انتظارات که دانش آموزان به آن خواهند رسید

۴. ارزشیابی نظام مند کارامدی هر دانش آموز

۵. برخورداری از مهارت های اصلی در حکم مقیاسی برای نتیجه اصلی

۶. صرف مقدار زیادی از وقت پر دانش آموزان برای یادگیری.

 

ویژگی های عمده معلم های کارآمد، بر اساس یافته های بررسی ها، شامل موارد زیر است:

۱. سطوح بالای شرکت دانش آموزان در کلاس های درس متمرکز بر آموزش و یا معلم، با استفاده از مواد آموزشی ترتیب دار و سازمان یافته

۲. تمرکز فعالیت های تدریس بر موضوع های درسی با هدف های روشن براہ دانش آموزان

٣. اختصاص زمان کافی برای آموزش

۴، جامع بودن محتوای درسی

۵. نظارت مستمر بر کارامدی دانش آموزان

۶. طرح پرسش هایی که موجب تعداد زیادی پاسخ درست می شود

۷. ارائه پسخوراند فوری و بر محور آموزش به دانش آموزان.

پژوهش های مربوط به آموزش کارامد دربردارنده کدام معانی ضمنی در حوزه ناتوانی های یادگیری است؟

بسیاری از نتایج حاصل از مطالعات مربوط به آموزش کارامد شامل اصولی منطقی برای تدریس در زمینه ناتوانی های یادگیری، به ویژه از بعد رفتاری، است.

اگرچه این مطالعات در مورد دانش آموزان نظام آموزش عمومی انجام شده است، نتایج پژوهش حاکی از آن است که به کارگیری شیوه های زیر برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری مفید است (مورسینک و همکاران، ۱۹۸۶): آموزش مستقیم، تحسین و تمهید، توجه و فضای عاطفی، ایجاد فرصت هایی برای پاسخگویی و فعالیت هایی که دانش آموز آغاز کننده آن باشد.

شیوه های آموزش کارآمد – منبع: کتاب ناتوانی های یادگیری ، عصمت دانش ،ص 168 ،درج شده در سایت پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

کلیک کنید : 👈 مشاهده موضوعات سایت پاکدلها

مشاهده کنید : 👈 مشاهده پکیج های تخصصی تشخیص و درمان اختلالات یادگیری

دانلود کنید : 👈 دانلود پاورپوینت های آماده مرتبط با اختلالات یادگیری وبش فعالی