درمان جا انداختن حروف یا کلمات در املا
اگر دانش آموزی هنگام املا جا می ماند و یا حروف را جا می اندازد حتما اول او را از نظر دقت شنیداری تست کنید.(سپس به سراغ حافظه شنیداری بروید)
1 – برای تست دقت شنیداری , یک قوطی کبریت بردارید داخل آن چند تا نخود بریزید , چشم دانش آموز را ببندید و پشت سر او بایستید, حالا با تکان دادن قوطی صدا تولید کنید و بگویید او با اشاره دست بگوید صدا از کدام طرف می آید. جای قوطی را عوض کنید و بخواهید باز مشخص کند صدا از کدام طرف می آید.
2 – یک نوار (ویس)از صداهای مختلف پر کنید بعد برای او بگذارید و بخواهید بگوید که صدایی که می شنود صدای چیست.
حالا اگر او قادر به تشخیص درست نبود , ابتدا اورا نزد پزشک برده تا از نظر فیزیولوژیکی گوش او را بررسی کند. اگر موردی نبود باید به او کمک کنیم تا دقت شنیداری خود را تقویت کند.
3 – او را به محیط های مختلف مثل باغ , پارک ببرید و بخواهید خوب گوش کند و صداهای مختلف را که می شنود نام ببرد.
4 – با ضربه دست ریتمی روی میز ایجاد کنید و بخواهید او با دست زدن ریتم را برای شما تکرار کند .
5 – نوار بخوانیم درس هنر را بگذارید و بخواهید سرودهای کتاب را با ریتم تکرار کند.
6 – وقتی وارد کلاس می شوید به در ریتمیک بزنید و بخواهید آنها با دست زدن ریتم را برای شما اجرا کنند.
7 – با لیوان هایی که به اندازه های مختلف آب شده اند بخواهید یک سرود را بخواند و آهنگ آن را با ضربه به لیوانها تولید کند . بایک مداد به لیوانها ضربه بزند و آهنگ بسازد.
درمان جا انداختن حروف یا کلمات در املا – سایت پاکدلها
متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :
کلیک کنید : 👈 مشاهده و دانلود فرم تحلیل اشتباهات املا
مشاهده کنید : 👈 دانلود پکیج تشخیص و درمان اختلال املا
دانلود کنید : 👈 مشاهده و دانلود نرم افزارهای مکمل درمان اختلال دیکته